Ik heb een daluren abonnement 2e klas met vrije keuzedagen. Ik heb twee jaar geleden de keuzedagen overgezet naar 1e klas, vanwege corona. Het daluren abonnement bleef 2e klas. Nu wil ik de 1e klas keuzedagen weer omzetten naar 2e klas, maar dat is onmogelijk: ik krijg te horen dat ik dan mijn abonnement helemaal moet opzeggen, dan weer aanmelden, en vervolgens een jaar moet wachten om weer keuzedagen te krijgen.
Dit vind ik een belachelijke belachelijke, en zeer klantonvriendelijke maatregel. Het omzetten van 2e klas naar 1e klas kon ik wel meteen doen.
Graag hier verandering in.
Bladzijde 1 / 1
Ik zou dan wachten tot je de verlengingsmail krijgt en dan opnieuw contact opnemen met de klantenservice.
Hallo maria noordman en welkom bij de NS Community,
Het is niet mogelijk om de klasse van je Keuzedagen structureel om te laten zetten van 2e naar 1e klas of andersom. De tip van MoDe is denk ik het beste wat je kan doen. Als je kort voor de verlengdatum van jouw keuzedagen opzegt kan je bij de verlenging weer nieuwe keuzedagen 2e klasse bestellen.
Hallo maria noordman en welkom bij de NS Community,
Het is niet mogelijk om de klasse van je Keuzedagen structureel om te laten zetten van 2e naar 1e klas of andersom. De tip van MoDe is denk ik het beste wat je kan doen. Als je kort voor de verlengdatum van jouw keuzedagen opzegt kan je bij de verlenging weer nieuwe keuzedagen 2e klasse bestellen.
Na opzeggen moet je een jaar wachten.
Na opzeggen moet je een jaar wachten.
Nee, je mag eens per (contract)jaar Keuzedagen aanschaffen dus als ze op zijn moet je wachten tot de verlengingsdatum (en dat hoeft geen jaar te zijn, kan ook een maand of week zijn). Je kunt gedurende het contractjaar inderdaad niet opzeggen en opnieuw aanschaffen.
De 1e klas Keuzedagen die @maria noordman nu heeft blijven geldig tot de einddatum daarvan. Voor de meesten is dat gelijk aan de contractdatum maar wie nog tweemaandelijkse Keuzedagen heeft kan dat langer zijn.
Je moet dus tegen de tijd dat je abonnement verlengd wordt (daar krijg je als het goed is een melding over en anders zie Mijn NS) Dal Voordeel in zijn geheel opzeggen en verwijderen van je kaart. Daarna (vanaf datum verlenging die dus niet plaatsgevonden heeft) kan je een nieuw Dal Voordeel abonnement afsluiten met Keuzedagen 2e klas.
Een Dal Voordeel abonnement op saldo zelf kent eigenlijk geen 1e of 2e klas, al kan je wel aangeven dat je altijd 1e klas wilt reizen. Maar dat is onverstandig, want is meestal veel duurder dan een 1e klas upgrade halen bij een automaat (doordeweeks 9 euro, weekend 6 euro).
Een 2e klas Keuzedag kan je altijd voor 6 euro upgraden naar 1e klas (ook doordeweeks) dus als je niet alle Keuzedagen 1e klas wilt reizen kun je dat ook nog overwegen.
Je moet helaas wel een jaar wachten voordat je weer nieuwe keuzedagen kan bestellen. Ik had het ook mis. Bijvoorbeeld; opgezegd per 31 juli 2024, dan kan er pas 1 augustus 2025 een nieuwe keuzedagen besteld worden.
Je moet helaas wel een jaar wachten voordat je weer nieuwe keuzedagen kan bestellen. Ik had het ook mis. Bijvoorbeeld; opgezegd per 31 juli 2024, dan kan er pas 1 augustus 2025 een nieuwe keuzedagen besteld worden.
#kanniewaarzijn
Nou ja, misschien uit coulance dan…
Een verlenging is weliswaar automatisch, maar als je aangeeft dat je een (saldo) jaarabonnement niet wilt verlengen kan dat toch (nog altijd) gewoon?
Dan eindigt het abonnement gewoon (moet je vóór de einddatum wel even bevestigen bij een automaat).
Er wordt dan een tijdelijk abonnement op je kaart gezet dat geldig is tot precies de einddatum van je Dal Voordeel op saldo (en je kunt het abonnement tot die datum gebruiken).
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.