Skip to main content
beantwoord

geld van verlopen ov kaart terugkrijgen

Ik had toen ik nog werkte van mijn werkgever een business card. Nadat ik met pensioen ben gegaan is mijn abonnement natuurlijk beëindigd. Ik ben de kaart blijven gebruiken als ov chipkaart, regelmatig geld op gezet en mee gereisd. Inmiddels is mijn kaart verlopen, maar ik wil graag het geld dat er nog op staat, ongeveer €15, eraf halen. De mogelijkheden die via de NS site worden aangeboden werken voor mij niet. Hoe is dit op te lossen?

Beste antwoord door BasReist

Hallo ​@Karthaus - welke mogelijkheden heb je al geprobeerd?

Vaak wordt verwezen naar: Saldo terugvragen - OV-chipkaart.nl

Maar… daar staat: Heb je een zakelijke kaart? Dan moet je bij je werkgever zijn.

Dus ik denk dat je het bij je oud-werkgever moet navragen.

Bekijk origineel

5 reacties

• Reisleider**
  • 110 reacties
  • Antwoord
  • 2 april 2025

Hallo ​@Karthaus - welke mogelijkheden heb je al geprobeerd?

Vaak wordt verwezen naar: Saldo terugvragen - OV-chipkaart.nl

Maar… daar staat: Heb je een zakelijke kaart? Dan moet je bij je werkgever zijn.

Dus ik denk dat je het bij je oud-werkgever moet navragen.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 333 reacties
  • 2 april 2025

Mocht het niet lukken, kunt u bellen met klantenservice van OV chipkaart.

U kunt voortaan reizen met uw pinpas in en uit te checken. U betaalt altijd vol tarief (OV pay)

Een abonnement is heel erg snel goedkoper, ook krijgt u met een abonnement een nieuwe OV chipkaart gratis (7 dagen levertijd). 60+ kunt u gebruik maken van keuzedagen, en 65+ krijgen korting op het abonnement weekend vrij of dal vrij.

Bij 1 lange of meerdere korte reizen kan een abonnement al goedkoper zijn.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 743 reacties
  • 2 april 2025

Was het wel echt een Business Card? Volgens mij kun je daar geen saldo op zetten omdat je altijd op rekening reist, en wordt de kaart geblokkeerd als de dienst wordt opgezegd.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3759 reacties
  • 2 april 2025
Isitimela schreef:

Was het wel echt een Business Card? Volgens mij kun je daar geen saldo op zetten omdat je altijd op rekening reist, en wordt de kaart geblokkeerd als de dienst wordt opgezegd.

Ik denk het niet inderdaad. Ik heb ook nog zo'n kaart van reisbalans liggen van mijn voormalige werkgever. Ik moest hem wel inleveren maar ben het destijds vergeten. Staat ook nog gewoon saldo op.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30112 reacties
  • 2 april 2025

Ik zou zeggen bij een servicebalie, maar als de kaart verlopen is kan dat helaas niet.

Dan moet je echt bij OV-chipkaart zijn.

Reageer