Skip to main content
beantwoord

stopbus i.v.p trein

MCN 2021

Ik moet 2 april naar Hilversum sportpark, maar als ik op de reisplanner kijk zie dat er stopbussen rijden. Heeft iemand er ervaring mee en hoe zit met in en uitchecken en ik weet niet zeker of de 40% dan mee pakt

Beste antwoord door Momo

Meer info op https://www.ns.nl/klantenservice/werkzaamheden/werk-aan-het-spoor.html

Reis je met een NS-bus?
Check dan uit op het station waar je de trein uitstapt en overstapt op de bus. Bij de bus staat een tijdelijke in- en uitcheckpaal. Hier check je opnieuw in en op je bestemming check je uit bij de bushalte.

Als je verder reist met de trein, check dan weer in op het station waar je in de trein stapt.

Dat in en uitchecken bij de tijdelijke paaltjes bij de bus is met name belangrijk bij stations met poortjes, bij stations met paaltjes kun je het achterwege en ingecheckt blijven vanaf je eerste incheck. Weet je niet of een station poortjes of paaltjes heeft, check dan altijd in en uit bij de bus, zo voorkom je dat je nog ingecheckt ben wanneer je opnieuw moet inchecken bij een station met poortjes

Bekijk origineel

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 23 maart 2025

Er zijn eventueel mobiele paaltjes. 

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 23 maart 2025
Vareo schreef:

Er zijn eventueel mobiele paaltjes. 

Ja kan je moet toch in en uitchecken ik heb nog nooit een stopbus gebruik tijdens werkzaamheden dus dit is mij eerste keer 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 23 maart 2025

Meer info op https://www.ns.nl/klantenservice/werkzaamheden/werk-aan-het-spoor.html

Reis je met een NS-bus?
Check dan uit op het station waar je de trein uitstapt en overstapt op de bus. Bij de bus staat een tijdelijke in- en uitcheckpaal. Hier check je opnieuw in en op je bestemming check je uit bij de bushalte.

Als je verder reist met de trein, check dan weer in op het station waar je in de trein stapt.

Dat in en uitchecken bij de tijdelijke paaltjes bij de bus is met name belangrijk bij stations met poortjes, bij stations met paaltjes kun je het achterwege en ingecheckt blijven vanaf je eerste incheck. Weet je niet of een station poortjes of paaltjes heeft, check dan altijd in en uit bij de bus, zo voorkom je dat je nog ingecheckt ben wanneer je opnieuw moet inchecken bij een station met poortjes

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 23 maart 2025
Momo schreef:

Reis je met een NS-bus?

Dank voor de info 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 23 maart 2025

Toevoeging. zo ziet zo'n tijdelijk paaltje eruit.

In het verleden zat zo'n bord er niet aan en als er dan een flink rij mensen voor dat paaltje stond kon je het paaltje wel eens missen. Is mij tenminste een keer gebeurd in Delft. 

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 23 maart 2025
Momo schreef:

Toevoeging. zo ziet zo'n tijdelijk paaltje eruit.

In het verleden zat zo'n bord er niet aan en als er dan een flink rij mensen voor dat paaltje stond kon je het paaltje wel eens missen. Is mij tenminste een keer gebeurd in Delft. 

Top wel handig zo'n grote bord

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 23 maart 2025

Zo fancy heb ik het hier in Zeeland nog niet gezien hoor 😅.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
Gorott schreef:

Als een station geen poortjes heeft kun je gewoon bij de bestaande paaltjes in/uitchecken, op Roosendaal zal er bij werkzaamheden wel een mobiele paal staan.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 23 maart 2025
Robert B schreef:
Gorott schreef:

Als een station geen poortjes heeft kun je gewoon bij de bestaande paaltjes in/uitchecken, op Roosendaal zal er bij werkzaamheden wel een mobiele paal staan.

Klopt, maar ik had het over station Diemen 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Ik antwoordde op ​@Gorott (Zeeland).

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 23 maart 2025
Robert B schreef:

Ik antwoordde op ​@Gorott (Zeeland).

Oke 😅

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 23 maart 2025
Robert B schreef:
Gorott schreef:

Nee de mobiele paaltjes staan er altijd, er hangt alleen niet een groot bord boven.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Oh, dan is dat misschien niet nodig omdat het aantal reizigers niet groot is.

In Eindhoven ooit ook gedoe met die paaltjes, totdat ze hekken plaatsten zodat je wel langs het paaltje moest. Dat paaltje had overigens gewoon dat grote bord erboven.

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/duurdere-reis-door-dal-spits-wijziging-ivm-werkzaamheden-eindhoven-boxtel-74864?postid=533933#post533933

Reageer