Translink is het bedrijf dat de OV-chipkaart produceert en levert. Wanneer een OV-chipkaart niet is geleverd of er is iets anders misgegaan, dan kun je met hen (Klantenservice OV-chipkaart) contact opnemen. Dit kan via het contactformulier of door te bellen naar 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur.). Soms is het nodig dat NS bemiddelt. Dit is alleen mogelijk als het gaat om een persoonlijke OV-chipkaart mét een NS-abonnement erop geladen. Hieronder lees je de mogelijke scenario’s en hoe je kunt handelen. Deze gelden dus uitsluitend bij een persoonlijke OV-chipkaart.
Achtergrond
Wanneer je een NS-abonnement hebt, kunnen wij een deel van de gegevens van je kaart zien. Voor ons is het kaartnummer, de geldigheid van de kaart is de aanmaakdatum zichtbaar. Wij kunnen niet zien op welke datum de kaart is verstuurd en naar welk adres dat is gedaan. Informatie over de daadwerkelijke levering is alleen inzichtelijk voor Translink. Zij zijn immers de eigenaar van de kaart. Dit betekent dat wanneer je jouw verzoek via NS indient, wij zelf ook contact moeten zoeken met Klantenservice OV-chipkaart. Een speciaal team binnen onze Klantenservice heeft de mogelijkheid contact op te nemen met een ander speciaal ingericht team bij Translink. Zo helpen we elkaar. Omdat niet iedere medewerker van NS deze optie heeft en omdat Translink meer kan zien dan wij, adviseren we je altijd eerst zelf Translink te bellen. Kom je er met hen echt niet uit, dan kun je ons dit laten weten. Wij zetten je verzoek dan door en zorgen dat een collega bemiddelt.
Welke situatie geldt voor mij?
Ik heb een NS-abonnement en een duplicaat besteld
Mogelijk is er iets misgegaan met de levering van de kaart. Je kunt het beste even bellen met Translink. Zij kunnen zien waar het duplicaat naar verstuurd is en op welke datum. Indien nodig kunnen zij ook een nieuw duplicaat sturen.
Ik heb een NS-abonnement besteld met een nieuwe OV-chipkaart
Wanneer je een bestelling in onze Webshop doet, kun je ervoor kiezen je abonnement op een nieuwe OV-chipkaart te laden. Je krijgt dan een nieuwe kaart met daarop jouw abonnement. Deze kaart is gratis en ontvang je binnen 1 week. Heb je de kaart niet binnen deze periode ontvangen? Neem dan contact op met Translink. Wil je dit liever niet of kom je er met hen niet uit, meld je dan bij ons. Wij zullen dan bemiddelen.
Ik heb geen NS-abonnement en een duplicaat besteld. Ik had hiervoor een OV-chipkaart uitgegeven door NS.
Mogelijk is er iets misgegaan met de levering van de kaart. Neem contact op met Translink. Zij kunnen zien waar het duplicaat naar verstuurd is en op welke datum. Indien nodig kunnen zij ook een nieuwe kaart sturen. NS kan hierin niet bemiddelen: aangezien je geen contract meer bij ons hebt, kunnen wij niet als bemiddelaar optreden. Daarnaast hebben wij mogelijk niet langer inzage in jouw gegevens. Eventuele gegevens die wij hebben, kunnen bovendien verouderd zijn.
Ik heb geen NS-abonnement en een duplicaat besteld. De kaart die ik had was niet door NS uitgegeven.
Mogelijk is er iets misgegaan met de levering van de kaart. Neem contact op met Translink. Zij kunnen zien waar het duplicaat naar verstuurd is en op welke datum. Indien nodig kunnen zij ook een nieuw duplicaat sturen. NS kan hierin niet bemiddelen.
Ik heb geen NS-abonnement en een nieuwe OV-chipkaart besteld
Mogelijk is er iets misgegaan met de levering van de kaart of is jouw verzoek niet (goed) aangekomen. Neem contact op met Translink. Zij kunnen zien waar de kaart naar verstuurd is en op welke datum. Indien nodig kunnen zij ook een nieuwe kaart sturen. NS kan hierin niet bemiddelen.
Ik heb een NS-abonnement en mijn OV-chipkaart is verlopen, maar ik heb geen nieuwe kaart gehad.
Neem een kijkje op https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/kaartvernieuwing-toestemming-pasfoto-17287.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.