Ik zag zojuist in de NS reisplanner, dat er op 5 en 6 april 2025 een aangepaste dienstregeling is op de Zeeuwse Lijn. Met best wel wat gevolgen voor veel reizigers denk ik.
De “grote” stations (Vlissingen, Vlissingen Souburg, Middelburg, Goes en Bergen op Zoom) hebben 2x per uur een trein. Terwijl de “kleinere” stations (Arnemuiden, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke en Rilland-Bath) het moeten doen met 1x per uur een trein. Normaal wordt daar ook 2x per uur gestopt. En dat per richting.
De ene trein gaat richting Lage Zwaluwe en stopt overal. De andere richting Zwolle en stopt alleen op de “grote” stations.
Bovendien is de vertrektijd van de trein die vanuit Vlissingen richting Zwolle gaat aangepast (vertrekt later).
Ik kan hier helemaal niets over terug vinden in de werkzaamheden. Ook niet waarom de treinen blijkbaar niet verder gaan dan Lage Zwaluwe.
Er mist informatie.
Wordt dit nog aangepast? Of geeft de reisplanner verkeerde informatie? Wat is de reden dat niet alle stations 2x per uur worden aangedaan? Kortom: waarom is dit zo geregeld?
Overigens zijn er wel/ook werkzaamheden voorspeld tussen Goes en Roosendaal in het daarop volgende weekend van 12 + 13 april 2025. Met ook weer aanpassingen in de dienstregeling en treinvervangend vervoer.