Skip to main content

Goedendag

Ik heb een vraag: de afgelopen tijd reden er bussen tussen amersfoort centraal en Driebergen zeist. vanwaar uit je naar utrecht centraal kon. er is daar gezegd tegen mij dat ik pas op het eindstation pas hoefden uit te checken. nu zie ik dat het duurder was. op de site zie ik nu staan dat ik tussentijd had moeten in en uitchecken tussen bus en trein. mij is niet duidelijk waarom omdat de bus niet verder rijdt dan Driebergen zeist. en als vervanging voor de trein is ingezet.

 

Je moet altijd in- en uitchecken wanneer je overstapt naar NS bussen. Bij het vertrekpunt van de bussen staan mobiele paaltjes, bij het eindpunt ook. 

 


Er is daar gezegd tegen mij dat ik pas op het eindstation pas hoefden uit te checken.

Ik neem aan dat de persoon het eindstation van de bus bedoelde, ik weet niet of de persoon dat gedeelte er aan vast geplakt heeft, zo niet mag dat de volgende keer dus duidelijker…

 

En als je toevallig bent vergeten te zeggen waar je naartoe moest (Utrecht Centraal gok ik) is het handig om dat er de volgende keer bij te zeggen.

 

Waarom de bussen niet tot Utrecht Centraal rijden is omdat er geen werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht Centraal zijn, je kan dus gewoon met de trein naar Utrecht Centraal.


Zie bijvoorbeeld onderstaand topic. Door de busreis wordt (bij niet inchecken voor de busreis) je reis in tweeën gehakt en dat kan voor hoge kosten zorgen (verlies lange afstandskorting en inchecken in de spits). Het is hier op dit forum al vele malen voorbijgekomen.

 

 


...... Het is hier op dit forum al vele malen voorbijgekomen.........

Is dit een goed advies ?

Topicstarter @jannick.meijer122 had zeer waarschijnlijk nog nooit van dit forum gehoord, laat staan de tienduizenden berichten doorgelezen alvorens op reis te gaan.


Je moet altijd in- en uitchecken wanneer je overstapt naar NS bussen. Bij het vertrekpunt van de bussen staan mobiele paaltjes, bij het eindpunt ook. 

 

 

Dat geldt alleen op stations met poortjes.

Driebergen (waar paaltjes staan) hoeft niet uit en inchecken.

 

Amersfoort moet wel uitchecken en opnieuw inchecken indien naar een trein overgestapt wordt omdat daar gesloten poortjes staan.

 

Als het goed is wordt tarief Utrecht Amersfoort gerekend. Indien in Driebergen uit en ingecheckt wordt dan wordt tarief Utrecht - Driebergen - Utrecht - Amersfoort berekend.

 

@jannick.meijer122, neem met chat of telefonisch contact op met klantenservice.


Je moet altijd in- en uitchecken wanneer je overstapt naar NS bussen. Bij het vertrekpunt van de bussen staan mobiele paaltjes, bij het eindpunt ook. 

 

 

Dat geldt alleen op stations met poortjes.

Driebergen (waar paaltjes staan) hoeft niet uit en inchecken.

 

Amersfoort moet wel uitchecken en opnieuw inchecken indien naar een trein overgestapt wordt omdat daar gesloten poortjes staan.

 

Als het goed is wordt tarief Utrecht Amersfoort gerekend. Indien in Driebergen uit en ingecheckt wordt dan wordt tarief Utrecht - Driebergen - Utrecht - Amersfoort berekend.

 

@jannick.meijer122, neem met chat of telefonisch contact op met klantenservice.

Dit is nieuw voor mij, dat je niet meer hoeft in te checken voor NS bussen.


Dit is nieuw voor mij, dat je niet meer hoeft in te checken voor NS bussen.

Als je met de trein vanuit Utrecht komt mag je gewoon in de bus stappen want je bent dan al ingecheckt, en als je met een bus-incheck vanuit Amersfoort komt kan je in Driebergen-Zeist gewoon op de trein stappen.

Door in Driebergen-Zeist in/uit te checken reis je om en betaal je te veel (tenzij je richting Arnhem wilt, maar daar zijn RRReis bussen naar Ede-Wageningen voor).

De bus is treinvervanging voor Amersfoort - Utrecht.


NS bus moet altijd ingecheckt zijn.

 

Het is niet zo dat reizigers moet in en uitchecken, zoals bij een overstap naar een andere vervoerder.

 

Begint de reis met een NS bus, inchecken bij de mobiele incheckpaal (of uitchecken bij eindigen van reis).

Stap een reiziger over (NS trein NS bus of andersom) op een station met paaltjes, dan kan zonder over-checken overgestapt worden. Reiziger is ingecheckt op begin station 

 

Stap een reiziger over (NS trein NS bus of andersom) op een station met gesloten poortjes, dan moet reizigers uitchecken en opnieuw inchecken.

 

Bij overstap naar andere vervoerder moet bij het juiste vervoerder ingecheckt worden.


Dit is nieuw voor mij, dat je niet meer hoeft in te checken voor NS bussen.

Als je met de trein vanuit Utrecht komt mag je gewoon in de bus stappen want je bent dan al ingecheckt, en als je met een bus-incheck vanuit Amersfoort komt kan je in Driebergen-Zeist gewoon op de trein stappen.

Door in Driebergen-Zeist in/uit te checken reis je om en betaal je te veel (tenzij je richting Arnhem wilt, maar daar zijn RRReis bussen naar Ede-Wageningen voor).

De bus is treinvervanging voor Amersfoort - Utrecht.

Naar Arnhem betaal je niet te veel, want NS tarief voor Amersfoort - Arnhem loopt altijd al via Utrecht. 

Er staan bij de bussen inderdaad wel borden dat je opnieuw moet inchecken voor de trein maar dat levert je dus inderdaad extra tarief voor een omweg op in dit specifieke geval. En het is niet nodig, want Driebergen-Zeist heeft geen poortjes.

 

 

 

Amersfoort moet wel uitchecken en opnieuw inchecken indien naar een trein overgestapt wordt omdat daar gesloten poortjes staan.

Welke trein? Amersfoort Centraal is treinloos nu. En daarnaast staan alle poortjes open om het lopen tussen beide kanten van het station te faciliteren. Je kunt er wel inchecken overigens: de poortjes staan niet uit.

 


Reageer