Skip to main content
Groepsretour wordt Groepsticket!



Vanaf 8 januari verandert het Groepsretour in het Groepsticket, waarbij het (oude) Groepsretour nog te bestellen is t/m 14 januari. Dit is ook de reden dat in de webshop het Groepsretour niet meer te bestellen is voor een datum ná 14 januari. Het nieuwe Groepsticket zal te gebruiken zijn vanaf 15 januari. Het Groepsretour was populair, maar door de milde controle bij het bestellen en het reizen, werd dit ticket doorverkocht door derden, wat direct in strijd was met de voorwaarden van het product. In April 2017 is er een aanscherping geweest, die helaas tot weinig resultaat heeft geleid. Om fraude te voorkomen maar toch een aantrekkelijk product neer te zetten voor reizende groepen, is het Groepsticket gecreëerd.



De grootste veranderingen op een rijtje:


  • Voor groepen van 4 tot maximaal 7 personen.
  • Samenreizen als een complete groep is verplicht.
    (1 hoofdboeker, x medereizigers; medereizigers mogen op een later station instappen)
  • Een Groepsticket is een enkele reis.
    (terugreis boeken is mogelijk, wordt aangeboden bij de bestelling van de heenreis)
  • Alleen geldig in de daluren.
    (reizigers die door storingen/vertragingen in de spits belanden, mogen hun reis afmaken, Dat betreft op maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en ná 18.30 uur. In het weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 6.30 uur de hele dag)
  • Het ticket is zowel als mobiel ticket als E-ticket (uit te printen) verkrijgbaar.



Waarom nog maar tot 7 personen?

- Dit zijn de nieuwe actievoorwaarden voor dit nieuwe product. Grotere groepen kunnen meerdere Groepstickets bestellen.



Waarom nu als enkele reis?

- Dit geeft reizigers flexibiliteit in het plannen van hun reis: de prijs is hier ook op aangepast. Reizigers kunnen nu hun terugreis op een andere dag plannen.



Waarom moeten de reizigers samen reizen?

- Dit is om misbruik van het ticket te voorkomen. Daarnaast willen we met dit product het reizen in groepen stimuleren. Denk hierbij aan uitjes, (business)trips en familiebezoekjes. We hanteren 1 hoofdboeker, die de complete reis dient te maken die op het ticket staat, waarbij de medereizigers op een tussengelegen station mogen aanhaken. Reizigers dienen dus dezelfde reis te maken (zelfde tijdstip) om dit product zo goed mogelijk te organiseren.



Waarom mag er niet in de (middag)spits gereisd worden?

- De ochtendspits en avondspits zijn de drukste moment op de dag voor NS. Daarom is het beleid om voor forenzen zoveel mogelijk ruimte te bieden en klanten te stimuleren om buiten deze drukke periodes te reizen. Daarnaast heeft NS al jaren een middagspits uitsluiting op onze abonnementen en dagkaart acties. Reizigers kunnen met deze producten alleen met korting of onbeperkt reizen in de rustige uren van de dag. Naast abonnementen op de OV-Chipkaart en Retail tickets op CT tickets (denk hierbij aan Kruidvat, Blokker, Primera etc.), verkoopt NS ook ruim een miljoen tickets op e-ticket (o.a. Hema, Spoordeelwinkel, etc.). Tot nu toe was het technisch niet mogelijk om de middagspits hierop uit te sluiten. Daarom waren deze proposities, na 9 uur, de hele dag geldig. Voor de spreiding van actiekaart reizigers en meer comfort voor forenzen tijdens de spits willen we ook de middagspits beperken. Hiervoor hebben we een wijziging doorgevoerd op de poortjes. Deze beperking vertaalt zich in de lagere prijs.



Wijziging op de poortjes?

Zoals bij de Dagkaart Dag Daluren, is het E-ticket van het Groepsticket niet te gebruiken om in de spits de poortjes te openen. Dit voorkomt dat reizigers in de spits gebruik kunnen maken van dit ticket. Reizigers kunnen dus alleen in de daluren inchecken. Wanneer een reiziger nét voor de spits incheckt waarbij de reiziger dus in de spits reist, kan een boete uitgeschreven worden.

Uitzondering: Wanneer een reiziger met een Groepsticket in de spits belandt door vertragingen of verstoringen, kunnen reizigers dit aangeven bij de HC die ingelicht is om dit met coulance goed te keuren.
Nee, niemand, ook geen complete groep. Verbijsterend gewoon. En dat terwijl ik late diensten draai afgelopen 2 weken.

Geweldig resultaat dus! Ik had wel verwacht dat er al nieuwe snode plannen zouden zijn bedacht maar dat valt dus (nog) mee 😃
Ik ben er net eentje tegengekomen. Een gezellige groep dames, met zijn 5-en en het klopte allemaal. Fijn dat ik ervaring mag opdoen hihi.
Zul je altijd zien, net wanneer je zegt dat je er nog geen gezien hebt, dan heb je er eentje.

Mooi dat het netjes in orde was.
Scheelt denk ik dat de 12,50 dagkaarten er nu zijn, is minder gedoe en geen traject. Benieuwd naar later in het jaar wanneer er geen/minder acties zijn. Denk dat veel mensen maar 40% korting nemen?
Het is niet in te schatten. Facebookreizigers wilden vooral goedkoop reizen. Dat ging vaak wel beleefd, maar ook maar al te vaak niet. Hoe minder mensen betalen, hoe groter de problemen. Dat was met Facebook ook zo, al was de ellende van de gratis meereiskaartjes nog groter. Een deel zal nu niet meer reizen of vergeten te betalen.



Ik verwacht dat dit deel van het fraudebookpubliek vooral van de actiekaaertjes en aanbiedingen gebruik zal gaan maken, maar meer dan een inschatting is het niet.



Het is ook opvallend dat je ze niet hoort. Ze wisten zelf ook wel dat het niet deugde.
Het is ook opvallend dat je ze niet hoort. Ze wisten zelf ook wel dat het niet deugde.



het is stil omdat er tijdens kille periode geen dance party's en manufestaties zijn.
Ik refereerde mee aan het eventuele gemopper over de afschaffing. Mogelijk is dat op Facebook wel het geval, dat kan natuurlijk.
... De juf is ziek dus gaat heel het schoolreisje of excursie niet door, dikke pech! :Ddat is in het normale leven ook zo. Anders is de groep met leider ineens een anarchistische groep. Die geven meer werk, dus is het duurder



Ja, toch een behoorlijk agressieve discussie over goedwillende reizigers!! :@



Als de geplande bestuurder van het automobiel waarmee we zouden reizen uitvalt, dan neemt toch een ander persoon het stuur over. Maar neen, zo niet bij NS.



Overigens is dit topic ook zeer vervuild door geouwehoer van enkele personen met hun agressieve anti-feesboek inbreng: de informatieve waarde van dit topic voor een "normale" klant is hiermee ernstig schade aangedaan.

Een moderator zou hier heel nuttig werk kunnen doen:$
Gelukkig niet nee, en we mogen blij zijn dat NS de kwaadwillenden, die er weer een facebookretour van willen maken, de pas afsnijdt. De logica in uw vergelijking is ook ver te zoeken, want het is helder dat het niet opgaat. In een automobiel rijdt er geen chauffeur om fraude te voorkomen. Dit soort vergelijkingen passen meer op eeeeh andere fora. Het lijkt wel of u het wilt ridiculiseren. Al lezen we hier wel vaker vergelijkingen die nergens op slaan.
Gelukkig niet nee, en we mogen blij zijn dat NS de kwaadwillenden, die er weer een facebookretour van willen maken, de pas afsnijdt. De logica in uw vergelijking is ook ver te zoeken, want het is helder dat het niet opgaat. In een automobiel rijdt er geen chauffeur om fraude te voorkomen. Dit soort vergelijkingen passen meer op eeeeh andere fora. Het lijkt wel of u het wilt ridiculiseren. Al lezen we hier wel vaker vergelijkingen die nergens op slaan.



HAP!🆒
Interessant argument!
Interessant argument!



voor de duidelijkheid maar even herhalen:

Overigens is dit topic ook zeer vervuild door geouwehoer van enkele personen met hun agressieve anti-feesboek inbreng: de informatieve waarde van dit topic voor een "normale" klant is hiermee ernstig schade aangedaan.

Een moderator zou hier heel nuttig werk kunnen doen
Interessant argument!



voor de duidelijkheid maar even herhalen:

Overigens is dit topic ook zeer vervuild door geouwehoer van enkele personen met hun agressieve anti-feesboek inbreng: de informatieve waarde van dit topic voor een "normale" klant is hiermee ernstig schade aangedaan.

Een moderator zou hier heel nuttig werk kunnen doen




ernstig schade:?
Interessant argument!



voor de duidelijkheid maar even herhalen:

Overigens is dit topic ook zeer vervuild door geouwehoer van enkele personen met hun agressieve anti-feesboek inbreng: de informatieve waarde van dit topic voor een "normale" klant is hiermee ernstig schade aangedaan.

Een moderator zou hier heel nuttig werk kunnen doen




Mee eens, informatie is nauwelijks meer te vinden en de toon is erg negatief.
Alle informatie die van belang is zou op https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/groepsticket-daluren moeten staan.
... De juf is ziek dus gaat heel het schoolreisje of excursie niet door, dikke pech! :Ddat is in het normale leven ook zo. Anders is de groep met leider ineens een anarchistische groep. Die geven meer werk, dus is het duurder



Ja, toch een behoorlijk agressieve discussie over goedwillende reizigers!! :@



Als de geplande bestuurder van het automobiel waarmee we zouden reizen uitvalt, dan neemt toch een ander persoon het stuur over. Maar neen, zo niet bij NS.



Overigens is dit topic ook zeer vervuild door geouwehoer van enkele personen met hun agressieve anti-feesboek inbreng: de informatieve waarde van dit topic voor een "normale" klant is hiermee ernstig schade aangedaan.

Een moderator zou hier heel nuttig werk kunnen doen:$




Mee eens.



Slidestops heeft er dus al weer eentje gegrepen, die in zijn eentje aan een 'groepsreis' was begonnen. Bon, geen probleem mee... die misbruikt het systeem.



Daarentegen bespreken de fan boys alhier goedkeurend allerlei methodes om de normale, betalende passagier op zijn kop te schijten.

Als een vriendinnenclub op pad gaat en eentje wordt ziek - toevallig de ene die als 'hoofdreiziger' was aangemerkt - dan gaat de rest natuurlijk gewoon op stap. Desnoods met het ticket van die reizigster in hun handtasje.

Het lijkt me dan vanzelfsprekend, dat die dus geen boete krijgen. Gek genoeg vinden de fan boys (en de NS zelf) dat blijkbaar niet. Dat is een probleem.
Laten we het maar niet hebben over de idiote voorwaarde dat je alleen verder in de spits mag reizen bij vertraging.



Hoe en wat weet niemand, de conducteur moet maar coulant zijn, oh ja anders kan je natuurlijk je onterechte boetes terugvragen bij NS. Duurt wel een paar maanden maar toch.



En niet vooraf melden bij de conducteur want dan krijgt de andere trein vertraging :?
Gewoon iedereen beboeten die het niet hard kan aantonen. Blijkt het achteraf toch te kloppen, dan gewoon het geld terug, dat is ook fair. Reizen is een is een nee, tenzij en geen ja, mits. Kennelijk willen sommigen dat er van maken. Het is anders voor de conducteurs geen doen. Als de reizigers met dit kaartje in de spits allemaal goedwillend zouden zijn, was er geen probleem. Ik denk dat het wat een naïef standpunt is.



Aan de andere kant blijkt het groepsticket over het algemeen wel te functioneren en misschien moeten we de facebookellende in het achterhoofd een minder prominente plaats geven. als mensen zich er aan houden, is het een net product, al had ik mijn eigen oplossing beter gevonden. Een mens kan niet alles hebben, Facebook is de nek omgedraaid, en dat is een geweldige overwinning voor de eerlijke reiziger.;-) Het lijkt toch te zijn gelukt, de hoofdreiziger was een goede vondst.



Het nieuwe groepsticket trekt mogelijk een veel beter publiek dan de voormalige Facebookers, waar teveel treiterreizigers onder zaten.





Ik heb met veel belangstelling de geruststellende reacties van Slidestops en Loes gelezen.
Gewoon geld terug achteraf is veels te makkelijk geredeneerd. Het duurt alleen al maanden voordat je het terug hebt.



Het is een rare voorwaarde, abonnementhouders mogen ook gewoon doorreizen in de spits als je ingecheckt zijn voor de spits.
Het is een rare voorwaarde, abonnementhouders mogen ook gewoon doorreizen in de spits als je ingecheckt zijn voor de spits.

het is net zo'n rare voorwaarde als bij Ryanair, die bij priority tickets een extra handbagage toelaat.

Gaat simpel om de prijs: 7,50 euro niet in de beide spitsen. 12,50 niet in de ochtendspits
@DannenbergW Wij monitoren alle topics dagelijks, zo ook deze, maar ons is tot op heden nog geen reden geboden om bepaalde berichten te verwijderen. Naast informatieverschaffing over dit nieuwe product, blijft het forum ook het sentiment van het nieuwe product meten. Dit kan positief en negatief zijn, kritisch of juist heel tevreden, alle feedback is ons dierbaar. Daarnaast is de directe aanleiding tot het veranderen van het oude Groepsretour de fraude die met dit product is gepleegd. Opmerkingen hierover zijn dus goed gegrond.
Het is een rare voorwaarde, abonnementhouders mogen ook gewoon doorreizen in de spits als je ingecheckt zijn voor de spits.

het is net zo'n rare voorwaarde als bij Ryanair, die bij priority tickets een extra handbagage toelaat.

Gaat simpel om de prijs: 7,50 euro niet in de beide spitsen. 12,50 niet in de ochtendspits




Met goedkope dagkaarten mag je ook in de spits doorreizen na een geldige incheck ervoor. Met goedkope abonnementen ook.



Ik vind de voorwaarde best begrijpelijk maar in het huidige systeem kan je het niet handhaven zonder de last bij de reiziger neer te leggen.



En wees dan consequent maar verbied dan iedereen door te reizen in de spits die een vervoersbewijs heeft waarbij dat niet mag.
Met een e-ticket kun je niet inchecken en weet je dus niet wanneer de reis werd begonnen, met een gewoon abonnement wel.
Met deze e-tickets moet je wel het poortje openen en dat gaat niet met deze e-tickets in de spits, dus in die zin kan je het wel een beetje inschatten.



Bovendien geldt jouw argument voor alle andere e-tickets ook en daar mag je wel mee doorreizen in de spits.



Maar het e-ticket is een slecht product, het zou technisch wel mogelijk moeten zijn om in te checken ermee met tijdsweergave. Daarom is deze voorwaarde juist zo belachelijk voor het Groepsticket, juist omdat je niet kan bewijzen dat jij je reis voor de spits bent begonnen.
Met goedkope dagkaarten mag je ook in de spits doorreizen na een geldige incheck ervoor. Met goedkope abonnementen ook.

Klopt allemaal, maar ook die goedkope kaartjes kosten geen 7,50 per reis.

We gaan steeds meer naar een economie toe waarbij schaarste en overvloed realtime in de prijs zicht-/voelbaar zijn.

[/quote]

Reageer