Skip to main content
beantwoord

kaartje fiets in de trein

• 24 januari 2025
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

Goedemiddag 

Ik ga morgenavond met de fiets in de trein mee naar Kampen.
Ik ga op zondag weer terug.

heb ik dan 1 kaart voor de fiets nodig?

of 2 kaarten voor zaterdag en zondag?

Groet Teun

Beste antwoord door iMark

@BasReist 

Je maakt het veel ingewikkelder dan nodig. De Fietskaart Dal is geldig bij alle binnenlandse vervoerders. Dus de rit van Zwolle naar Kampen is altijd gedekt. ​@Teun Mulder heeft niet gemeld waar zijn reis begint. Maar met een Fietskaart Dal zit hij altijd goed.

Voor een korte rit is de Fietskaart Dal inderdaad onvoordelig. Helaas is het enige alternatief zelf gaan fietsen.

Bekijk origineel

7 reacties

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12651 reacties
  • 24 januari 2025

Je zult voor beide dagen een kaart voor de fiets moeten kopen.

https://www.ns.nl/kaartjes/fietskaart-dal

• Reisleider**
  • 112 reacties
  • 24 januari 2025

Als je naar station Kampen reist, heb je het deel vanaf Zwolle te maken met Blauwnet. Daar gelden dezelfde regels, sterker nog: het benodigde kaartje voor je fiets is ‘gewoon’ het kaartje dat je bij de NS koopt: Fiets in de trein – Klantenservice | Blauwnet (dit kaartje is in de daluren geldig op (bijna) alle binnenlandse treinen van alle vervoerders)

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25129 reacties
  • 24 januari 2025

Het is wel erg onvoordelig. Fietsen duurt maar 39 minuten langer, al is het weer helaas wel matig.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12651 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2025

@BasReist 

Je maakt het veel ingewikkelder dan nodig. De Fietskaart Dal is geldig bij alle binnenlandse vervoerders. Dus de rit van Zwolle naar Kampen is altijd gedekt. ​@Teun Mulder heeft niet gemeld waar zijn reis begint. Maar met een Fietskaart Dal zit hij altijd goed.

Voor een korte rit is de Fietskaart Dal inderdaad onvoordelig. Helaas is het enige alternatief zelf gaan fietsen.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 25 januari 2025

Het reisje is inderdaad vanaf Zwolle.

fietsen kan inderdaad ook maar dat is niet lekker met dit weer.

Dan betaal ik liever wat meer om de fiets mee de trein in te nemen.

Sim70
  • Reisleider*
  • 713 reacties
  • 25 januari 2025

Op station Kampen staan altijd heel veel ov fietsen, is goedkoper dan een dagkaart

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30140 reacties
  • 25 januari 2025
Sim70 schreef:

Op station Kampen staan altijd heel veel ov fietsen, is goedkoper dan een dagkaart

Zie https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/kpn003 dus ja dat klopt, en zal je niet snel mis grijpen voor een OV-fiets 🤣

Reageer