kaartjes | NS Community
beantwoord

kaartjes

  • 14 February 2022
  • 8 reacties
  • 426 Bekeken

Hoi, Welk kaartje is handig als je een dag wilt reizen?

icon

Beste antwoord door MoDe 14 February 2022, 18:57

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat hangt er vanaf. Wil je in de ochtend en/of middagspits reizen? Hoe oud ben je?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat ligt eraan waar je allemaal naar toe wilt en wat je leeftijd is.

Voor een dagje kris kras door Nederland met trein en bus/tram/metro is er het Holland Travel Ticket vanaf 44 euro. Te koop bij de kaartautomaten, geldig na 9:00 op werkdagen en in het weekend en feestdagen de hele dag.

Ben je nog geen 19, dan is er de Jongeren Dagkaart voor € 7,60 Alleen geldig in treinen van NS en je mag tijdens de doordeweekse spits (6:30-9:00 en 16:00-18:30) er niet mee reizen. Te koop via de NS app of via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart

Beide zijn alleen geldig in de 2e klas.

Hoi,Ik ben zelf 13 maar Wil graag een dag met mijn ouders reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi,Ik ben zelf 13 maar Wil graag een dag met mijn ouders reizen.

Als een van jouw ouders een NS abonnement heeft dan kun je ook kiezen voor samenreiskorting, maar als je alleen in de daluren in de trein zit en alleen met NS reist dan is het jongerenkaartje van €7,60 de goedkoopste oplossing.

Ik zal bijna wel met een andere vervoerder moeten reizen want hier rijd geen NS

Reputatie 7
Badge +1

Ik zal bijna wel met een andere vervoerder moeten reizen want hier rijd geen NS

Als het om een kleiner stuk gaat bij een ander vervoerder kun je wellicht voor dat stuk een apart ticket (retour) kan kopen, om vervolgens op de jongerendagkaart verder te reizen bij NS? 

Al weet ik niet of dat kan, en mag. Daarvoor moet ik de andere forumleden even aankijken.

Reputatie 7
Badge +4

Ja, dat kan en mag. De jongerenkaart voor NS-reizen is een zichtkaart. Inchecken hoeft/kan ook niet. Je kunt met de kaart zonodig wel een poortje openen.

Badge +3

Hoi,Ik ben zelf 13 maar Wil graag een dag met mijn ouders reizen.

Als een van jouw ouders een NS abonnement heeft dan kun je ook kiezen voor samenreiskorting, maar als je alleen in de daluren in de trein zit en alleen met NS reist dan is het jongerenkaartje van €7,60 de goedkoopste oplossing.

Voor Samenreiskorting moet je wel een ov-chipkaart hebben (mag anoniem zijn) of zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html dus dat kan dus ook met een e-ticket (enkele reis of dagretour) als een van je ouders ook meereist en een NS (korting of vrij reizen) abonnement heeft.  Flex Basis telt niet.

Als je 13 bent is een Jongeren Dagkaart vaak een goede optie als je ver wilt reizen (met of zonder je ouders). Helaas alleen bij NS dus.

Reageer