Skip to main content
beantwoord

teruggave nadat check out niet goed is gegaan

• 30 januari 2025
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Met de check-out was t niet goed gegaan.

(Het gekke is dat het poortje wel open is gegaan) 

Nadat ik mijn factuur had ontvangen ,heb ik de check-out recht getrokken . Inmiddels heb ik bericht ontvangen v d NS maar in het te ontvangen bedrag wordt de korting niet doorberekend die in mijn NS flex dal abonnement is inbegrepen.

PS ik heb in t weekend gereisd en dan geldt 40% korting met mijn abonnement. 

Beste antwoord door Anonymous

Hoi ​@Kedengkedengkedeng,

Je kunt hiervoor het best contact opnemen met de NS Klantenservice. Bijvoorbeeld door te bellen naar 030-7515155 (ze zijn dag en nacht bereikbaar). Zij kunnen dit voor je nakijken en eventueel corrigeren.

Op dit openbaar forum proberen reizigers andere reizigers te helpen, maar we kunnen uiteraard niet bij elkaars gegevens.

Bekijk origineel

• 30 januari 2025

Hoi ​@Kedengkedengkedeng,

Je kunt hiervoor het best contact opnemen met de NS Klantenservice. Bijvoorbeeld door te bellen naar 030-7515155 (ze zijn dag en nacht bereikbaar). Zij kunnen dit voor je nakijken en eventueel corrigeren.

Op dit openbaar forum proberen reizigers andere reizigers te helpen, maar we kunnen uiteraard niet bij elkaars gegevens.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30 januari 2025

Reageer op de bevestigingmail dat ze je 40% dalkorting vergeten zijn.

De bevestigingsmail is n noreply

Ja dat gaat mijn volgende actie zijn.

Dank

UkeHenk
  • Op het juiste spoor
  • 8 februari 2025

Op 12 januari j.l. met de trein van Groningen naar Schiphol: vertrek trein tijdstip 10.18 uur.Wij hebben allebei een abonnement. Mijn vrouw een abonnement met extra vrije reisdagen, en ik een flexibel abonnement. We hadden geprofiteerd van de wintersale actie en konden voor €1.00 eerste klas reizen op ons abonnement:echter, de trein kon vanwege een storing niet doorrijden tot aan Schiphol, maar tot aan Beilen. In Beilen zouden dan bussen klaar staan en ons verder brengen naar Meppel. Er stond al een grote groep mensen te wachten op een bus, echter na één uur wachten was er nog geen bus. Inmiddels hadden wij familie gebeld en het e.e.a. geregeld om ons verder te brengen naar Meppel als de bus er niet op tijd zou zijn. Inmiddels was er een oproep; reizigers die naar Schiphol gingen, moesten zich melden zodat daar taxies voor geregeld werden. Na een tijdje wachten kwam onze dochter om ons naar een volgend station te brengen. Ze hadden uitgezocht welk station wat het beste zou passen: het werd Amersfoort. Vanaf Amersfoort zouden wij op tijd aankomen op Schiphol voor onze vlucht naar Spanje. De trein zou vertrekken om 13.10 vanaf spoor 6 naar Schiphol.In Amersfoort gingen de deuren niet open met onze E tickets. Er waren geen spoorweg beambten om ons te kunnen helpen. Toen zijn we naar binnen gegaan met onze OV kaarten. Aangekomen bij de lift die ons naar beneden zou brengen, bleek deze het niet te doen. Een medewerker hielp ons naar beneden gelukkig want we hadden drie koffers en twee rugzakken. Beneden aangekomen kwam de mededing dat we naar spoor 5 moesten gaan. We hadden nog een paar minuten de tijd en er was geen medewerker om de koffers weer naar boven te brengen. Gelukkig was er een jonge man die ons hielp met de bagage naar boven te brengen. Boven aangekomen was lift naar beneden net weg, en de tijd begon te dringen. Net op tijd konden we in de trein komen. Een conducteur vertelde dat we ons dat we bij een zuil bij de ingang om hulp hadden kunnen vragen. De E ticket werd gescand en konden uitchecken met onze ov kaart in Schiphol. Ik heb contact gezocht met de NS via chat, helaas dat werkt niet en daarna een medewerker. Ik heb het uitgelegd wat ons is overkomen, maar er is niet een oplossing voor om de extra kosten die wij hebben moeten maken. Er is gewoon weer een afschrijving gedaan van mijn rekening: hoe kunnen wij compensatie aanvragen van onze treinreis.

Henk en Truus 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 8 februari 2025

@UkeHenk €1 voor 1e klas is een upgrade en alleen geldig bij een vervoersbewijs 2e klas. Om door een poortje te gaan, moet je het vervoersbewijs 2e klas gebruiken door in te checken met ov-chipkaart of e-ticket 2e klas te scannen bij poortje ‘scan ticket’. Wanneer je een incheck of e-ticket 2e klas vanaf Groningen dan kun je samen upgrade claimen via de geld-terug-bij-vertraging regeling. Voor alleen het gedeelte tussen Amersfoort en Schiphol kun je niets claimen.

Het was fijn dat een medewerker jullie de 1e keer hielp met de koffers. Het hoort echter niet bij het takenpakket van NS medewerkers.

Reageer