Skip to main content

De werkzaamheden bij station Groningen gaan op 10 mei a.s. van start. Gedurende 2 maanden zullen er nauwelijks treinen rijden van en naar Groningen. Alleen Arriva houdt wat reismogelijkheden zover ik het kan beoordelen. Reizigers richting het zuiden zullen moeten opstappen op Groningen Europapark. Zoals elders al een keer genoemd ben ik wel benieuwd of daar de voorzieningen dan voldoende op orde zijn. En ik doel dan voornamelijk op fietsenstallingen.

https://www.prorail.nl/nieuws/64-dagen-hinder-voor-reizigers-op-station-groningen

Hallo Henk,

Als Groninger kan ik natuurlijk aangeven dat station Europapark op loopafstand van voetbalstadion de Euroborg is gelegen. Daar kunnen vele duizenden fans (op de fiets) naartoe. Dus in de omgeving van het station is er vast wel een plek te vinden om de fiets te stallen.

De fietsenstalling bij Station Europapark zelf zal niet toereikend zijn.

Ik kan zelf nog niet vinden of er bussen tussen Hoofdstation en Station Europapark gaan rijden (vast wel). Aan de andere zuidkant van het spoor is nu in ieder geval een tijdelijke extra fietsenstalling gevestigd waar ook genoeg plek moet zijn.

Maar ik weet niet of de loopbrug alle tijd open blijft (die moet ook afgebroken worden) en of anders de voetgangerstunnel dan al open is.

Reageer