Bij ons is het helaas mis gegaan. Dochter van 17 jaar krijgt studenten OV. Weet niet dat er een flex abonnement op haar kaart zit. Onder de 18 jaar moeten je ouders dit abonnement afsluiten. Gaat reizen op de OV kaart. Krijgen wij als ouders vette rekeningen. Wij krijgen dit geld niet terug van de NS. De NS heeft immers op haar site de informatie gezet zeggen ze (onder student) en StudentenOV heeft ook kind geinformeerd. Beide partijen maken gebruik van OV chipkaart maar communiceren niet met elkaar. Nu hebben wij als ouders dus een vette rekening. Waarom kan ik deze kosten niet terugkrijgen van de NS?
OV flex icm studentenkaart
Beste antwoord door Tomas NS
Hoi peet71 en welkom bij onze Community. Allereerst is het jammer om te lezen dat je hiermee te maken hebt gehad.
Je vraag is een duidelijke, maar eigenlijk beantwoord je hem zelf wel. De OV-chipkaart is een kaart van een derde partij (Trans Link Systems) en deze kaart zal altijd het product kiezen wat het minste saldo kost. Het is voor de kaart daarbij niet van belang of een product dat geen saldo kost achteraf de kosten nog doorberekent aan de reiziger (NS Flex).
Doordat NS Flex geen gebruik maakt van kaartsaldo, zal deze altijd prioriteit hebben over het Studentenreisproduct in de periode dat de reiziger met korting reist, met als nadelig gevolg dat de kosten van NS Flex worden doorberekend. Om reizigers hiervan bewust te maken is er zowel aan onze kant als aan de kant van het Studentenreisproduct een waarschuwing geplaatst dat deze producten niet samen gaan. Het nieuw bestellen van een NS Flex product is dan ook niet mogelijk op een kaart waar al een Studentenreisproduct op staat, terwijl dit andersom wel gewoon kan. De extra gemaakte kosten worden, mede door de waarschuwingen, helaas niet vergoed.
Verder is het wel enorm belangrijk dat NS Flex helemaal wordt beëindigd op de kaart. Is dat al wel gebeurd? Zo niet, dan adviseer ik dat alsnog zo snel mogelijk te doen. Meer informatie is hier te vinden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.