Skip to main content
beantwoord

Vervangende ov-chipkaart (nog) niet ontvangen

  • 28 december 2024
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Mijn ov-chipkaart is al jaren verlopen terwijl ik wel steeds heb betaald voor mijn abonnement. Hoe kom ik aan een nieuwe ov-chipkaart voor mijn abonnement?

Beste antwoord door Floor NS

Hi cathynoordergraaf! Welkom bij de NS Community. 

 

Normaliter ontvang je binnen 6 weken van de vervaldatum automatisch een vervangende OV-chipkaart indien je een NS abonnement hebt (met uitzondering van NS Flex Basis en NS Flex Weekend Voordeel). Indien je geen vervangende OV-chipkaart hebt ontvangen, dan kun je het best even controleren of het bij ons bekende adres nog steeds kloppend is. Indien er een oud adres bij ons bekend is, dan is het mogelijk dat de vervangende OV-chipkaart aan het verkeerde adres geleverd is. Mocht dit zo zijn en je hebt geen vervangende OV-chipkaart ontvangen, dan kun je via OV-chipkaart een vervangende OV-chipkaart aanvragen. De kosten hiervan kun je via de Klantenservice declareren. 

Bekijk origineel

4 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13565 reacties
  • 28 december 2024

Nieuwe kaart via kaartvernieuwing bestellen bij ov-chipkaart.nl dan wordt abonnement overgezet. De kosten van de kaart kun je terugvragen bij ns klantenservice.


Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 340 reacties
  • 28 december 2024

U kunt het beste bellen zodat klantenservice kunt kijken wat het beste oplossing is.

Dagelijks geopend tussen 07:00 en 23:00.


Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 268 reacties
  • Antwoord
  • 30 december 2024

Hi cathynoordergraaf! Welkom bij de NS Community. 

 

Normaliter ontvang je binnen 6 weken van de vervaldatum automatisch een vervangende OV-chipkaart indien je een NS abonnement hebt (met uitzondering van NS Flex Basis en NS Flex Weekend Voordeel). Indien je geen vervangende OV-chipkaart hebt ontvangen, dan kun je het best even controleren of het bij ons bekende adres nog steeds kloppend is. Indien er een oud adres bij ons bekend is, dan is het mogelijk dat de vervangende OV-chipkaart aan het verkeerde adres geleverd is. Mocht dit zo zijn en je hebt geen vervangende OV-chipkaart ontvangen, dan kun je via OV-chipkaart een vervangende OV-chipkaart aanvragen. De kosten hiervan kun je via de Klantenservice declareren. 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 2 januari 2025

Ik ben blij het antwoord terug te hebben gevonden dat de levertijd 6 werken duurt. Dit staat namelijk niet in de mails die je krijgt toegestuurd. Suggestie aan NS om de verwachte levertijd in de mailcommunicatie op te nemen. 


Reageer