Skip to main content
beantwoord

problemen met kaartjes kopen

• 31 december 2024
  • 7 reacties
  • 110 Bekeken

Beste antwoord door Vareo

Nog een keer proberen. Als dat niet lukt contact zoeken met klantenservice. U kunt ook met bankpas in/uitchecken.

Bekijk origineel

7 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4062 reacties
  • Antwoord
  • 31 december 2024

Nog een keer proberen. Als dat niet lukt contact zoeken met klantenservice. U kunt ook met bankpas in/uitchecken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3744 reacties
  • 31 december 2024

Snap niet dat er nog mensen e-tickets kopen. Heeft alleen maar nadelen. Alleen als je zo'n kaartje met korting kan kopen heeft het misschien een beetje nut. Maar ook dan kan ziekte en gewijzigde plannen roet in het eten gooien. Voor losse reizen is ov pay nu het devies lijkt mij.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25053 reacties
  • 31 december 2024

Voor het internationale verkeer zijn e-tickets nog steeds nodig en handig. Ik reis bijna wekelijks naar het buitenland met Dalvrij voor het Nederlandse traject en dat gaat toch echt met een e-ticket. Ik geef hier inderdaad ook altijd het advies dit kort voor de reis te kopen, maar soms heb je wel het probleem dat TS aangeeft.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2471 reacties
  • 31 december 2024

Niet elke betaalpas kan contactloos betalen, zo heeft een kennis van mij nogsteeds een betaalpas die niet contactloos kan betalen.

Je zou dan een fysiek kaartje kunnen kopen, maar dat is weer duurder.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30022 reacties
  • 1 januari 2025

{semi offf-topic}

OVpay (twee verschillende passen, Revolut VISA en ASN Bank V PAY) gebruikt voor een handjevol busritten de afgelopen dagen.

In/uitchecken gaat moeizaam (de pas meerdere seconden op alle manieren tegen het apparaat houden), en op een geveven moment bij (drie!) apparaten uit proberen te checken lukte helemaal niet. Chauffeur uiteindelijk maar bedankt en uitgestapt.

De gemiste uitcheck (4 euro instaptarief al was het een overstap) twee dagen later wel kunnen corrigeren via https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht (men zegt 5 dagen maar kan dus eerder).

Met dezelfde pas(sen) op een station inchecken gaat wel vlotter, dus volgende keer maar gewoon met mijn (Flex) ov-chipkaart voor de bus, want toch geen korting.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3744 reacties
  • 1 januari 2025
Robert B schreef:

{semi offf-topic}

OVpay (twee verschillende passen, Revolut VISA en ASN Bank V PAY) gebruikt voor een handjevol busritten de afgelopen dagen.

In/uitchecken gaat moeizaam (de pas meerdere seconden op alle manieren tegen het apparaat houden), en op een geveven moment bij (drie!) apparaten uit proberen te checken lukte helemaal niet. Chauffeur uiteindelijk maar bedankt en uitgestapt.

De gemiste uitcheck (4 euro instaptarief al was het een overstap) twee dagen later wel kunnen corrigeren via https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht (men zegt 5 dagen maar kan dus eerder).

Met dezelfde pas(sen) op een station inchecken gaat wel vlotter, dus volgende keer maar gewoon met mijn (Flex) ov-chipkaart voor de bus, want toch geen korting.

Ik heb een gewone ING-pas maar ook ik vind het vaak zeer lang duren alvorens het apparaat werkt. In Brabant overigens al meerdere malen met een dagkaart gereisd. Van Eindhoven naar Lommel v.v. is dat veruit de goedkoopste manier.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30022 reacties
  • 1 januari 2025
Henkpeetersen schreef:

Ik heb een gewone ING-pas maar ook ik vind het vaak zeer lang duren alvorens het apparaat werkt. In Brabant overigens al meerdere malen met een dagkaart gereisd. Van Eindhoven naar Lommel v.v. is dat veruit de goedkoopste manier.

Ja, dagkaartje Brabant is (tijdelijk) € 3,50 en te koop in de bus zelfs, dus doe dat maar…

Mijn OVpay ritten waren als test, van ergens in Woensel met een overstap op de shuttle naar Airport en volgende dag terug 🤣

Reageer