wordt Arnhem goederen emplacement opgebroken door prorail? | NS Community
beantwoord

wordt Arnhem goederen emplacement opgebroken door prorail?

  • 29 January 2021
  • 5 reacties
  • 385 Bekeken

Op verschillende websites wordt gezegd dat 2021 Arnhem goederen heringericht wordt. Klopt dit? En zo ja wanneer is dat?

icon

Beste antwoord door Tochjo 30 January 2021, 06:06

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Ik citeer tekst van deze pagina: “NS gaat het terrein aan de zuidkant van het opstelterrein tussen de Emplacementstraat en de Leeghwaterstraat opnieuw inrichten. Begin 2020 is hier de begroeiing verwijderd. NS gaat vanaf zomer 2021 het terrein gebruiken voor het opstellen van treinen die niet in de vaste dienstregeling worden gebruikt, maar kunnen worden ingezet als dat nodig is.”

Op de genoemde pagina vindt u meer informatie.

Vreemd dat NS opstelterreinen gaat verbouwen. Ik zou toch denken dat dat een taak van ProRail is.

Het opstelterrein is van NS zelf. NS heeft op meer plekken in het land eigen railaansluitingen/opstellocaties voor materieel.

Bedankt voor de antwoorden! Het enige wat mij nog niet duidelijk is is of de aftakking naar industrieterrein Kleefse waard blijft bestaan. Ik was vandaag nog wezen kijken en het zit niet meer aangesloten op het nieuw opstelterrein.Ik vind dit namelijk een heel mooi stukje havenspoor.

Het opstelterrein is van NS zelf. NS heeft op meer plekken in het land eigen railaansluitingen/opstellocaties voor materieel.

Bedankt voor de antwoorden! Het enige wat mij nog niet duidelijk is is of de aftakking naar industrieterrein Kleefse waard blijft bestaan. Ik was vandaag nog wezen kijken en het zit niet meer aangesloten op het nieuw opstelterrein.Ik vind dit namelijk een heel mooi stukje havenspoor.

Reageer