Skip to main content

Kan iemand mij uitleggen wat de reden is dat de trein van 9:03 uit Deventer niet rechtstreeks naar Amsterdam Zuid gaat. Deze trein gaat naar Den Haag centraal. Ik moet overstappen op Amersfoort in de trein naar Den Haag Centraal die op Amsterdam Zuid stopt. 

Door werkzaamheden bij Schiphol Airport zijn daar minder sporen beschikbaar. Daardoor kunnen er minder treinen rijden en is de dienstregeling aangepast. De trein van 9.03 uur uit Deventer rijdt daardoor de komende twee weken niet via Schiphol naar Den Haag, maar gaat na Amersfoort via Utrecht naar Den Haag.

Dat begrijp ik maar waarom moet ik van de trein naar Den Haag Centraal overstappen naar de trein naar Den Haag Centraal. Is het niet veel logischer om de trein vanuit Deventer rechtstreeks via Schiphol naar Den Haag Centraal te laten rijden zonder overstap in Amersfoort. 

Dat begrijp ik maar waarom moet ik van de trein naar Den Haag Centraal overstappen naar de trein naar Den Haag Centraal. Is het niet veel logischer om de trein vanuit Deventer rechtstreeks via Schiphol naar Den Haag Centraal te laten rijden zonder overstap in Amersfoort. 

Dat kan dus niet door werkzaamheden in Schiphol Airport.

Als de IC Deventer - Den Haag Centraal wel via Schiphol zou rijden dan zou de IC Amersfoort Schothorst - Den Haag Centraal niet via Schiphol kunnen.

Het is dus afwegen welke belangerijker is en blijkbaar is dat Amersfoort Schothorst - Den Haag Centraal.

De trein uit Amersfoort naar Amsterdam Zuid rijdt wel degelijk en tot Amsterdam Zuid zelfs op exact dezelfde tijden als normaal, alleen beginnen al deze treinen deze week in Schothorst. Dat is dan ook de vraag die gesteld wordt. Enige wat ik me kan bedenken is om reizigers aan te sporen Schiphol te vermijden vanwege de verwachte drukte.

Als extra reden kan ik me nog wel bedenken dat ze vertragingen door de beperkt beschikbare sporen rond Schiphol niet tot in Enschede willen laten doorwerken. Een trein tot Schothorst kan je redelijk makkelijk vertraging mee inlopen door hem op Amersfoort Centraal te laten keren.

Reageer