Goedendag NS Community,
Vanaf wanneer is het bijvoorbeeld mogelijk om je NS OV-Chipkaart toe te voegen aan je Apple Wallet onder 'Travel Cards' net als bij ICOCA en Pasmo in Japan bijvoorbeeld.
Had iets gelezen dat dit misschien mogelijk is als de nieuwe OV-Pas uitkomt dit jaar of volgend jaar, maar Nederland kennende wordt altijd alles uitgesteld.
Ik weet dat je al kan in- en uitchecken met je bankpas. Maar ik heb persoonlijk een vast Traject abonnement met een factuur elke maand. Zou wel relaxed zijn als je je fysieke OV pas niet meer hoeft mee te nemen. Dankjewel!
beantwoord
Vanaf wanneer kun je je OV-Chipkaart/Pas toevoegen aan Apple Wallet onder 'Travel Card' (net als PASMO in Japan)
Beste antwoord door Momo
Er wordt al langer aangekondigd dat de OV-chipkaart vervangen zal worden door de OV-Pas. Deze nieuwe OV-Pas moet dan in een digitale versie en als fysieke kaart komen. Door gebruik van een andere techniek zou die o.a. minder fraudegevoelig zijn. Maar wanneer het zover is blijft nog even een vraag. Eerst werd aangegeven in de loop van 2023, daarna werd het 2024, of dat nog gehaald wordt moet nog blijken. Hoe dat verder zal gaan werken met die digitale pas en of die ook kan worden toegevoegd aan een Apple Wallet is ook nog afwachten.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.