Hoi,
Dit draadje heeft als doel om een samenvatting te geven van uitspattingen op het Nederlandse spoor als het gaat om extra reistijden (vertaling voor reizigers: vertragingen). Dit om aan te geven hoe zo'n circus het op het Nederlandse spoor is geworden de afgelopen jaren. Een beetje vertraging is natuurlijk normaal, dus ik zal hier alleen de extreme voorbeelden geven. Wat precies extreem is, is natuurlijk een mening en andere mensen kunnen er anders over denken als ik. Wees vooral welkom om er kritisch op in te gaan.
We beginnen met een mooie, op 17 oktober a.s.:

Bijna twee uur (1.51 uur) extra reistijd ten opzichte van de jaardienstregeling voor deze reis tussen Maastricht en Groningen, als gevolg van 2 werkzaamheden, waarbij de zuidelijke ook nog eens ridicuul langzame busvervanging heeft. Deze reis van 6 uur over ca. 375 km heeft een gemiddelde snelheid van ca. 60 km/h (allemaal schattingen), en dat voor Intercity verbindingen. De NS app is nog zo vriendelijk om ook een alternatief helemaal door Duitsland aan te bevelen!
Uiteraard zijn deze reistijden nog buiten de juridische vertragingen om, dit is het aangeboden product. Deze situatie bestaat ca. 5 dagen, dus ook gewoon middenin de spits waarin reizigers vol tarief betalen.
Ik ben benieuwd welke reis de volgende wordt om hier aan toe te voegen. Als ik iets tegenkom, zal ik het plaatsen.