beantwoord
Waarom werkzaamheden op nationale veteranendag?
Echt weer wat voor de ns waarom worden er precies op nationale veteranendag werkzaamheden gepland rond Zwolle???!! kan dat niet gewoon een dag later
Beste antwoord door Klaas-Jan NS
Bedankt voor het openen van dit topic Drg. Ik wil graag benadrukken dat ik begrip heb voor het aan de kaak stellen van deze werkzaamheden in relatie tot 'Veteranendag'. De werkzaamheden die bij Zwolle gaan plaatsvinden zijn grootschalig. Van en naar Zwolle zullen twee weken lang geen treinen rijden. Dat geldt voor alle richtingen. Dit heeft een grote impact op zowel de treinenloop als de reizigers. Hier is niet aan te ontkomen. Veteranendag is een belangrijke dag in Nederland. Een dag waarop wij hen eren die voor onze vrijheid en die van anderen gevochten hebben. Uiteraard zullen er ook veteranen uit de regio Noord/Noord-Oost Nederland komen. En ik kan me voorstellen dat de trein dan een goede optie is, aangezien het een lange autorit is.
Er is niet voor gekozen om Veteranendag dusdanig in te schalen dat er dan nergens in het land werkzaamheden kunnen plaatsvinden. Het gaat hier om het bepalen van impact en die is niet groot genoeg. Deze buitendienststelling is enorm en we kiezen er dan uiteindelijk toch voor om zoveel mogelijk weekenddagen te benutten, aangezien door-de-weeks het nog drukker is in de treinen. Er zullen veel bussen geregeld worden. Zo komen er voor doorgaande reizigers vanaf bijvoorbeeld Meppel rechtstreekse bussen naar 't Harde en Kampen Zuid en zullen bussen waar dit kan aansluiten op de trein. De reis zal langer zijn dan je gewend bent en je zal extra moeten overstappen. Hier is niets aan te doen.
Ik kan best begrijpen dat je weinig koopt voor 'begrip' van onze kant, maar conclusie is dus dat Veteranendag geen reden is om een project van twee weken op te schuiven of op een ander moment te plannen, mocht dit überhaupt al mogelijk zijn.
Bekijk origineelEr is niet voor gekozen om Veteranendag dusdanig in te schalen dat er dan nergens in het land werkzaamheden kunnen plaatsvinden. Het gaat hier om het bepalen van impact en die is niet groot genoeg. Deze buitendienststelling is enorm en we kiezen er dan uiteindelijk toch voor om zoveel mogelijk weekenddagen te benutten, aangezien door-de-weeks het nog drukker is in de treinen. Er zullen veel bussen geregeld worden. Zo komen er voor doorgaande reizigers vanaf bijvoorbeeld Meppel rechtstreekse bussen naar 't Harde en Kampen Zuid en zullen bussen waar dit kan aansluiten op de trein. De reis zal langer zijn dan je gewend bent en je zal extra moeten overstappen. Hier is niets aan te doen.
Ik kan best begrijpen dat je weinig koopt voor 'begrip' van onze kant, maar conclusie is dus dat Veteranendag geen reden is om een project van twee weken op te schuiven of op een ander moment te plannen, mocht dit überhaupt al mogelijk zijn.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.