Skip to main content
beantwoord

betaling

• 10 november 2024
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

• Op het juiste spoor

Mijn reiskosten afgeschreven direct van mijn bankrekening.
Maar ik reis liever op saldo.

Hoe kan dat? ik heb geen meer abonnement.

Beste antwoord door Seinhuis

Indien u uw abonnement op hebt gezegd dan hebt u het gratis abonnement NS flex basis geactiveerd. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen

Indien u ook NS flex basis wilt verwijderen moet u in uw account dat verwijderen. Lukt dat niet, neem telefonisch of chat contact op met klantenservice.

Ook moet u daarna naar een kaartjesautomaat om bij bestelling ophalen het product te verwijderen.

Indien u flex verwijderd moet u saldo laden op uw OV chipkaart, NS vraagt €20 borg om in te kunnen checken (dit bedrag moet minimaal op uw kaart staan). Ook kunt u uw pinpas gebruiken om gebruiken als OV chipkaart (OVpay)

Bekijk origineel

5 reacties

Als het gaat om een bankafschrijving naar NS, kijk dan in uw Mijn NS account wat er op de (specificatie van de) facturen staat.

Als het gaat om een bankafschrijving naar OVpay, kijk dan op ovpay.nl hoe u een reiskostenoverzicht kunt krijgen.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 313 reacties
  • Antwoord
  • 10 november 2024

Indien u uw abonnement op hebt gezegd dan hebt u het gratis abonnement NS flex basis geactiveerd. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen

Indien u ook NS flex basis wilt verwijderen moet u in uw account dat verwijderen. Lukt dat niet, neem telefonisch of chat contact op met klantenservice.

Ook moet u daarna naar een kaartjesautomaat om bij bestelling ophalen het product te verwijderen.

Indien u flex verwijderd moet u saldo laden op uw OV chipkaart, NS vraagt €20 borg om in te kunnen checken (dit bedrag moet minimaal op uw kaart staan). Ook kunt u uw pinpas gebruiken om gebruiken als OV chipkaart (OVpay)

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 3 maart 2025

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7296 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi Nozaima Frans,

Ik vermoed dat de klanteNService je gevraagd heeft een bewijs van betaling te sturen. Dit is echter niet de juiste plek om dat te doen. Je kunt het beste even contact opnemen via de chat. Klik daarvoor op deze pagina op de knop ‘Chat met NS'.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2622 reacties
  • 3 maart 2025

En weer iemand die door de NS-website is misleid.

Reageer