Skip to main content
beantwoord

Teruggave kosten noodgedwongen alternatief vervoer

• 15 mei 2024
  • 6 reacties
  • 125 Bekeken

Door werkzaamheden van de NS moest ik van 28apr-3mei deels met de metro reizen. Ik heb een dalvrij abonnement.

Tot mijn verbazing zie ik dat NS mij alle extra metrokosten in rekening brengt.

Bijna 20eur boven mijn abonnementskosten. De NS had dit moeten weten. Bovendien was mijn reistijd hierdoor bijna 45min langer.Een hele week lang heen en terug.

Beste antwoord door Olav93

Hebben we het hier over de werkzaamheden in Amsterdam waarbij ook geadviseerd was de metro te gebruiken? Waarschijnlijk heeft u dan steeds uitgecheckt bij NS en ingecheckt bij het GVB (=een vervoerbewijs aangeschaft). Dat moest niet want uw NS-vervoerbewijs was geldig in de metro. Er stond als het goed is steeds een poortje open met wat bewegwijzering daarheen om dit ook mogelijk te maken, maar we hebben hier eerder gelezen dat dat een probleem was.

Dit forum is voor reizigers om elkaar te helpen dus restitutie kunt u hier verder helaas niet krijgen, daarvoor moet u contact opnemen met de klantenservice via de chatfunctie op ns.nl, Facebook of X, telefonisch of per post.

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 15 mei 2024

Hebben we het hier over de werkzaamheden in Amsterdam waarbij ook geadviseerd was de metro te gebruiken? Waarschijnlijk heeft u dan steeds uitgecheckt bij NS en ingecheckt bij het GVB (=een vervoerbewijs aangeschaft). Dat moest niet want uw NS-vervoerbewijs was geldig in de metro. Er stond als het goed is steeds een poortje open met wat bewegwijzering daarheen om dit ook mogelijk te maken, maar we hebben hier eerder gelezen dat dat een probleem was.

Dit forum is voor reizigers om elkaar te helpen dus restitutie kunt u hier verder helaas niet krijgen, daarvoor moet u contact opnemen met de klantenservice via de chatfunctie op ns.nl, Facebook of X, telefonisch of per post.

• Op het juiste spoor
  • 22 maart 2025

21 maart reden er geen treinen vanuit Heerhugowaard naar Alkmaar wel bussen, bij de terugreis Alkmaar-Heerhugowaard moest ik door de stationshal,kon door het poortje lopen achter iemand aan.Om richting de bus te lopen moest ik weer door 'n poortje en daar werd Euro 10,00 voor gerekend,een andere mogelijkheid om bij de bus te komen was er niet. Ik zie de onnodig gemaakte kosten graag terug.

Graag Uw reactie. 

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 22 maart 2025

Dat kunt u met de klantenservice van NS kortsluiten.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 22 maart 2025
2Fietsbellen schreef:

21 maart reden er geen treinen vanuit Heerhugowaard naar Alkmaar wel bussen, bij de terugreis Alkmaar-Heerhugowaard moest ik door de stationshal,kon door het poortje lopen achter iemand aan.Om richting de bus te lopen moest ik weer door 'n poortje en daar werd Euro 10,00 voor gerekend,een andere mogelijkheid om bij de bus te komen was er niet. Ik zie de onnodig gemaakte kosten graag terug.

Graag Uw reactie. 

Voor een volgende keer: Gewoon in- en uitchecken. Als je op hetzelfde station binnen 60 minuten weer uitcheckt, worden er geen kosten berekend. Achter iemand aanlopen levert alleen maar problemen op.

• Koploper****
  • 22 maart 2025
2Fietsbellen schreef:

bij de terugreis Alkmaar-Heerhugowaard moest ik door de stationshal,kon door het poortje lopen achter iemand 

Daar is het dus fout gegaan. U had gewoon moeten inchecken dan had u aan de andere kant ook geen probleem gehad.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 22 maart 2025
2Fietsbellen schreef:

Graag Uw reactie. 

Je had niet met iemand mee moeten lopen, maar moeten inchecken en bij het volgende poortje uitchecken. Dat had jou niets gekost. Nu kost het jou €10, op meelopen met iemand staat een boete die veel hoger is dan €10.

Je kunt bij www.uitcheckgemist.nl kijken of je dit nog kunt corrigeren. En anders via de andere kanalen contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer