Door een vertraging kom ik om 8:50 aan in Amersfoort en de trein die ik daarna moet hebben vertrekt om 9:11. Omdat dit in de daluren us, wil ik gebruik maken van mijn dal vrij abonnement. Uit- en inchecken wordt als een overstap gezien. Is het nodig om in soortgelijke situaties een tweede ov kaart te nemen of werkt in- en uitchecken bij een andere vervoerder om vervolgens in te checken bij NS eveneens?
in en uitchecken
Beste antwoord door Thom
Als u ingecheckt bent in de spits,net na 08.50 uur uitcheckt en om 09.11 weer incheckt, dan reist u daarna in ieder geval tegen spitstarief en dat is uiteraard niet de bedoeling. Dus u moet een van bovenstaande oplossingen hanteren. Een e-ticket kunt u voor het spitsdeel op uw mobiel laden, dat spaart een ov-chipkaart uit. Veel mensen hebben er wel twee, maar dat hoeft bij u niet zo te zijn.
Zelf doe ik het wel met twee ov-chipkaarten, Een e-ticket moet worden besteld, ingevuld, betaald, en geladen of afgedrukt. Persoonlijk vind ik een e-ticket in deze sltuatie erg omslachtig en tijdrovend in vergelijking met een chipkaart voor de lezer houden. Als de site er weer eens uit ligt, is het nog stressvol ook.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.