Ivm declaratie bij mijn werkgever, heb ik gewoon een factuur nodig. Helaas is het bonnetje bij het kaartjes apparaat niet voldoende.
ik hoopte online wel een factuur te kunnen vinden. Hoe kan ik zonder een business account (daar die een bedrijfskaart nodig zou hebben) gewoon een factuur met Btw kunnen krijgen?
ik kan in de app niks vinden.
Beste antwoord door Tochjo
Het is me niet helemaal duidelijk welk vervoerbewijs u gebruikt hebt.
Hebt u op saldo gereisd met een OV-chipkaart? Dan kunt u op www.ov-chipkaart.nl een account maken en daar een declaratieoverzicht maken. Dat overzicht wordt geaccepteerd door de Belastingdienst, dus vast ook door uw werkgever.
NS verstrekt geen facturen voor eenmalige chipkaarten en e-tickets. U kunt de eenmalige chipkaart of de pdf van het e-ticket zelf gebruiken voor declaraties; er geldt 9 procent btw.
Het is me niet helemaal duidelijk welk vervoerbewijs u gebruikt hebt.
Hebt u op saldo gereisd met een OV-chipkaart? Dan kunt u op www.ov-chipkaart.nl een account maken en daar een declaratieoverzicht maken. Dat overzicht wordt geaccepteerd door de Belastingdienst, dus vast ook door uw werkgever.
NS verstrekt geen facturen voor eenmalige chipkaarten en e-tickets. U kunt de eenmalige chipkaart of de pdf van het e-ticket zelf gebruiken voor declaraties; er geldt 9 procent btw.
Gaat hst wellicht om een eenmalige chipkaart, die dus specifiek voor deze ene reis uit de automaat gekomen is? Voor zover ik weet is daarvoor geen andere factuur te krijgen dan het bonnetje uit de automaat. Zo gek vind ik dat overigens niet, in de supermarkt moet ik het ook doen met de kassabon en uit een parkeerautomaat komt ook niet veel meer.
@Tochjo en @Olav93 hebben u al mooie antwoorden gegeven.
Ik heb nog wel een link voor u. Deze is naar de officiële website van de Belastingdienst. Daar is voor u en voor uw werkgever waarschijnlijk interessante informatie te vinden over dit onderwerp.
Uw vervoersbewijs (dus ook uit de kaartjes apparaat) wordt gezien als factuur. Uw werkgever mag dan zelf 9% BTW uit het vervoerbewijs opvoeren als voorbelasting.
Als de belastingdienst dit accepteert, dan zou uw werkgever dit ook met een gerust hart kunnen accepteren, lijkt me 😀
Scheelt u en uw collega's weer veel gedoe met declareren van reiskosten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.