Skip to main content
beantwoord

NS van de vrije dag aangesloten.

  • 29 September 2022
  • 8 reacties
  • 84 Bekeken

Goedemiddag, ik heb een kaart besteld en de NS van de vrije dag aangesloten. Ik heb de NS-kaart ontvangen.

Ik ging naar mijn zus in een andere stad. Ik betaalde de trein en de bus met een kaart. Ik kreeg een ticketregistratie met een prijs zonder korting. En ik nam geen geld op van mijn creditcard. Er was geen schrijf- uitgeschakeld. Wat moet ik doenhoe u kortingen activeert en hoe geld wordt afgeschreven.

Beste antwoord door mrfreeze

Heeft u een los ticket gekocht? Dan krijgt u inderdaad geen korting. U moet met uw OV-chipkaart in- en uitchecken. Dan wordt automatisch de juiste prijs met korting berekend. U krijgt een keer per maand een factuur voor de abonnementskosten en de gemaakte reizen.

Bekijk origineel

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper***
  • 29 september 2022

Ik kan geen chocola maken van uw bericht, maar wat ik er nog uit weet te halen doet het erop lijken dat u met uw DalVoordeel abonnement in de spits heeft ingecheckt. Dan krijgt u inderdaad geen korting.

Sowieso geeft een NS abonnement alleen korting in de trein. In de bus wordt altijd het tarief zonder korting gerekend.


  • Intercity
  • 29 september 2022

hier is mijn abonnement.


  • Intercity
  • 29 september 2022

Kunt u mij vertellen hoe en wanneer geld wordt opgenomen voor reizen?


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 29 september 2022

Heeft u een los ticket gekocht? Dan krijgt u inderdaad geen korting. U moet met uw OV-chipkaart in- en uitchecken. Dan wordt automatisch de juiste prijs met korting berekend. U krijgt een keer per maand een factuur voor de abonnementskosten en de gemaakte reizen.


  • Intercity
  • 29 september 2022

моя поїздка була в неділю поза годиною пік


  • Intercity
  • 29 september 2022

Ik heb geen kaartje bij de kaartautomaat gekocht, ik heb me aangemeld met een OV-kaart


  • Intercity
  • 29 september 2022

Ov kaart


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper***
  • 30 september 2022

Heeft u NS Flex ook geactiveerd op uw kaart bij een kaartautomaat (op de ingangsdatum?).

Als u dat niet gedaan heeft werkt het niet namelijk.

U moet daarvoor uw kaart voor de lezer op de automaat houden, kiezen voor "ophalen bestelling" en nogmaals de kaart voor de lezer houden wanneer het scherm geel en blauw knippert.


Reageer