beantwoord

abbonement proberen te nemen

  • 17 October 2023
  • 10 reacties
  • 156 Bekeken

Beste,

 

Mijn bewindvoerder stuurt mij zojuist een email dat ze het abonnement weekend vrij op mijn ovchipkaart te zetten maar er komt steeds een foutmelding..Is dit bij jullie bekend? Wat kunnen we hieraan doen?

Ik heb vorige week net een nieuwe persoonlijke ovchipkaart ontvangen.

Mvg

Tonia Doornberg 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 17 October 2023, 17:19

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Tonia84,

Iets meer informatie zou handig zijn. Wat is er precies gedaan? Heeft je bewindvoerder een abonnement op jouw kaart gezet? Welke foutmelding komt er? Bij wie verschijnt de foutmelding? Wanneer verschijnt de foutmelding?

Hallo MrFreeze,

 

Dit weet ik allemaal niet. Ik kreeg alleen een email dat het haar niet lukt het abbonement op de kaart te zetten dat ze een foutmelding kreeg. Dit lijkt me niet de bedoeling. Mijn ovchipkaart is net nieuw en ik heb de kaart zaterdag geactiveerd. Heeft u enig id wat we kunnen doen?

 

Mvg

Tonia D

Reputatie 7
Badge +3

“Een foutmelding” kunnen we niet zoveel mee. Vaak zegt een foutmelding iets over de oorzaak, en dus over de oplossing.

Gebruikt je bewindvoerder jouw Mijn NS-account? Of heeft ze zelf een Mijn NS-account waarin ze jouw kaart heeft toegevoegd?

Misschien is het handiger als je bewindvoerder hier reageert.

Duidelijk dan geef ik dit door aan mijn bewindvoerder.

 

Mvg

Tonia Doornberg 

Reputatie 7
Badge +4

Gaat het over de kredietcheck? NS controleert middels Focum of u kredietwaardig bent. Helaas met een werkwijze die nogal merkwaardig overkomt, maar het is wel een belangrijke factor in het proces.U heeft een bewindvoerder, dus denkbaar is het wel.

Reputatie 7
Badge +3

Mochten jullie er niet uitkomen, dan kan er altijd contact op worden genomen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Reputatie 5

 

NS controleert middels Focum of u kredietwaardig bent. Helaas met een werkwijze die nogal merkwaardig overkomt, maar het is wel een belangrijke factor in het proces.U heeft een bewindvoerder, dus denkbaar is het wel.

Als je een bewindvoerder hebt dan is het niet alleen denkbaar, maar eigenlijk volledig logisch als de bewindvoerder bij het afsluiten jouw data ingeeft. Onderdeel van de kredietcheck van NS/Focum is o.a. een controle of mensen onder bewind staan. Dat staat namelijk in een openbaar register.

Als het abonnement namelijk met de onder bewind gestelde als contracthouder af wordt gesloten en een bewindvoerder zonder expliciet akkoord achteraf niet wil betalen, dan heeft NS juridisch geen poot om op te staan. Hier kun je nog wel leuke uitspraken over vinden, met bijvoorbeeld een onder bewind gestelde die een cateringbedrijf in had gehuurd o.i.d..

Is er een mogelijkheid dat de bewindvoerder als contracthouder optreedt en jij als kaarthouder of eventueel een bekende van je? Daarna kun je eventueel ook het rekeningnummer wijzigen naar je beheer- (of leefgeld)rekening als dit al niet meteen bij het afsluiten gekozen is. 

Ik heb vorige week net een nieuwe persoonlijke ovchipkaart ontvangen.

Heb je die nieuwe chipkaart ontvangen omdat je huidige chipkaart bijna verloopt? Dan krijg je normaal gezien een nieuwe kaart met het abonnement al actief op de kaart. 

Heeft je bewindvoerder een abonnement bestelt met nieuwe kaart én datum in de toekomst. Dan staat het abonnement normaal gezien ook al op de kaart, maar kan het abonnement pas gebruikt worden vanaf de datum in de toekomst. Deze datum kan tot 2 weken na de datum aanvraag zijn.

Een abonnement moet alleen als bestelling op de kaart gezet worden als je via de website een abonnement koopt op een bestaande kaart. 

Reputatie 5

Het lijkt te gaan om een nieuwe OV-chipkaart die niet via NS besteld is en de bestelling van een nieuw Flex-abonnement.

Als WeekendVrij op een kaart gezet moet worden is het een nieuw Flex-abonnement en als je dit allebei via NS doet (nieuw abonnement en nieuwe kaart) dan krijg je als je niet door de kredietcheck komt überhaupt geen nieuwe kaart.

Badge +3

Wat bedoel je met ‘ik heb de kaart zaterdag geactiveerd’?

Voor de rest kan een bewindvoerder (via een speciaal nummer of e-mailadres) contact opnemen met de NS om een abonnement voor je te regelen, maar hoe precies weet ik ook niet.

Reageer