Dit werkt zo niet. Alles maar weggehaald. Duurde heel lang voordat het topic zichtbaar was, en dan is het zowat ook niet meer te wijzigen.
Als TS kan ik ook geen beste antwoord kiezen. Volgens mij is alles een beetje in de war.
Dit werkt zo niet. Alles maar weggehaald. Duurde heel lang voordat het topic zichtbaar was, en dan is het zowat ook niet meer te wijzigen.
Als TS kan ik ook geen beste antwoord kiezen. Volgens mij is alles een beetje in de war.
Die tot 15 minuten wordt berekend voor het traject deel waar de werkzaamheden zijn, in dit geval dus Roosendaal - Bergen op Zoom.
En dan klopt het wel, want dan heb je 10 minuten langer nodig.
Als het berekend zou moeten worden voor elke overstap dan kan het tot in de uren op lopen en dat klopt natuurlijk ook niet helemaal.
Al is het natuurlijk wel misleidend voor mensen die bijvoorbeeld vanuit Vlissingen komen, want zij doen er een halfuur langer over. Bovendien valt Bergen op Zoom - Roosendaal toch binnen dat traject.
Voor de rest doen de bussen er langer over, en je kunt niet de gehele dienstregeling aanpassen alleen om één trajectdeel een acceptabele overstap te geven.
Ik heb niet gelezen wat er eerst stond, was al weggehaald. Maar je kunt alleen als TS een beste antwoord kiezen wanneer het ook als vraag geplaatst is. Dit topic staat niet als vraag, dus is er ook geen antwoord te kiezen. Misschien was het wel als vraag bedoeld maar heb je per ongeluk “Conversatie” aangeklikt of anders is er misschien iets misgegaan. Maar omdat het nu niet als vraag staat, kan niemand een beste antwoord markeren.
Er is inderdaad nogal wat misgegaan met dit topic. Ik heb het zelf ook niet in deze categorie geplaatst.
Omdat ik alles had weggehaald zijn de vragen nu ook niet meer aan de orde. Misschien dat het daardoor nu als conversatie staat ofzo. Maar ik had het als vraag ingevuld in ieder geval.
Het systeem is wel heel erg in de war geweest.
Wil je dat ik het topic verplaats, aanpas of verwijder? Laat het mij maar weten.
Wel had ik het topic als vraag geopend. Als je een topic opent, dan staat dit standaard als vraag ingevuld en had ik ook niet gewijzigd. Het is “conversatie” geworden op de 1 of andere manier.
De vragen die ik had gesteld hadden te maken met de werkzaamheden in het genoemde weekend en traject. Hieronder toch maar even opnieuw getypt.
Hoe wordt extra reistijd berekend?
In de reisplanner werd aangegeven dat de extra reistijd tot 15 minuten was. Ik vroeg me af hoe dit berekend wordt. Als ik een reis plande van Goes naar Breda, kwam ik 1 uur later aan (dus 60 minuten). Dat is nogal een verschil.
Aansluiting in Roosendaal haalbaar maken door anders organiseren van dienstregeling en treinvervangend vervoer?
Verder viel op dat voor de reizen vanaf Vlissingen naar Bergen op Zoom de trein later vertrok (+ 5 minuten ten opzichte van de normale dienstregeling). Omgekeerd reden ze blijkbaar wel de gewone dienstregeling. Omdat de trein uit Vlissingen in Bergen op Zoom later aankwam door de wijziging in de dienstregeling, konden de bussen ook later weg en dus ook latere aankomst in Roosendaal. Hierdoor werd de normaal toch al krappe overstaptijd voor de aansluitende trein richting Breda/Zwolle zeker niet gehaald. Ik had de vraag gesteld of dit niet anders georganiseerd had kunnen worden, waardoor de aansluiting wel kon worden gehaald. Dan zou je niet een uur later aankomen, maar een half uur later in het voorbeeld van Goes-Breda. In Bergen op Zoom staan normaal gesproken de treinen vanuit Zeeland en richting Zeeland naast elkaar aan het perron. Daarvoor had de dienstregeling misschien niet aangepast hoeven worden.
Worden de werkzaamheden op het spoor en op de weg op elkaar afgestemd?
Tenslotte vielen de werkzaamheden op het spoor blijkbaar ook samen met werkzaamheden op de A4 bij Bergen op Zoom, waardoor daar de weg richting Vlissingen dicht was. Je werd, als je niet goed oplette, zowat via Zierikzee omgeleid voor de richting Goes, Middelburg, Vlissingen. Worden de werkzaamheden op het spoor en op de weg ook op elkaar afgestemd? Nu was met auto naar Roosendaal en daar parkeren op P+R niet echt een fijn alternatief. Vanaf Roosendaal ging de dienstregeling wel als normaal.
Voor de werkzaamheden op de weg, ik dacht dat er geprobeerd werd om deze niet tegelijkertijd te doen met werkzaamheden op het spoor.
Twee jaar geleden ging het ook al mis met werkzaamheden aan de Haringvlietbrug en het spoor. De werkzaamheden aan het spoor waren toen zo ver uitgesteld dat verder uitstel niet meer mogelijk was, waardoor beide werkzaamheden tegelijkertijd plaatsvonden.
https://www.prorail.nl/nieuws/hinder-als-gevolg-van-werk-aan-weg-en-spoor-in-zuidwest--nederland
Bij een nieuw topic beoordelen wij altijd of deze in de juiste categorie staat en of dit een vraag of een discussie topic is. Ik durf niet te zeggen of de keuze voor conversatie correct is omdat je de tekst hebt verwijderd Wij laten nooit een topic onder het sub forum stel je vraag staan. Deze verplaatsen wij altijd om de vindbaarheid te vergroten. Hoe de indicatie voor de vertraging tot stand komt durf ik niet exact te zeggen. Wellicht kan iemand anders daar antwoord op geven. Mocht dat niet het geval zijn dan zal ik er achteraan gaan, aangezien deze vraag wel uiterst interessant is.
De trein vanuit Bergen op Zoom vertrok om :15 of :45, en de trein vanuit Vlissingen kwam aan om :20 of :50 in Bergen op Zoom.
Normaal gesproken zou dat voor de trein uit Vlissingen :14 of :44 zijn.
Als deze dus de normale tijden aanhield, zou er een probleem zijn, want de trein vanuit Bergen op Zoom zou dan nog niet of net vertrokken zijn.
Er zijn twee peronnen, maar ik kan voorstellen dat een vertrektijd opschuiven wat makkelijker is.
Die tot 15 minuten wordt berekend voor het traject deel waar de werkzaamheden zijn, in dit geval dus Roosendaal - Bergen op Zoom.
En dan klopt het wel, want dan heb je 10 minuten langer nodig.
Dit is puur een gok, maar ik vermoed dat dit juist is, want het klinkt logisch .
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.