Skip to main content
beantwoord

bewaarde reizen - laden mislukt


Goedenavond,

 

al geruime tijd werkt bij mij het tabblad bewaarde reizen niet meer. Ik krijg constant de melding ‘laden mislukt’, ook na het verwijderen van de app en het opnieuw in- en uitloggen. Is dit probleem al langer bekend, is hier een oplossing voor?  

 

Beste antwoord door JurgenH

Hallo @Laurensios,

Dit probleem heb ik nog niet eerder gezien. Als ik het goed zie dan maak je gebruik van een iPhone?

Ik weet dat het daar soms wat gek werkt met verwijderen. Wellicht kun je, mits je dit niet eerder al geprobeerd hebt, de app verwijderen via de instellingen van de iPhone ipv het startscherm.

Sommige apps slaan ook data op in iCloud. Het zou kunnen dat de app daardoor toch niet helemaal gereset wordt. Ik heb even gezocht hoe die data te verwijderen: https://www.iculture.nl/tips/app-gegevens-wissen-verwijderen-icloud/

Mocht dit helemaal niet werken dan kun je het best direct contact opnemen met de app ontwikkelaars. Dit kun ie vinden onder het kopje 'meer' en vervolgens 'hulp'. Op die pagina staat een knop voor ondersteuning met de NS app.

Van mijn kant is het ook gokken, maar wie weet helpt het. Niet geschoten is altijd mis. 🙃

Bekijk origineel

13 reacties

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1678 reacties
  • Antwoord
  • 24 april 2024

Hallo @Laurensios,

Dit probleem heb ik nog niet eerder gezien. Als ik het goed zie dan maak je gebruik van een iPhone?

Ik weet dat het daar soms wat gek werkt met verwijderen. Wellicht kun je, mits je dit niet eerder al geprobeerd hebt, de app verwijderen via de instellingen van de iPhone ipv het startscherm.

Sommige apps slaan ook data op in iCloud. Het zou kunnen dat de app daardoor toch niet helemaal gereset wordt. Ik heb even gezocht hoe die data te verwijderen: https://www.iculture.nl/tips/app-gegevens-wissen-verwijderen-icloud/

Mocht dit helemaal niet werken dan kun je het best direct contact opnemen met de app ontwikkelaars. Dit kun ie vinden onder het kopje 'meer' en vervolgens 'hulp'. Op die pagina staat een knop voor ondersteuning met de NS app.

Van mijn kant is het ook gokken, maar wie weet helpt het. Niet geschoten is altijd mis. 🙃


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30049 reacties
  • 24 april 2024

Lukte mij vanavond ook niet (Android app, de Mijn NS website vond het verder allemaal prima).

Later proberen dan maar? Geruime tijd is nogal relatief @Laurensios, maar dat zou geen dagen moeten zijn… 😴


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1678 reacties
  • 24 april 2024
Robert B schreef:

Lukte mij vanavond ook niet (Android app, de Mijn NS website vond het allemaal prima).

Later proberen dan maar… 😴

Dat verklaart meer 😆

Bij mij werkte het overigens wel. Maar dat hebben we vaker gezien bij storingen 😅


  • Sprinter
  • 4 reacties
  • 1 mei 2024

Ook ik kamp met hetzelfde probleem als Laurensios en Robert. De app van NS zit bij mij niet in de iCloud, dus er zijn ook geen gegevens te verwijderen. De klantenservice weet hier ook geen raad mee…. 

 

 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 8 oktober 2024

ik zie dat de laatste opmerking al een tijd geleden is. Toen had in er geen last van, maar het valt me op dat de laatste tijd m’n bewaarde reizen heel langzaam of soms helemaal niet laden. Is dit probleem bekend en wordt er aan gewerkt?

ik heb de app al eens verwijderd en ook op een andere telefoon geprobeerd. Geen beter resultaat. 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 14 oktober 2024

Enkele weken geleden had ik precies hetzelfde probleem. Daarna deed de app het weer goed. Nu lukt het al dagen niet om de bewaarde reizen te laden.

Graag oplossing! 

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30049 reacties
  • 14 oktober 2024

Ik las dat iemand het opgelost had door in het Instellingen menu van de telefoon het cache-geheugen en de app-gegevens te wissen. Voordat je dat laatste doet, kijk eerst of je telefoon opnieuw opstarten helpt, want bij wissen van de app-gegevens ben je al je instellingen, tickets en opgeslagen reizen kwijt.


  • 15 reacties
  • 28 maart 2025

Dit probleem bestaat weer sinds begin maart 2025. De appbouwer vindt het, zoals gebruikelijk, allemaal prima. Cache verwijderen lost niets op. En de app elke week verwijderen en opnieuw installeren ook niet.


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1678 reacties
  • 30 maart 2025

Het viel mij ook op.

Het lijkt of de reizen eerst online ingeladen moeten worden voordat ze zichtbaar zijn. En dat duurt soms erg lang.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30049 reacties
  • 30 maart 2025
JurgenH schreef:

Het viel mij ook op.

Het lijkt of de reizen eerst online ingeladen moeten worden voordat ze zichtbaar zijn. En dat duurt soms erg lang.

Er lijkt inderdaad iets veranderd te zijn, voorheen werden je reizen en e-tickets lokaal opgeslagen op je apparaat maar sinds versie 8.18 of zo is de map met tickets in ieder geval weg. Zie 

Onhandig als je telefoon geen mobiele data heeft, maar wel handig als je opgeslagen reizen/tickets nu ook op andere apparaten zichtbaar zouden kunnen zijn (maar dan zou je wel ingelogd moeten zijn wat in principe helemaal niet nodig is om de NS app te gebruiken).


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1678 reacties
  • 30 maart 2025

Het laden zelf duurt in ieder geval een eeuwigheid:

Gevolg is trouwens ook dat de widget met reizen op de homepage niet werkt, en ook tijdens de rit niet verder komt dan dit:

Wellicht dat ​@Sem hier wat meer over kan vertellen?


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2506 reacties
  • 30 maart 2025

Het laden werkte bij mij altijd enorm slecht (nu trouwens niet meer 🤔)

 

Anyway, de cache verwijderen doet inderdaad niets, maar je data (wat ook gelijk de cache verwijderd) verwijderen moet werken.

Zonder wifi geeft hij inderdaad de melding dat het laden is mislukt, maar hij laadt bij mij vooralsnog de opgeslagen trips.

Wellicht gaat het hier weer om een iOS issue 🤓.


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1678 reacties
  • 30 maart 2025

Maar wanneer ik mijn telefoon in de vliegtuigstand zet, zijn de opgeslagen reizen direct ingeladen ipv dat de app daar minstens 10 seconden over doet.

Wel met bovenstaande melding inderdaad.


Reageer