Ik koop net online een ticket (dagretour) voor de stage van mijn 15-jarige in den helder. Hij moet vertrekken vanaf Heiloo. Nu heb ik het ticket per ongeluk via de planner laten vertrekken vanaf den helder, maar daar vertrekt hij pas eind van de dag. Hij stapt om 7:00 smorgens op in Heiloo. Kan ik dit dagretour nog omwisselen?
online dagretour gekocht maar moet andersom zijn
Beste antwoord door Robert B
Hoi annemiekevandegraaf, en welkom op de NS Community!
Begrijp ik goed dat je een dagretour hebt gekocht voor dezelfde dag, maar in de reisplanner het ticket hebt gekocht van Heiloo naar Den Helder? Voor een dagretour maakt dat gelukkig niet uit. Je kunt het ticket ‘s ochtends gewoon eerst gebruiken naar Den Helder. Het is immers een retour, dus je kunt er beide kanten mee op. Die avond kan hij het ticket gewoon gebruiken om terug te reizen naar Heiloo.
Ik zou daar erg mee oppassen, want als er op de heenreis (dus eigenlijk de terugreis van het ticket) gecontroleerd wordt is de heenreis (die je eigenlijk later als terugreis wilt gebruiken) impliciet al gemaakt en loop je kans op een boete. Zijn andere topics over.
Een dagretour (e-ticket) is dus niet gelijk aan twee enkele reizen, ook al zal je bij controle wel weg komen met de uitleg dat vertrek en bestemming omgewisseld zijn.
Het is onwaarschijnlijk dat iemand om 7:00 van Heiloo naar Den Helder (terug) gaat en de heenreis al eerder gemaakt heeft, of voor een tweede keer op een dag opnieuw naar Den Helder reist.
Neem aan dat de Klantenservice niet moeilijk zal doen om je van het juiste ticket te voorzien (in de vorm van een couponcode voor dezelfde datum).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.