Goedemiddag Msikkink, welkom op de NS Community.
Erg spijtig dat het telkens zo druk is als je contact probeert op te nemen. Je kan pas een beëindiging ophalen bij de automaat, nadat dat voor je is klaargezet. Ik heb even voor je gekeken, en de langst wachtende op chat is nu 3 minuten aan het wachten en op telefonie is er nu geen wachtrij bij de de afdeling beëindigingen.
Welkom!
Lukt het via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen ook niet?
Heb je Dal Voordeel (of een oud Voordeelurenabonnement) op saldo? Dan kan je het ook omzetten naar Flex Basis via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten Reeds betaalde abonnementskosten krijg je terug.
Ik heb gister 45 minuten aan de telefoon gehangen om mijn dalvoordeel uren abonnement optezeggen kreeg geen contact. Vandaag om10.39 de chat opgestart het is nu 12.30 uur en ik heb nog steeds geen kontakt . Ik wil nog deze maand opzeggen want eind volgende maand verloopt mijn contract.
Hoe doen we dat ?
Het is inderdaad erg druk bij onze Klantenservice helaas, maar als je een bericht hebt gestuurt via de chat zul je een reactie krijgen, zolang je de chat zelf niet volledig sluit.
@Rosemary , u kunt met een trucje een abonnement kosteloos opzeggen en zonder moeite. Zet uw abonnement dat volgende maand afloopt over in Flex Basis. Gewoon via de site van NS op het Internet. Dat is zonder abonnement en zonder kosten per maand. Het enige wat er mee kan is dat u niet op saldo reist maar met betaling achteraf. Omdat u geen abonnement heeft, zijn alle reizen dan natuurlijk wel tegen vol tarief, maar dat is nu eenmaal altijd zo.
Voordeel of nadeel is dan wel dat uw oude abonnement meteen stopt.
In dat geval kan het zonder contact met Klantenservice en hoeft u niet op telefoon of chat te wachten.
ja ik kreeg een mededeling om 13.45 dat de chat momenteel niet werkt
het is toch zwak uitgedrukt onbehoorlijk dat dit zo werkt !!!!!!
ik wil mijn abonnement wijzigen, van Flex Voordeel naar Flex basis, m.i.v. 13 nov. Ik heb het op 13 okt aangegaan en ik heb een opzegtermijn van een maand. Maar de website weigert dat en zegt dat ik pas op 13 nov kan opzeggen. Waarom kan dat niet vandaag al met ingang van 13 nov.? Hoopt de NS dat ik het dan vergeet, zodat ik er nog een maand aan vast zit?
Het zou inderdaad fijn zijn als een abonnement vast opgezegd zou kunnen worden per een datum in de toekomst. Maar u kunt natuurlijk een notitie maken in uw agenda, of een herinnering in uw telefoon, bij 13 november, om te voorkomen dat u het vergeet. En mocht u het toch een paar dagen na 13 november opzeggen, dan zit u er niet weer een maand aan vast, maar krijgt u het te veel betaalde abonnementsgeld voor de periode tussen de opzegging en 13 december gewoon terug.
Zelfde probleem hier. Wij willen onze daluren abonnementen beëindigen. Onze OV-Chipkaart is in 2020 verlopen(overgangsjaar naar Flex). Nu wil ik onze ov-chipkaarten koppelen aan ons e-mailadres, maar dat gaat niet meer omdat meer dan 18 maanden geleden de ov-chipkaarten verlopen zijn.Omdat deze situatie is ontstaan kunnen wij ook onze dalurenabonnementen bij de NS niet beëindigen en dat moet voor 15 november 2024 plaatsvinden ivm veranderende voorwaarden. Het is een dilemma, hoe lossen wij dit op? Via klanten service en ov-chipkaart.nl chats lukt het niet.
Opzeggen van een NS-abonnement zal dan toch via de klantenservice van NS moeten lopen. Wat bedoel je precies met "lukt niet”? Wat gebeurt er als je via de chat een vraag stelt?
helaas gaat dat niet via de klantenservice. het lukt niet omdat de klantenservice meldt dat zij voor het opzeggen een bepaald veld van de OV-chipkaart moeten invullen en dat lukt niet.
Ik heb overigens wel een oude mail van de nederlandse spoorwegen gevonden waarbij ik bij verlopen aanleveren van een nieuwe pasfoto binnen een termijn een nieuwe pas krijg toegestuurd en buiten het termijn deze zou moeten kunnen uploaden. Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt ook weer niet omdat het daarvoor geldende termijn is verlopen(18 maanden termijn vermoed ik). Nu krijg ik hier het advies om een nieuwe ov-chipkaart te bestellen, echter de vraag is of ik daar mijn abonnement aan kan koppelen, zodat ik dit abonnement kan laten vervallen.
Als u een vervangende kaart aanvraagt, dus niet simpelweg een nieuwe, dan zouden abonnementen automatisch op de nieuwe kaart moeten komen te staan. Maar ik weet niet of dat nog kan als de kaart al zo lang verlopen is.
Ik heb toch maar een nieuwe kaart aangevraagd in de hoop dat ik mijn abonnement daar aan kan koppelen. Nu wel op mijn persoonlijke-mailadres, omdat mijn vrouw mogelijk dezelfde procedure moet volgen voor haar abonnement. Ik verwacht daarin ook wel weer problemen, omdat de factuur naar ons gezamenlijke e-mail adres wordt gestuurd.
De betreffende brief:
Geachte mevrouw
Graag ontvangen wij van u een nieuwe digitale pasfoto
Uw OV-chipkaart met daarop uw NS-abonnement is vijf jaar geldig. Uw huidige OV-chipkaart is bijna vijf jaar oud en zal daarom op korte termijn vernieuwd moeten worden. Wij willen ervoor zorgen dat u als NS-abonnementhouder automatisch en tijdig uw nieuwe OV-chipkaart per post thuisgestuurd krijgt. Daarvoor hebben we een nieuwe recente pasfoto van u nodig.
Upload nú een pasfoto, zodat we u uw nieuwe OV-chipkaart op tijd kunnen toezenden
Voor de productie van uw nieuwe OV-chipkaart hebben we een nieuwe pasfoto van u nodig. Klik op onderstaande link om uw nieuwe pasfoto bij NS aan te leveren:
https://www.ns.nl/pasfoto-kaartvernieuwing
Reageer tijdig
Zodra NS uw pasfoto heeft ontvangen, gebruiken wij deze voor het produceren van uw nieuwe OV-chipkaart. U ontvangt dan, zonder dat u hiervoor verder iets hoeft te doen, tijdig een nieuwe OV-chipkaart met uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten erop. Dit is een service van NS, waar voor u als NS abonnee géén kosten aan verbonden zijn.
U kunt uw pasfoto bij ons aanleveren vóór 28 augustus 2020. Indien u uw pasfoto niet tijdig bij ons aanlevert, ontvangt u circa zes weken voor afloop van uw huidige kaart een verzoek van de klantenservice OV-chipkaart om via OV-chipkaart.nl zélf een nieuwe pasfoto te uploaden en vervolgens zélf een nieuwe OV-chipkaart te bestellen.
Heeft u nog vragen?
Ik heb toch maar een nieuwe kaart aangevraagd in de hoop dat ik mijn abonnement daar aan kan koppelen. Nu wel op mijn persoonlijke-mailadres, omdat mijn vrouw mogelijk dezelfde procedure moet volgen voor haar abonnement. Ik verwacht daarin ook wel weer problemen, omdat de factuur naar ons gezamenlijke e-mail adres wordt gestuurd.
Wel de nieuwe kaart aangevraagd als kaartvernieuwing?
Wel de nieuwe kaart aangevraagd als kaartvernieuwing?
Kaartvernieuwing zal denk ik niet meer lukken aangezien de kaart al 4 jaar verlopen is. Ik meen dat de termijn daarvoor tot 1 jaar na verloopdatum is.
Ik vraag me af waarom het abonnement niet al eerder is stopgezet. Aangezien de kaart al sinds 2020 verlopen is, is er ook geen gebruik gemaakt van het abonnement. Of waarom is de kaart niet eerder vernieuwd? Er is gezien de brief een verzoek geweest om een nieuwe foto aan te leveren, maar dit is blijkbaar niet gedaan.
helaas gaat dat niet via de klantenservice. het lukt niet omdat de klantenservice meldt dat zij voor het opzeggen een bepaald veld van de OV-chipkaart moeten invullen en dat lukt niet.
Dus… de gegevens voor dat veld kun je wel leveren maar als de klantenservice die invult dat accepteert de computer niet? En met welke foutmelding?
Of heb je ook de gegevens voor dat veld niet (meer)?
Maar naar mijn bescheiden mening zou toch eigenlijk een abonnement via de klantenservice altijd en zonder omwegen opgezegd moeten kunnen worden. Ik kan geen reden bedenken waarom daar een fysieke kaart voor nodig zou moeten zijn.
Maar naar mijn bescheiden mening zou toch eigenlijk een abonnement via de klantenservice altijd en zonder omwegen opgezegd moeten kunnen worden. Ik kan geen reden bedenken waarom daar een fysieke kaart voor nodig zou moeten zijn.
Opzeggen kan natuurlijk altijd maar het probleem is dat men dan wil dat je het abonnement verwijdert bij een automaat. Dat gaat niet met een verlopen kaart (die je misschien niet eens meer hebt).
Als het om Flex Dal Voordeel gaat, gewoon omzetten naar Basis en het verder laten voor wat het is. De kaart kan je eventueel verwijderen uit je Mijn NS account, want daar gaat toch niets meer mee gebeuren, en nulfacturen worden niet meer aangemaakt/verzonden.
Een aanvraag voor een nieuwe kaart op een ander e-mailadres betekent dat je een nieuwe Mijn NS account (en klantnummer) krijgt. Abonnement(en) overzetten is dan erg lastig.
Een gezamenlijk e-mail adres voor twee personen zou eigenlijk niet kunnen, want elke volwassene heeft een eigen Mijn NS account en het e-mailadres is je gebruikersnaam (dus moet uniek zijn).
Je kunt natuurlijk wel een alias gebruiken waarbij mails in dezelfde inbox aankomen. Bij Gmail is bijvoorbeeld familiejansen en familie.jansen of familiejansen+1 hetzelfde, maar voor NS natuurlijk verschillend.
Wij zijn nog van de oudere generatie en hadden een gezamenlijk account, de kaartnummers maken het onderscheid.
Uiteindelijk is het probleem opgelost met een nieuwe ov-chipkaart. Deze bij accounts op de ns.nl en ov-chipkaart.nl aan het e-mailadress van de verlopen ov-chipkaarten gekoppeld. Vervolgens met ns chat met ondersteuning op het daluren abonnement kunnen beëindigen. Nu het abonnement van mijn vrouw nog. Zelfde procedure.
Ah, dan ging het waarschijnlijk om een bijabonnement maar die zijn er niet meer dus moet er uiteindelijk wel iets gesplitst worden, want Mijn NS kent alleen de gevevens van de ‘hoofdpersoon’ (contracthouder).
Al kan je natuurlijk elke kaart aan een Mijn NS account koppelen, maar dan kan je volgens mij niets wijzigen en ook geen facturen inzien. Fijn dat het via de Klantenservice gelukt is.