Skip to main content
beantwoord

geld naar klantenservice

Hoii hoii, ik zat te kijken naar mijn reis historie en toen zag ik er ertussen staan “ 19,50 naar klanten service” weet iemand wat dit is en waarom? Want mijn reis was volgens mij wel gratis.. iemand die sit voor mij kan uitleggen? Owjaa en als ik ga naar mijn overzicht waar je kan zien hoeveel reiskosten je hebt staat er 0. Iemand die kan helpen?

groetjes,

Marlou

Beste antwoord door Momo

Heb je pas sinds kort NS Flex?

Wanneer je van saldo reizen overstapt naar NS Flex wordt het saldo wat nog op je kaart staat eraf gehaald en dit wordt verrekend met de eerst volgende factuur na activeren bij een automaat. Dit heeft als omschrijving “klantenservice".  Dit krijgt je dus terug. Het bedrag heeft als het goed is een min teken ervoor, ten teken dat dit van je factuurbedrag wordt afgetrokken. 

Bekijk origineel

6 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13482 reacties
  • 22 maart 2025

Dag Marlou, je stelt jouw vraag in een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen hier niet bij klantgegevens.

In mijnNS (inloggen via website) kun je jouw facturen bekijken. Kom je er niet uit, dan kun je bellen, chatten of via X, Facebook contact opnemen met NS klantenservice.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16543 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025

Wanneer je van saldo reizen overstapt naar NS Flex wordt het saldo wat nog op je kaart staat eraf gehaald en dit wordt verrekend met de eerst volgende factuur na activeren bij een automaat. Dit heeft als omschrijving “klantenservice".  Dit krijgt je dus terug. Het bedrag heeft als het goed is een min teken ervoor, ten teken dat dit van je factuurbedrag wordt afgetrokken. 

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7324 reacties
  • 22 maart 2025

Ik snap ook werkelijk niet dat die omschrijving niet wordt aangepast naar ‘Verrekening saldo’ o.i.d. Ik kan me goed voorstellen dat de huidige omschrijving tot verwarring leidt, want het lijkt inderdaad alsof je moet betalen voor de klanteNService, ook al is het een negatief bedrag. En dat blijkt ook wel uit het aantal vragen dat hierover gesteld wordt.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7324 reacties
  • 22 maart 2025
Marlou.ve schreef:

Owjaa en als ik ga naar mijn overzicht waar je kan zien hoeveel reiskosten je hebt staat er 0. Iemand die kan helpen?

Ik weet niet wat voor abonnement je hebt, maar wellicht viel die reis binnen je vrij reizen-abonnement?

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 23 maart 2025
Momo schreef:

Jaaa klopt net nieuw abonnement! Maar bedankt dan snap ik het nu! Vond het al zo vreemd hahaha!

MCN2021
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 23 maart 2025
Marlou.ve schreef:
Momo schreef:

Jaaa klopt net nieuw abonnement! Maar bedankt dan snap ik het nu! Vond het al zo vreemd hahaha!

Precies hetzelfde had ik ook toen mijn nieuwe abonnement aan heb geschaft, maar ik ben er erg blij mee

Reageer