Skip to main content
beantwoord

storing poortjes maar toch maar drie keer recht op teruggave

Volgens het schema heb ik twee keer mijn uitcheck gemist. Echter bij de eerste keer weet ik zeker dat er “Uitgecheckt” in het venster stond en mijn poortje ging open. Maar de uitcheck was niet geregistreerd op de kaart. 

de tweede keer was er een storing van de poortjes waardoor ze standaard open stonden en er geen mogelijkheid was om uit te checken omdat ze buiten dienst waren. 

kan gebeuren, maar ik moet zelf geld terug vragen en in de voorwaarden staat dat dit maar 3 x per jaar mag. 

Dat vind ik niet gerechtvaardigd als het niet mijn eigen schuld is. 

Graag zie ik een reactie tegemoet.

gegroet Laura 

Beste antwoord door rvdborgt

Dring er bij een storing altijd op aan dat de NS-klantenservice het oplost (en voor de duidelijkheid: dat is niet in dit forum). Die 3 keer per jaar zijn bedoeld voor vergissingen van jouw kant, niet voor storingen bij NS.

Bekijk origineel

7 reacties

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2660 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2025

Dring er bij een storing altijd op aan dat de NS-klantenservice het oplost (en voor de duidelijkheid: dat is niet in dit forum). Die 3 keer per jaar zijn bedoeld voor vergissingen van jouw kant, niet voor storingen bij NS.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7333 reacties
  • 26 maart 2025

Zou het wel een goede regel vinden: NS mag maximaal drie storingen per jaar hebben 😉

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2553 reacties
  • 26 maart 2025
mrfreeze schreef:

Zou het wel een goede regel vinden: NS mag maximaal drie storingen per jaar hebben 😉

Dan zouden ze dat in 2024 alleen al met treinstoringen met ruim 199.900% hebben overschreden. 🤔

Klinkt heftig, maar het valt nog mee.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7333 reacties
  • 26 maart 2025

Ik bedoelde de treinstoringen er nog niet eens mee. Ik vind de storingen in de systemen van NS eerlijk gezegd ergerlijker dan storingen aan materieel. Je legt aan reizigers een maximum op van drie keer per jaar geld terug bij vergeten uitcheck, maar hebt zelf je in- en uitchecksystemen niet op orde, aangezien het vaak lang kan duren voor die gegevens verwerkt zijn. Daar kan ik heel slecht tegen. Zorg eerst dat je zelf je zaakjes op orde hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2553 reacties
  • 26 maart 2025

Eigenlijk moeten ze gewoon nog een incheckpaal ergens buiten de poortjes zetten voor het geval dat. Dan kan het niet mis gaan.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7333 reacties
  • 26 maart 2025

Nee, die gegevens moeten gewoon eerder/sneller verwerkt worden. Ergens zit er in dat systeem iets grondig mis. Waarom staan latere reizen eerder in je reishistorie dan eerdere? Dat slaat nergens op. En dan ook nog mailtjes gaan sturen dat mensen vergeten zijn om uit te checken. Het feit dat we hier mensen moeten aanraden om ook een account bij ov-chipkaart.nl aan te maken, om maar te kunnen bewijzen dat zij niks fout hebben gedaan. Daar krijg ik jeuk van.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2553 reacties
  • 26 maart 2025

Ik heb het nu puur alleen over storingen met poortjes en niet de langzame verwerking van gegevens. 😁

Voor langzame verwerking van gegevens heb ik geen oplossing behalve misschien gewoon het hele systeem afbreken en weer opnieuw opbouwen 😅.

Reageer