Afgelopen woensdag (22-6) zou ik een treinreis gaan maken en daarom dacht ik laat ik mijn NS voordeelkaart opwaarderen. Niet echt noodzakelijk aangezien ik een abonnement heb, maar alvast opwaarderen kan ook geen kwaad. De avond voor de reis, ging ik dus opwaarderen en kreeg ik de melding dat mijn kaart is verlopen. Ik keek vervolgens op de kaart en daar stond op dat de kaart geldig is t/m 19-03-2022. Nu had ik dus een probleem, want ik had nu geen kaart waarmee ik met de trein/OV kon reizen. Normaal krijg ik altijd een nieuwe kaart thuis gestuurd, maar ik heb geen nieuwe ontvangen.
Begin april is wel het abonnementsgeld afgeschreven. Het kan dus niet zo zijn dat ik geen nieuwe kaart heb ontvangen, omdat ik niet heb betaald.
Ik kon een anonieme OV-kortingskaart van iemand lenen, maar heb hierdoor wel mijn korting op mijn reis gemist. Hoe krijg ik dit bedrag terug? En waarom heb ik geen kaart ontvangen?
NS Voordeelkaart verlopen, maar geen nieuwe maar geen nieuwe kaart ontvangen
Beste antwoord door Momo
Bij het verlopen van een persoonlijke kaart waarop een NS abonnement staat zijn er 3 opties.
- NS heeft toestemming om de foto die op die kaart staat te hergebruiken. NS vraagt kaartvernieuwing aan bij OV-chipkaart en ruim voor het verlopen van de oude kaart is de nieuwe kaart in huis.
- NS heeft geen toestemming voor het hergebruiken van de foto en stuurt de abonnementhouder een mail om een nieuwe foto te uploaden, de abonnementhouder heeft daar iets van 2 of 3 weken voor. Na uploaden van die foto stuurt NS die foto door naar OV-chipkaart.nl en vraagt kaartvernieuwing aan.
- Er is iets mis bij NS en NS doet helemaal niets. Er wordt geen kaartvernieuwing in gang gezet en klant moet dat zelf doen en de kosten van de nieuwe kaart achteraf terug vragen bij NS.
Bij u was eerder dus sprake van optie 1 en kreeg u een nieuwe kaart. Zelf heb ik ook op deze manier in 2019 een nieuwe kaart ontvangen. Nu is echter optie 3 geworden.
U bent niet de enige, het gaat vaker mis met het vernieuwen van nieuwe kaarten waarop een abonnement staat. Wat u nu kunt doen is zsm zelf de kaart vernieuwen bij OV-chipkaart.nl en de kosten van €7,50 bij NS terug vragen. Ook voor de gemiste korting kunt u contact opnemen met de klantenservice van NS.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.