Geld terug bij foutieve weergave MijnNS | NS Community

Geld terug bij foutieve weergave MijnNS

  • 14 January 2022
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

Eerder had ik een maand gratis Dal abonnement. Ik had ik mijn hoofd dat deze ergens in december zou stoppen, maar controleerde dat in MijnNS om te weten wanneer ik het abonnement zou stoppen. Echter, in MijnNS stond op 22 december nog steeds een abonnement van €0,00 dus ik ging ervan uit dat ik me vergist had in de data. Nu in januari blijk ik in december gewoon voor het abonnement te hebben betaald. 

Ik heb NS gevraagd of ik het bedrag terug mag krijgen, maar helaas kreeg ik tweemaal een zeer onaardige en onbegrip volle reactie. Aan de telefoon werd er zelfs opgehangen door de medewerker zonder dat het gesprek afgelopen was.

Jammer dat dit zo moet lopen. Ik hoopte op MijnNS te kunnen vertrouwen, maar kennelijk kan dat dus niet. En iets van coulance is dan helaas ook niet van NS te verwachten.

Ik ga maar weer met de auto reizen.

 

Met vriendelijke groet,

Merel Ruiter


6 reacties

Goedemorgen majruiter en welkom bij de NS Community!

Het spijt me om te lezen dat je uit de informatie in je Mijn NS account niet duidelijk hebt kunnen halen tot wanneer het abonnement gratis zou moeten zijn. Dat gezegd hebbende, klopt het ook wat mijn collega's hebben aangegeven. Enkel in zeldzame gevallen wordt er een restitutie uitgekeerd met terugwerkende kracht. Uiteindelijk is het jouw eigen verantwoordelijkheid om bij te houden wanneer het abonnement verlengd wordt en om er dan voor te zorgen dat je daar geen kosten bij maakt. Dit was ook mogelijk aan de hand van e-mails die wij versturen over het abonnement. Dit is dan inderdaad ook geen situatie waarbij coulance van toepassing is.

Reputatie 7
Badge +3

Uiteindelijk is het jouw eigen verantwoordelijkheid om bij te houden wanneer het abonnement verlengd wordt

 

En het is de verantwoordelijkheid van NS om (nou eindelijk eens!) correcte, actuele informatie te tonen in Mijn NS.

Reputatie 4

Uiteindelijk is het jouw eigen verantwoordelijkheid om bij te houden wanneer het abonnement verlengd wordt

 

En het is de verantwoordelijkheid van NS om (nou eindelijk eens!) correcte, actuele informatie te tonen in Mijn NS.

staat ook duidelijk in me mail weergegeven als jullie niet goed lezen ja dan is jullie probleem ik had ook daar stond duidelijk bij een maand 0,00 na die maand was dan 5,00 euro ns geeft best duidelijk aan 

Reputatie 7
Badge +1

Maar je moet er toch vanuit kunnen gaan dat de informatie in Mijn NS klopt.

Als dit soort informatie in Mijn NS structureel onjuist is kun je het om verwarring te voorkomen beter helemaal niet tonen en verwijzen naar de plek waar het wel juist staat…

Reputatie 7
Badge +3

De info in NS moet kloppen, maar voordat een jaarabonnement verlengd wordt, krijg je bericht over verlenging. Gaat dit om Flex of jaarabonnement? Ik weet niet of er na afloop van gratis jaar Flex een bericht wordt gestuurd?

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat om de aanbieding waarbij je de 1e maand gratis Flex Dal Voordeel kreeg.

Reageer