beantwoord

NS Wintercity Meereisretour Daluren van 6 december 2022

  • 12 December 2022
  • 1 reactie
  • 316 Bekeken

Op 11 december 2022 heb ik een diplomering in Utrecht. Een vriendin die nooit met de trein reist gaat mee. Via de Wintercity zie ik het Meereisretour. Ik vraag of ze 11 december mee wil met de trein in plaats van de auto. Dan maken we er een gezellig ‘schoolreisje’ van! Daar hebben we beide zin in. Ik voldoe aan alle voorwaarden en koop een Meereisretour voor haar als E-ticket (anders kan niet). We gaan naar station Zwolle, checken in om 11.32 uur. Er is ongemak op het spoor op de Noord-Veluwe met spoorbomen, de vorige trein is uitgevallen. We gaan zitten in de trein die klaar staat. Iedereen moet weer uitstappen, ook deze trein gaat niet. Omdat we het risico niet willen lopen te laat te komen voor de diplomering, checken we weer uit om 11.53 uur (trein zou vertrekken om 11.50 uur). We zijn dus ongeveer 15 minuten op een koud perron geweest en hebben 5 minuten in een stilstaande trein gezeten, toen weer uitgecheckt en met de auto naar Utrecht gereden.

‘Dit is nu, waarom ik al jaren niet met de trein reis’, zegt mijn vriendin. Ik neem het op voor de NS, heel vaak gaat het wel goed. Ik reis graag met de trein. In Utrecht zegt ze, zullen we het dan een keer overdoen met de trein? ‘s Avonds bel ik met de klantenservice, mijn code van de e-ticket wordt gecheckt, het klopt ze kunnen het verblijf van 20 minuten binnen de poortjes zien en dat er niet gereisd is met de NS op dit ticket. Ze erkennen dat het volledige gewicht van het niet met de trein reizen in deze situatie bij de NS ligt, maar ik krijg mijn E-ticket van € 8,95 niet vergoed. Dat kan het systeem niet, wordt er gezegd. 

Nu kan ik om deze € 8,95 wel oud worden. Het gaat me om het principe. Iets wat als NS Wintercity geïntroduceerd wordt als presentje voor de decembermaand maakt haar belofte wat mij betreft niet waar.

icon

Beste antwoord door MoDe 12 December 2022, 13:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt voor zowel jouw incheck als jouw medereiziger voor het meereisticket beroep doen op de geld terug bij vertragingregeling als de vertraging door het niet rijden van de trein langer dan een half uur zou zijn geweest. Doe dat met het online formulier en vul in bestemming niet bereikt.

Reageer