Skip to main content
beantwoord

Omzetten abonnement naar 1e klas

Beste mensen, ik heb op mijn NS business card een omzetting voor woon-werk verkeer aangevraagd van 2e naar 1e klas reizen. Ik heb een bericht gekregen dat deze aanvraag is ontvangen en dat ik de bestelling kan ophalen. Dat heb ik gedaan maar toen kreeg ik melding dat er geen bestelling klaar stond. Het gekke is dat ik de bestelling al eerder heb ‘opgehaald’ bij een service punt van Primera maar daarna de melding kreeg dat ik het niet tijdig had gedaan en dat de aanvraag was komen te vervallen. Dus daarom afgelopen week opnieuw gedaan, nu proces bij automaat op NS-station zelf gedaan, zonder resultaat. 

Wel is het zo dat als ik incheck de melding krijg dat ik ingecheckt heb bij de 1e klas maar toen ik aan een conducteur vroeg of dat klopte gaf hij aan dat ik wel 2e klasse was ingeheckt. Kortom, veel verwarring maar het gaat niet goed. Kunnen jullie mij svp helpen zodat ik vanaf vlg week wel 1e klas ingesteld heb voor woon-werk verkeer? 

Beste antwoord door Tochjo

mrfreeze schreef:

contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155)

Voor een NS Business Card ligt de zakelijke klantenservice voor de hand: 030-3001111.

Bekijk origineel

3 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 19 maart 2025

Hoi Marit Merkus,

Je kunt daarvoor het beste even contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij hebben uiteraard geen toegang tot jouw gegevens.

EDIT: Zie de reactie van Tochjo hieronder. Het nummer van NS-zakelijk is 030-3001111.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30030 reacties
  • 19 maart 2025

Een Business Card is net als NS Flex reizen op rekening, en of je 1e of 2e klas reist staat volgens mij niet op een kaart. Je zou dus niets op hoeven te halen bij een automaat, maar dat moest dus wel?

Een conducteur kan bij NS Flex wel zien of je 1e klas reisrecht hebt. Bij een Business Card wellicht niet, maar dan wordt er gewoon een 1e klas controle geregistreerd en zoekt het systeem wel uit of je daar recht op had.

Als je bij inchecken 1e klas ziet dan lijkt het toch om een apart product op de kaart te gaan, maar dat zou een conducteur ook moeten kunnen zien. Volgens mij is het gewoon in orde en heeft de conducteur niet ver genoeg gekeken op zijn apparaat.

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13139 reacties
  • Antwoord
  • 19 maart 2025
mrfreeze schreef:

contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155)

Voor een NS Business Card ligt de zakelijke klantenservice voor de hand: 030-3001111.

Reageer