Skip to main content

De NS zette pendelbussen in bij de werkzaamheden Rotterdam-Den Haag HS van 13 juli t/m 26 juli. Echter, de week daarna waren er nog steeds werkzaamheden, maar geen pendelbussen. Kwestie van zoek het maar zelf uit. Dat heb ik gedaan en ben met het lokale vervoer van de HTM gaan reizen. Ik moet echter naar Leiden, en daarvoor heb ik een abbonnement. De NS heeft dus een vervoersverplichting. Ik heb die derde week hiervoor kosten gemakt en die wil ik vergoed hebben. Mijn verzoek is afgewezen: Relatienummer: 3724482      |      Ons kenmerk: 5271156990

Wie van jullie is ook zo onbeschoft behandeld?

Zo lang de NS of iemand van de klantenservice nooit heeft toegezegd om zelf alternatief vervoer te regelen, wordt dat niet vergoed.

 

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/13465-27-juli-2024-uitloop-werkzaamheden-den-haag-rotterdam

Reizigers tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal v.v. reizen via Gouda.

Reizigers tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS v.v. reizen via Den Haag Laan v NOI.

Reis tussen Den Haag HS en Moerwijk (HTM-bus 26), Rijswijk (HTM-bus 22), Delft (HTM-tram 1) en tussen Ypenburg en Delft (HTM-tram19) Geen NS-tarief!

 

Heb je 1 van deze alternatieven gebruikt, dan moet je reageren op de email die je hebt ontvangen met tekst en uitleg zodat een er een medewerker naar kan kijken.


@mmwelling geeft niet aan van waar naar waar de reis ging. Dat maakt denk ik nogal uit.


@mmwelling geeft niet aan van waar naar waar de reis ging. Dat maakt denk ik nogal uit.

Dat denk ik ook. BTM (bus tram metro) wordt niet zomaar vergoed.


Zo lang de NS of iemand van de klantenservice nooit heeft toegezegd om zelf alternatief vervoer te regelen, wordt dat niet vergoed.

 

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/13465-27-juli-2024-uitloop-werkzaamheden-den-haag-rotterdam

Reizigers tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal v.v. reizen via Gouda.

Reizigers tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS v.v. reizen via Den Haag Laan v NOI.

Reis tussen Den Haag HS en Moerwijk (HTM-bus 26), Rijswijk (HTM-bus 22), Delft (HTM-tram 1) en tussen Ypenburg en Delft (HTM-tram19) Geen NS-tarief!

 

Heb je 1 van deze alternatieven gebruikt, dan moet je reageren op de email die je hebt ontvangen met tekst en uitleg zodat een er een medewerker naar kan kijken.

Bij het onderste alternatief wat je post van de gelinkt pagina staat al aangegeven bij de de HTM trans en bussen “Geen NS-tarief!". Dat houdt in dat je NS vervoerbewijs niet geldig was in deze HTM trams en bussen. En dat betekent ook dat je hiervoor achteraf geen geld terug kan claimen. Hooguit zou je GtbV kunnen claimen als je hierdoor meer dan 30 minuten langer onderweg was.

Normaal gesproken wanneer NS bij werkzaamheden alternatief vervoer aangeeft met een andere vervoerder dan is je NS vervoerbewijs daar geldig en hoef je niet in te checken bij die andere vervoerder. Dat was dus nu bij deze uitloop van werkzaamheden niet het geval.

Hierover is toendertijd nog een behoorlijke discussie geweest op deze community (vanaf ergens over de helft van pagina 2). 

 


Reageer