Skip to main content
beantwoord

geld terug van enkele reis omdat OV chipkaart stuk is

• 23 januari 2025
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Vandaag is mijn OV chipkaart kapot gegaan, die is doormidden gebroken, en dus kon ik niet inchecken. Ik heb studenten OV dus vind ik het zonde om OVpay te gebruiken. In dit geval moest het wel, maar helaas kwamen de kosten uit op €10,00 voor NS en €2,18 bij de bus. 

Kan ik dit geld terugvragen bij de NS of heb ik in dit geval gewoon vette pech?

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo LuciferWiskey en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat je kaart kapot is gegaan. Voor de reis die met NS is gemaakt kan je via dit formulier een claim indienen. Let wel op dat dat maar 1 keer per jaar kan. Voor de reis met de bus kunnen wij helaas niets voor je doen.

Bekijk origineel

3 reacties

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2649 reacties
  • 23 januari 2025

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9236 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025

Spijtig dat je kaart kapot is gegaan. Voor de reis die met NS is gemaakt kan je via dit formulier een claim indienen. Let wel op dat dat maar 1 keer per jaar kan. Voor de reis met de bus kunnen wij helaas niets voor je doen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2507 reacties
  • 23 januari 2025
Erryt NS schreef:

Dan moeten ze dat natuurlijk wel goedkeuren.

Bij mij kreeg ik het simpele antwoord "U had een anonieme chipkaart kunnen kopen met tijdelijk reisrecht."

Ofterwijl, je kan eigenlijk nooit een declaratie aanvragen, want er is een alternatief. (die alsnog geld kost!!)

Reageer