als je voor half 7 incheckt met je keuzedag in Maastricht en in Zwolle uitstapt en om 15.50 uur vertrekt uit Zwolle naar Maastricht, dan mag je de hele dag gratis reizen in de hele spits. Kom je uit Doetinchem, dan betaal je vol tarief voor Arnhem - Zwolle en in de middag voor Arnhem - Doetinchem. ik krijg het niet uitgelegd.
Gewenste oplossing: Op keuze dagen moet je inchecken voor half 7 of voor 16 uur (of na 9.00 of 19.00 uur), en hoef je bij overstappen niet uit en in te checken.
keuzedag discriminatie.
Beste antwoord door Thom
Als je voor half 7 incheckt met je keuzedag in Maastricht en in Zwolle uitstapt en om 15.50 uur vertrekt uit Zwolle naar Maastricht, dan mag je de hele dag gratis reizen in de hele spits.
Dat klopt want de hele reis is met NS. U checkt in bij NS in de daluren en dus geldt dat u met uw keuzedag verder gratis mag reizen met NS, Het moment van inchecken is bepalend voor de vervoerder waarmee u reist.
Kom je uit Doetinchem, dan betaal je vol tarief voor Arnhem - Zwolle en in de middag voor Arnhem - Doetinchem. ik krijg het niet uitgelegd.
Dat klopt, want u checkt in Doetinchem in bij Arriva in de daluren en dan reist u bij Arriva gratis. Vervolgens checkt u tijdens de spits in bij NS naar Zwolle en dan rekent NS het volle tarief. U redeneert vanuit de reis die u maakt, maar zo werkt het helemaal niet. Arriva rekent vanaf Doetinchem niets omdat u in de daluren incheckt en NS rekent vanaf Arnhem vol tarief omdat u bij NS in de spits incheckt. De vervoerders zien dit niet als één reis, maar als twee losse.
Gewenste oplossing: Op keuze dagen moet je inchecken voor half 7 of voor 16 uur (of na 9.00 of 19.00 uur), en hoef je bij overstappen niet uit en in te checken.
Ja dat snap ik, maar zo zal het niet werken en ook niet gaan werken met de keuzedagen en het bijbehorende Dalvoordeel of VDU-abonnement.
Het verwarrende is helaas dat het met het moderne Flexsysteem al wel zo gaat dat je onder de voorwaarde van overstappen binnen 35 minuten gratis verder kunt reizen met een andere vervoerder. Met Dalvoordeel jaar en keuzedagen beslist niet.
In- en uitchecken moet echter altijd bij elke vervoerder, voor u is het één reis maar de vervoerder wordt betaald uit de in-en uitcheck bij de overstap.
Met een incheck heeft u een geldig vervoersbewijs en met de uitcheck rekent u het juiste bedrag af. Bij een overstap niet in- en uitchecken zal die vervoerder van de inkomsten beroven.
Voor de meelezers: zo werkt het met de keuzedagen en reizen op saldo. Bij Flex zijn er geen keuzedagen maar moet je nog steeds per vervoerder in- en uitchecken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.