Voor doorgaande reizigers komen er omgeleide intercity's Utrecht - Hilversum - Almere - Zwolle, en er komen dus ook snelbussen Amersfoort Centraal - Driebergen-Zeist waar extra intecity's van/naar Utrecht gaan stoppen, ik vermoed dat de NS zo min mogelijk reizigers via Den Dolder wil laten omreizen maar hoe men dat in de reisadviezen verwerkt is afwachten.
Voor doorgaande reizigers komen er omgeleide intercity's Utrecht - Hilversum - Almere - Zwolle, en er komen dus ook snelbussen Amersfoort Centraal - Driebergen-Zeist waar extra intecity's van/naar Utrecht gaan stoppen, ik vermoed dat de NS zo min mogelijk reizigers via Den Dolder wil laten omreizen maar hoe men dat in de reisadviezen verwerkt is afwachten.
Er zijn er kaartjes met op welke trajecten er bussen komen te rijden, maar of er ook bussen zijn die over Amersfoort Central heenrijden of dat je altijd moet overstappen staat er niet bij:
Er komen in elk geval geen rechtstreekse bussen langs Amersfoort, doorkoppelen lukt gezien de layout van het busstation ook maar beperkt.
Alleen bij ProRail ligt het accent meer op de technische details.
Zie via NS Reisplanner dat over 6 dagen de Berlijn trein tussen Deventer - Amsterdam in beide richtingen non stop rijdt. Voorheen was er wel eens een stop in Zwolle vanaf Amsterdam Centraal:
Her moet natuurlijk goed aansluiten vanaf Deventer - Berlijn v.v.
Treinen via Lelystad en Almere gaan deels ook naar Utrecht. Dat zal deels in de periode van 6 juli t/m 18 augustus. Gaat het hier om de IC Groningen/ Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam die nu via Lelystad en Zwolle naar Utrecht gaan?
Voeg daar de omgeleide Berlijn trein (zie NS Reisplanner) bij. Het zal tussen Almere Oostvaarders - Weesp druk worden.
Er komt 2x per uur een IC Utrecht - Hilversum - Almere - Zwolle - Leeuwarden. Deze vervangt de sprinter Utrecht - Almere, om die reden stopt de IC ook in Almere Poort en Naarden-Bussum om aan de concessievoorwaarden te voldoen. In Lelystad wordt niet gestopt door de omgeleide IC.
Het is improviseren. De serie 4900 gekoppeld aan de omgeleide IC. Zij het dat de Sprinter Utrecht - Almere Centrum een aantal haltes overslaat. Zie NS Reisplanner. Is het om een goede rijpad te geven? Het moet ingepast worden. Ook uitzonderlijk dat Lelystad Centrum overgeslagen wordt.
En dan rijdt de IC vanuit Groningen 2 keer per uur naar Den Haag via Zwolle, Lelystad en Schiphol. Bij Almere Centrum heb je een goede overstap. Alleen Rotterdam Centraal is dit keer niet rechtstreeks bereikbaar. Intercity Direct zal waarschijnlijk extra treinreizigers krijgen.
Verder las ik vanmorgen in het AD dat er 50 OV-fietsen van Amersfoort Centraal naar Amersfoort Schothorst worden verplaatst, wat namelijk in een flink deel van de periode met werkzaamheden wel bereikbaar is per trein. Tijdens de werkzaamheden worden er ook geen extra kosten gerekend als je een OV-fiets op Schothorst huurt en op Centraal inlevert. Eigenlijk zet NS dus treinvervangende fietsen in 😉
Verder las ik vanmorgen in het AD dat er 50 OV-fietsen van Amersfoort Centraal naar Amersfoort Schothorst worden verplaatst, wat namelijk in een flink deel van de periode met werkzaamheden wel bereikbaar is per trein. Tijdens de werkzaamheden worden er ook geen extra kosten gerekend als je een OV-fiets op Schothorst huurt en op Centraal inlevert. Eigenlijk zet NS dus treinvervangende fietsen in 😉
Het is ook een uitzonderlijke lange periode van aaneengesloten werkzaamheden. Dan moet je wat improviseren.
Dan is zo'n service in ieder geval een compensatie.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.