Skip to main content
beantwoord

almere a.s paasweekend alternatief vervoer

• 14 april 2025
  • 7 reacties
  • 110 Bekeken

Zondag a.s 1e paasdag dien naar Almere muziekwijk te gaan, maar weer een bus als alternatief naar Almere vanaf Weesp.

Alleen staat in app, bus naar Almere Poort -overstap 8 min. bus richting Almere Centraal. Met een stop in Muziekwijk. Dien je nu echt weer uit bus te stappen bij Poort en over in andere bus? Of kan je gewoon blijven zitten en blijft dus 8 min staan en rijdt dan weer verder richting Almere Centraal? -overstap met poppetjes geeft anders wel veel verwarring als je gewoon kan blijven zitten. 

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Als dit het reisadvies is zullen het verschillende bussen zijn, zie ook https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/14104-18-april-2025-werkzaamheden-amsterdam-lelystad-centrum-schiphol-lelystad-utrecht-almere

• Er rijden snelbussen tussen Weesp en Almere Centrum.
  • Er rijden stopbussen tussen Weesp en Almere Poort.
  • Er rijden stopbussen tussen Almere Poort, Almere Muziekwijk en Almere Centrum.

De bussen hebben ook verschillende ritnummers. Waarschijnlijk is het omdat Almere Poort dichtbij de A6 ligt en (T100 touringcar) bussen dan vlotter kunnen pendelen van/naar Weesp.

De bussen tussen Almere Poort - Muziekwijk - Centrum kunnen dan eventueel ‘buurtbusjes’ zijn. In Helmond zie je dat ook vaak bij werkzaamheden.

Bekijk origineel

7 reacties

Zie hieronder de route in app 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30332 reacties
  • Antwoord
  • 14 april 2025

Welkom bij de NS Community!

Als dit het reisadvies is zullen het verschillende bussen zijn, zie ook https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/14104-18-april-2025-werkzaamheden-amsterdam-lelystad-centrum-schiphol-lelystad-utrecht-almere

• Er rijden snelbussen tussen Weesp en Almere Centrum.
  • Er rijden stopbussen tussen Weesp en Almere Poort.
  • Er rijden stopbussen tussen Almere Poort, Almere Muziekwijk en Almere Centrum.

De bussen hebben ook verschillende ritnummers. Waarschijnlijk is het omdat Almere Poort dichtbij de A6 ligt en (T100 touringcar) bussen dan vlotter kunnen pendelen van/naar Weesp.

De bussen tussen Almere Poort - Muziekwijk - Centrum kunnen dan eventueel ‘buurtbusjes’ zijn. In Helmond zie je dat ook vaak bij werkzaamheden.

Aha nu snap ik het. Gelukkig is overstap heen maar 8 min. Dank voor info tip

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2358 reacties
  • 14 april 2025

Let wel even op of de snelbus niet ook net gaat want dan ben je er dus eerder en hoef je niet over te stappen. Dat zal niet de dienstregeling zijn als je dit advies krijgt maar in mijn ervaring - en ja, dat kan pech zijn - rijden vervangende bussen vrijwel nooit volgens de dienstregeling dus kun je zomaar mazzel hebben.

Dank, maar ik pak 11:51 trein vanuit Amsterdam en klopt het allemaal wel. Heb eerder alternatief bus inzet meegemaakt en nooit problemen gehad. Vond nu alleen die overstap Poort vreemd. Want meestal reden de bussen gewoon route trein geheel direct vanaf Weesp naar eindpunt en terug. (Volgde beetje de route stadsbus M) Snelbus gaat ook eerst naar Centraal en dien je daar ook weer over te stappen op een bus naar Almere muziekwijk. 🤪 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30332 reacties
  • 14 april 2025

De ‘stopbussen’ tussen Weesp en Poort stoppen natuurlijk nergens, dus ik weet wel zeker dat je (inclusief bus-bus overstap) sneller bent dan eerst met een snelbus naar Almere Centrum en dan het pendelbusje terug naar Muziekwijk (of andersom).

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2358 reacties
  • 15 april 2025
Robert B schreef:

De ‘stopbussen’ tussen Weesp en Poort stoppen natuurlijk nergens, dus ik weet wel zeker dat je (inclusief bus-bus overstap) sneller bent dan eerst met een snelbus naar Almere Centrum en dan het pendelbusje naar Muziekwijk (of andersom).

Natuurlijk, sorry, ik heb niet goed gelezen en dacht dat TS naar Almere Centrum moest.

Reageer