Skip to main content
beantwoord

Bestaat er een optie om een ticket te kopen met geld terug garantie?

Bestaat er ook een mogelijkheid om een ticket te kopen die ik kan retourneren met geld terug?

Van een e-ticket lees ik dat dit nooit kan, maar bij wat voor een soort ticket kan dat dan wel?

Beste antwoord door MoDe

Tot voor kort kon je voor een ticket uit de automaat waar niet mee ingecheckt is geld terug krijgen. Of dat nu nog kan weet ik niet.

Je zou ook op een bankpas kunnen reizen (ovpay). Je checkt dan met een bankpas in en uit.

Bekijk origineel

3 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13446 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Tot voor kort kon je voor een ticket uit de automaat waar niet mee ingecheckt is geld terug krijgen. Of dat nu nog kan weet ik niet.

Je zou ook op een bankpas kunnen reizen (ovpay). Je checkt dan met een bankpas in en uit.

EUreiziger24
  • Reisleider*
  • 317 reacties
  • 4 maart 2025

Evenmin mogelijk als het kopen van een ticket met zitplaatsgarantie: in feite komt het op hetzelfde neer en dat is de haat die NS koestert tegen alle vormen van service. Mocht u een kans willen hebben op een NS-ticket met 100% terugbetaling, probeer dan de app van de Tsjechische spoorwegen "Můj vlak", die verkopen alleen voltarief voor NS maar hebben wel een klantvriendelijke regeling m.b.t. storneringen. In sommige gevallen valt de prijs zelfs nog wat lager uit omdat de reisinformatie van de ČD sterk verouderd is wat betreft Nederland :)

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7260 reacties
  • 4 maart 2025

Er is ook weinig reden om van tevoren al een ticket te kopen, tenzij het gaat om een PrijsTijd-deal. Je kunt zoals gezegd gewoon met bankpas in- en uitchecken. Of op de dag van reizen zelf een e-ticket kopen.

Reageer