Ik heb een eticket gekregen om samen met een vriendin samen te reizen. We moesten voor een bepaalde datum vanwegen een actie een dag uitkiezen en bestemming. Helaas wordt het die dag waarschijnlijk noodweer, dus ik wilde de datum aanpassen. Helaas kan dat niet. Misschien is het makkelijker als er een actie is dat je gewoon kan bestellen en dat je een code krijgt die je dan bijvoorbeeld binnen 2 maanden moet gebruiken. Nu moet je hopen dat er op een bepaalde dag geen vertraging of heel slecht weer is.
Waarom is het niet mogelijk om je etickets om te boeken naar een andere datum
Beste antwoord door Tamzin
Ik heb een eticket gekregen om samen met een vriendin samen te reizen. We moesten voor een bepaalde datum vanwegen een actie een dag uitkiezen en bestemming. Helaas wordt het die dag waarschijnlijk noodweer, dus ik wilde de datum aanpassen. Helaas kan dat niet. Misschien is het makkelijker als er een actie is dat je gewoon kan bestellen en dat je een code krijgt die je dan bijvoorbeeld binnen 2 maanden moet gebruiken. Nu moet je hopen dat er op een bepaalde dag geen vertraging of heel slecht weer is.
Acties zijn tegen gereduceerd tarief en daar zit dan ook vaak de beperking op dat je vooraf moet boeken en niet kunt wijzigen en annuleren. Volledige flexibiliteit kun je niet verwachten als je niet ook de normale prijs wil betalen. Dat werkt overal zo, bij hotels, bij vliegreizen, bij evenementen en dus ook bij treinreizen.
Eenmaal uitgegeven etickets kunnen sowieso technisch niet meer geannuleerd kunnen worden. Als u het eticket zou kunnen wijzigen naar een andere datum dan zou u zowel op de oude als op de nieuwe datum kunnen reizen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.