Skip to main content

correctie tarieven

IK wilde toch ook wel ff zeiken over die correctie tarieven. OVer de afgelopen 2 rekeningen december en november 2024 100 euro afgeboekt. Ik weet nergen van waar ik niet uitgelogd zou zijn. Ik denk dat ik maar stop met die abbonmenten wat dit is belachelijk. Echt pure oplictherij is dit. En een verdien model voor de NS. Niks anders.

En als er iemand van NS hierop reageert op dit bericht onthou je dan AUB van de rethorische reacties dat je het vervelend is dat dit zo gegaan is. Correctie tarieven is gewoon pure oplichterij. 

This topic has been closed for comments

Forum|alt.badge.img+1

In de eerste plaats is dit een reiziger helpt reizigerforum. U geeft alleen maar een mening in uw topic en totaal geen informatie over wat er is gebeurd. Op deze manier gaat u natuurlijk niet veel reacties krijgen. In MijnNS kunt u uw rekening downloaden en zien waar het is fout gegaan. 

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 31 januari 2025

Wat moeten we dan doen, ​@weet ik veel ?

• 31 januari 2025

Hoi ​@weet ik veel,

Heb je misschien ook een account bij OV-Chipkaart? Daar kun je ook je in- en uitcheck momenten zien. Deze zijn heel snel zichtbaar, vaak eerder dan in je MijnNS account.

Als het daar goed staat, is er iets fout gegaan in de verdere verwerking.

Vareo schreef:

Wat moeten we dan doen, ​@weet ik veel ?

jij niks

Treinreiziger JS schreef:

Hoi ​@weet ik veel,

Heb je misschien ook een account bij OV-Chipkaart? Daar kun je ook je in- en uitcheck momenten zien. Deze zijn heel snel zichtbaar, vaak eerder dan in je MijnNS account.

Hoi ​@weet ik veel,

Hoi ​@weet ik veel,

zonder OV chip het je ook geen inzicht in de facturen en kun je ook niet zien hoeveel er als correctie tarief afgeboekt is. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 31 januari 2025
weet ik veel schreef:

zonder OV chip het je ook geen inzicht in de facturen en kun je ook niet zien hoeveel er als correctie tarief afgeboekt is. 

Je facturen vind je in Mijn NS (website) en correcties staan daar natuurlijk gewoon bij.

Op pagina 2 en verder de details van je reishistorie. Als die niet overeenkomt met de transacties bij OV-chipkaart weet je wat je te doen staat.

Let ook op bij welke vervoerder er in/uitgecheckt is. Als jij bij Arriva incheckt en bij NS uitcheckt kost dat je zomaar 40 euro. Een incheck bij Arriva (terwijl je niet met ze gereisd hebt) kan je corrigeren via www.uitcheckgemist.nl Vul dan twee keer hetzelfde station in. Voor incomplete NS reizen, neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, etc.)

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 januari 2025
weet ik veel schreef:

Ik weet nergen van waar ik niet uitgelogd zou zijn.

Met een ov-chipkaart check je in en check je uit.

Kijk je op het display als je in- of uitcheckt? Je kunt NS wel de schuld geven, maar vaak is het de reiziger zelf die te gehaast is en niet kijkt of in/uitchecken goed gegaan is.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 31 januari 2025

Correctietarieven zijn er om pure oplichterij van reizigers tegen te gaan. Als u correct in- en uitcheckt, krijgt u geen correctietarief. NS licht u niet op.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 januari 2025
Robert B schreef:
weet ik veel schreef:

Je facturen vind je in Mijn NS (website) en correcties staan daar natuurlijk gewoon bij.

Op pagina 2 en verder de details van je reishistorie. Als die niet overeenkomt met de transacties bij OV-chipkaart weet je wat je te doen staat.

Dit dus. Check de correctietarieven, wanneer en waarvoor ze zijn gegeven. Gaat het om correctietarieven van €50 bij controle in de trein waarbij je geen geldige incheck had of van €20 vanwege een ontbrekende in of uitcheck? Er moet ook bij staan wanneer het was en dat kun je contoleren met je reishistorie in MijnNS en/of je account bij OV-chipkaart.nl of je wel of niet in en uitgecheckt bent en of dat bij de juiste vervoerder was. 

Robert B schreef:
weet ik veel schreef:

Let ook op bij welke vervoerder er in/uitgecheckt is. Als jij bij Arriva incheckt en bij NS uitcheckt kost dat je zomaar 40 euro. Een incheck bij Arriva (terwijl je niet met ze gereisd hebt) kan je corrigeren via www.uitcheckgemist.nl Vul dan twee keer hetzelfde station in. Voor incomplete NS reizen, neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, etc.)

Gedurende 1 maand gewoon brutaal 100 euro van de rekening jatten is gewoon diefstal. Al wat die anderen en jij schrijven snap ik allemaal en is mij allemaal bekend.

ALs de NS jat kan ik de NS gaan pesten en ook jatten. Starten het recht van automatisch afboeken weg halen bij de bankrekening. En alle rekeningen miniteus eerst controleren. Of gewoon niet meer in de trein. Reiskosten plus  100 euro kun je ook auto voor huren. 

Paar dagen nadat ik eerste bericht stuurde zat er plotseling een verzoek om aan enquête mee te doen  in de mail. Meteen gedeletet weg ermee Komt alleen maar op de grote hoop terecht en is alleen maar window dressing meer niet. 100 euro van rekening jatten is gewoon ontzettend brutaal. 

Thats it. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 8 februari 2025

Die €100 aan correctietarieven komt niet zomaar op jouw factuur. Heb jij je factuur al nagekeken? Niet ingecheckt zijn bij controle in de trein kost €50. 2x niet inchecken en gecontroleerd worden is €100. Bij een gemiste in/uitcheck wordt €20 berekend. 5x zo'n gemiste in/uitcheck is €100. Een gemiste in/uitcheck kun je (laten) corrigeren. Vanaf 1-1-2025 kan dat 3x per jaar. Correctietarieven worden berekend om zwartreizen tegen te gaan.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 8 februari 2025
weet ik veel schreef:

ALs de NS jat kan ik de NS gaan pesten en ook jatten. Starten het recht van automatisch afboeken weg halen bij de bankrekening. En alle rekeningen miniteus eerst controleren.

Dat kunt u helaas niet zonder gevolgen. NS zal dat aanmerken als wanbetaling en uiteindelijk uw abonnement stopzetten. Abonnementen die je gewoon vooraf kunt betalen biedt NS nauwelijks meer aan (dat vind ik overige een slechte zaak) en bij achteraf betalen eisen ze recht op automatische incasso.

Overigens ben ik het nog altijd met TS eens dat 'boetes' (want zo ervaren mensen correctietarieven voor niet blijken te zijn ingecheckt bij controle in ieder geval) opleggen zonder iets te zeggen niet kan en hoop ik nog altijd dat dat ooit voor de rechter komt.

MoDe schreef:

Die €100 aan correctietarieven komt niet zomaar op jouw factuur. Heb jij je factuur al nagekeken? Niet ingecheckt zijn bij controle in de trein kost €50. 2x niet inchecken en gecontroleerd worden is €100. Bij een gemiste in/uitcheck wordt €20 berekend. 5x zo'n gemiste in/uitcheck is €100. Een gemiste in/uitcheck kun je (laten) corrigeren. Vanaf 1-1-2025 kan dat 3x per jaar. Correctietarieven worden berekend om zwartreizen tegen te gaan.

nogmaals voor de zoveelste keer. Alles van dit weet ik al. En snap ik. Ik hoop dat dit nu eindelijk duidelijk is en niet weer een uitleg volgt. Ik haal verder niks bij mijn ns weg. Daar staan de bank nummer in. Dat laat ik lekker staan. Maar online bij de bank kan ik het wel blokkeren. En als dat leidt tot geen abbo meer dan ok prima. WEg ermee. Boetes is gewoon een verdien model. NS is commercieel. 

BEgrijp dat bijlmer AMS bij de arena alleen al 5000 keer per maand in en uitcheck fout gaat. Daar zit een potentieel boetebedrag van 1MLN per maand in. Boetes is gewoon en verdien model dat ook aan de rendements eisen moet voldoen. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 8 februari 2025

Bijlmer ArenA heeft alleen NS poortjes naar de treinperrons dus daar kan bijzonder weinig mis gaan.

Als daar 5000 keer per maand toch een uitcheck fout gaat en dat de NS een ton (geen miljoen!) oplevert wil ik wel eens zien waar dat staat.

Je doet het voorkomen of men het expres doet (verdienmodel, reizigers pesten), maar een deel van die ton zijn natuurlijk reiskosten dus pure winst is het al niet.

Als je incasso’s gaat blokkeren krijg je te maken met incassobureau’s, deurwaarders etc. Het is maar waar je zin in hebt, ga je gang.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 8 februari 2025
weet ik veel schreef:
MoDe schreef:

nogmaals voor de zoveelste keer. Alles van dit weet ik al. En snap ik. Ik hoop dat dit nu eindelijk duidelijk is en niet weer een uitleg volgt. Ik haal verder niks bij mijn ns weg. Daar staan de bank nummer in. Dat laat ik lekker staan. Maar online bij de bank kan ik het wel blokkeren. En als dat leidt tot geen abbo meer dan ok prima. WEg ermee. Boetes is gewoon een verdien model. NS is commercieel. 

BEgrijp dat bijlmer AMS bij de arena alleen al 5000 keer per maand in en uitcheck fout gaat. Daar zit een potentieel boetebedrag van 1MLN per maand in. Boetes is gewoon en verdien model dat ook aan de rendements eisen moet voldoen. 

????

Ik krijg een heel verhaal maar geen antwoord op mijn vraag of jij jouw factuur hebt nagekeken.

Ik vraag mij af of je al contact hebt gehad met de klantenservice om te corrigeren.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 8 februari 2025

weet ik veel schreef:

online bij de bank kan ik het wel blokkeren. En als dat leidt tot geen abbo meer dan ok prima. WEg ermee. Boetes is gewoon een verdien model. NS is commercieel. 

Als u geen abonnement meer wilt is opzeggen echt een makkelijkere oplossing dan stoppen te betalen door incasso's te blokkeren. Tevens is dat legaal in tegenstelling tot het weigeren van een betaling die u wel verschuldigd bent, zoals de kosten voor een abonnement dat u niet heeft opgezegd.

MoDe schreef:
weet ik veel schreef:
MoDe schreef:

????

Ik krijg een heel verhaal maar geen antwoord op mijn vraag of jij jouw factuur hebt nagekeken.

Ik vraag mij af of je al contact hebt gehad met de klantenservice om te corrigeren.

Ik krijg ook een lang verhaal waaruit blijkt dat mijn verhaal niet eens gelezen wordt. ALs ik zie dat er 100 euro o de factuur staat dan heb ik dus op mijn ns ingeloged. Om dat e ontdekken en de factuur te downloaden. Lijkt me logish. Dus moet ik toch weer dit verhaal herhalen. Blijkbaar.

Contact met SD? Arriva contact gezocht helemaal niks gehoord. Absoluut helemaal niks en waardeloos. Nutteloos geen enkele reactie. En NS? Waarom maandelang in een discussie gaan? Nee hoor. Dan maar zonder abbo. 100 euro is gewoon diefstal.  

Robert B schreef:

Bijlmer ArenA heeft alleen NS poortjes naar de treinperrons dus daar kan bijzonder weinig mis gaan.

Als daar 5000 keer per maand toch een uitcheck fout gaat en dat de NS een ton (geen miljoen!) oplevert wil ik wel eens zien waar dat staat.

Je doet het voorkomen of men het expres doet (verdienmodel, reizigers pesten), maar een deel van die ton zijn natuurlijk reiskosten dus pure winst is het al niet.

Als je incasso’s gaat blokkeren krijg je te maken met incassobureau’s, deurwaarders etc. Het is maar waar je zin in hebt, ga je gang.

wel `1 miljoen per jaar. Ton is per maand. Tuurlijk zijn boetes een verdien model. Lijkt me logisch het is enblijft commercieel. 

Olav93 schreef:

weet ik veel schreef:

online bij de bank kan ik het wel blokkeren. En als dat leidt tot geen abbo meer dan ok prima. WEg ermee. Boetes is gewoon een verdien model. NS is commercieel. 

Als u geen abonnement meer wilt is opzeggen echt een makkelijkere oplossing dan stoppen te betalen door incasso's te blokkeren. Tevens is dat legaal in tegenstelling tot het weigeren van een betaling die u wel verschuldigd bent, zoals de kosten voor een abonnement dat u niet heeft opgezegd.

incasso blokkeren is ook heel makkelijk hoor. Zo gefixed. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 10 februari 2025
weet ik veel schreef:
Olav93 schreef:

weet ik veel schreef:

Zeker, de schade die het oplevert, is echter een stuk lastiger af te handelen. U betaalt dan immers niet voor een product dat u wel nog afneemt en kunt bijvoorbeeld als wanbetaler worden geregistreerd wat u ook bij andere diensten van andere bedrijven problemen op kan leveren en u krijgt een incassobureau en uiteindelijk potentieel een deurwaarder achter u aan.

Forum|alt.badge.img+1
Olav93 schreef:
weet ik veel schreef:
Olav93 schreef:

weet ik veel schreef:

Zeker, de schade die het oplevert, is echter een stuk lastiger af te handelen. U betaalt dan immers niet voor een product dat u wel nog afneemt en kunt bijvoorbeeld als wanbetaler worden geregistreerd wat u ook bij andere diensten van andere bedrijven problemen op kan leveren en u krijgt een incassobureau en uiteindelijk potentieel een deurwaarder achter u aan.

En ook nog een BKR-melding en die kan heel vervelend zijn. Maar goed u wil niet luisteren naar advies dus ga gerust uw gang.

Henkpeetersen schreef:
Olav93 schreef:
weet ik veel schreef:
Olav93 schreef:

weet ik veel schreef:

En ook nog een BKR-melding en die kan heel vervelend zijn. Maar goed u wil niet luisteren naar advies dus ga gerust uw gang.

Goh ik wordt bang zeg. En u vooral niet luisteren wat ik zeg. Heerlijke deugdenkerij dit. Ik begin echt groen en geel te schijten. Jeetje 

Olav93 schreef:
weet ik veel schreef:
Olav93 schreef:

weet ik veel schreef:

Wederom goh ik wordt echt bang en begin groen en geel te schijjten. Dan maar zonder ABBO. Kan ik die boetes beter onder controle houden. 

• Reisleider*
  • 11 februari 2025
weet ik veel schreef:

IK wilde toch ook wel ff zeiken over die correctie tarieven. OVer de afgelopen 2 rekeningen december en november 2024 100 euro afgeboekt. Ik weet nergen van waar ik niet uitgelogd zou zijn. Ik denk dat ik maar stop met die abbonmenten wat dit is belachelijk. Echt pure oplictherij is dit. En een verdien model voor de NS. Niks anders.

En als er iemand van NS hierop reageert op dit bericht onthou je dan AUB van de rethorische reacties dat je het vervelend is dat dit zo gegaan is. Correctie tarieven is gewoon pure oplichterij. 

Hoi ​@weet ik veel,

Ook u heeft recht op uw mening. 

Tegelijkertijd zou ik u ook willen adviseren nog eens de hiervoor gegeven antwoorden na te lezen. Ze zijn zeker te weten goed bedoeld.

Kijk de facturen nog eens na, zodat u weet waar de bedragen vandaan komen die u moet betalen. Komt u er niet uit, dan kunt u ook altijd contact opnemen met de klantenservice door bijvoorbeeld te bellen naar 030 751 51 55. Zij kunnen voor u meekijken en als het nodig is ook zaken aanpassen. 

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 11 februari 2025

Je hoeft niet bang te worden. En je hoeft ook niet te luisteren. We geven hier goedbedoelde adviezen, doe ermee wat je wil 🙂