In de eerste plaats is dit een reiziger helpt reizigerforum. U geeft alleen maar een mening in uw topic en totaal geen informatie over wat er is gebeurd. Op deze manier gaat u natuurlijk niet veel reacties krijgen. In MijnNS kunt u uw rekening downloaden en zien waar het is fout gegaan.
Wat moeten we dan doen, @weet ik veel ?
Hoi @weet ik veel,
Heb je misschien ook een account bij OV-Chipkaart? Daar kun je ook je in- en uitcheck momenten zien. Deze zijn heel snel zichtbaar, vaak eerder dan in je MijnNS account.
Als het daar goed staat, is er iets fout gegaan in de verdere verwerking.
Hoi @weet ik veel,
Heb je misschien ook een account bij OV-Chipkaart? Daar kun je ook je in- en uitcheck momenten zien. Deze zijn heel snel zichtbaar, vaak eerder dan in je MijnNS account.
Hoi @weet ik veel,
Hoi @weet ik veel,
zonder OV chip het je ook geen inzicht in de facturen en kun je ook niet zien hoeveel er als correctie tarief afgeboekt is.
zonder OV chip het je ook geen inzicht in de facturen en kun je ook niet zien hoeveel er als correctie tarief afgeboekt is.
Je facturen vind je in Mijn NS (website) en correcties staan daar natuurlijk gewoon bij.
Op pagina 2 en verder de details van je reishistorie. Als die niet overeenkomt met de transacties bij OV-chipkaart weet je wat je te doen staat.
Let ook op bij welke vervoerder er in/uitgecheckt is. Als jij bij Arriva incheckt en bij NS uitcheckt kost dat je zomaar 40 euro. Een incheck bij Arriva (terwijl je niet met ze gereisd hebt) kan je corrigeren via www.uitcheckgemist.nl Vul dan twee keer hetzelfde station in. Voor incomplete NS reizen, neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, etc.)
Ik weet nergen van waar ik niet uitgelogd zou zijn.
Met een ov-chipkaart check je in en check je uit.
Kijk je op het display als je in- of uitcheckt? Je kunt NS wel de schuld geven, maar vaak is het de reiziger zelf die te gehaast is en niet kijkt of in/uitchecken goed gegaan is.
Correctietarieven zijn er om pure oplichterij van reizigers tegen te gaan. Als u correct in- en uitcheckt, krijgt u geen correctietarief. NS licht u niet op.
Je facturen vind je in Mijn NS (website) en correcties staan daar natuurlijk gewoon bij.
Op pagina 2 en verder de details van je reishistorie. Als die niet overeenkomt met de transacties bij OV-chipkaart weet je wat je te doen staat.
Dit dus. Check de correctietarieven, wanneer en waarvoor ze zijn gegeven. Gaat het om correctietarieven van €50 bij controle in de trein waarbij je geen geldige incheck had of van €20 vanwege een ontbrekende in of uitcheck? Er moet ook bij staan wanneer het was en dat kun je contoleren met je reishistorie in MijnNS en/of je account bij OV-chipkaart.nl of je wel of niet in en uitgecheckt bent en of dat bij de juiste vervoerder was.