Geachte NS,
Een maand geleden heb ik een Weekend Vrij-abonnement afgesloten. Telkens wanneer ik dit abonnement aanschaf, valt het mij op dat ik eerst een factuur ontvang met een bedrag dat niet overeenkomt met de prijs van het abonnement. Dit keer ging het om een bedrag van €18,48. Daarna ontvang ik nog een factuur met het reguliere bedrag voor het Weekend Vrij-abonnement.
Nu krijg ik een bedrag van €16,69 teruggestort. Als ik de bedragen vergelijk, lijkt het erop dat ik nog een paar euro van jullie tegoed heb.
Ik reis niet met ander openbaar vervoer, dus daar kunnen de kosten niet vandaan komen. Ik vind het vreemd dat dit telkens gebeurt bij het afsluiten van een Weekend Vrij-abonnement. Kunt u mij uitleggen hoe dit precies zit?
rare afschrijving met weekend vrij
Beste antwoord door Isitimela
Dat komt doordat de facturatiedatum altijd gelijk blijft, en die is afhankelijk van wanneer je NS Flex voor het eerst hebt afgesloten.
Laten we, om het makkelijk te houden, zeggen dat je NS Flex op de eerste van de maand wordt gefactureerd.
Als je dan op de 16e van de maand NS Flex afsluit, krijg je eerst een factuur voor de 16e t/m de 31e (of 30e, 29e of 28e). Op de 1e van de maand krijg je dan een factuur voor de hele maand.
Maar als je dan later op de 20e van de maand teruggaat naar NS Flex Basis, dan wordt het bedrag van de 20e tot en met het eind van de maand weer teruggestort.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.