Ik lees net op https://www.prorail.nl/nieuws/modernisering-westelijke-reizigerstunnel-amsterdam-centraal-omlooproute dat het stuk perron op Amsterdam Centraal waar de sporen 1 en 2a langs liggen vanaf morgen 7 maanden buiten gebruik is in verband met de verbouwing van de Westtunnel. Dit verbaast mij aangezien de andere aanpassingen van de sporen en perrons (verbreding etc. i.h.k.v. PHS) juist van noord (spoor 15) naar zuid (spoor 1) uitgevoerd zou gaan worden en hiervoor dit jaar voor het eerst een spoorbak 9 maanden buiten gebruik zou zijn. Beginnen deze werkzaamheden later? Of is er straks een periode (minstens van 1 maart tot 7 juli) dat er op 'perrons' 1, 2a, 14 en 15 niet gestopt kan worden? En past de dienstregeling dan nog?
beantwoord
(Halve) perron 1 en 2a op Amsterdam Centraal buiten gebruik voor verbouwing Westtunnel
Beste antwoord door Bemined
De afsluiting van spoor 14/15 is uit m'n hoofd van juli 2024 tot maart 2025 en dus niet gelijktijdig met 1/2a. Wel zal er jaarlijks een korte overlap zijn van een paar weken tussen de verschillende bouwstappen waarin er extra hinder is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.