Skip to main content
beantwoord

2 weken lang korter werken door werkzaamheden r'dam - den haag


Toon eerste bericht

EUreiziger24

Eigenlijk is het tijdperk van klantvriendelijk definitief voorbij, er is namelijk sprake van het tegenovergestelde - hoe moeten we het noemen, klantvijandigheid? Minachting van de klant? Geen enkel ander bedrijf doet zoveel om haar loyale publiek het leven zuur te maken. En toch blijven we met een mate van welwilligheid gebruik maken van de trein. 

Dat duizenden mensen bij de spoorwegen hard werken om het beste product mogelijk te leveren staat hier volledig los van - er spelen gewoon teveel andere factoren die de hele boel frustreren. Zoals men in het Engels soms zegt is de weg naar de hel verhard met goede bedoelingen. 


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 13 juli 2024

Ik denk dat bij de spoorwegen eerder berusting heerst. Dat men bepaalde zaken normaal gaat vinden. 


Forum|alt.badge.img+1

De werkzaamheden lopen helaas uit. Duren nu tot maandagochtend 29 juli. Vooral het zomercarnaval in Rotterdam wordt hiermee getroffen.

https://www.prorail.nl/nieuws/werkzaamheden-aan-spoor-tussen-den-haag-en-schiedam-lopen-uit


  • 25 juli 2024
Henkpeetersen schreef:

........ het zomercarnaval in Rotterdam......

Gelukkig wordt het advies gegeven om van Den Haag via Gouda naar Rotterdam te reizen.

O jeeeeee, dat rijdt ook niet...…

Verder komt er een negatief reisadvies zonder TVV voor Den Haag <> Schiedam.


  • 25 juli 2024

Alleen op zaterdagochtend tot 9:00 is Ypenburg - Gouda ook gestremd, daarna kun je 2x per uur omreizen via Den Haag HS en Gouda (tot 11:00 en na 21:00 wel met een overstap van zo'n 25 minuten).


  • Koploper****
  • 25 juli 2024
Henkpeetersen schreef:

De werkzaamheden lopen helaas uit. Duren nu tot maandagochtend 29 juli. Vooral het zomercarnaval in Rotterdam wordt hiermee getroffen.

https://www.prorail.nl/nieuws/werkzaamheden-aan-spoor-tussen-den-haag-en-schiedam-lopen-uit

"Extra personeel wordt gezocht om de werkzaamheden in het weekend in te halen, waaronder de treinbeveiliging van het spoor, het testen van het traject en de uiteindelijke vrijgave voor treinverkeer.".

Dan wil ik nog wel eens zien of er de maandag erna wel gereden kan worden.


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 25 juli 2024

Hmm inderdaad, gezien de omvang van dat andere project… In Amersfoort moet dit weekend ook het een en ander getest en in dienst gesteld worden namelijk, want per 29 juli gaan Amersfoort - Baarn, Amersfoort - Schothorst en Amersfoort - Apeldoorn weer in dienst.


  • Koploper****
  • 25 juli 2024
Daniel schreef:

Hmm inderdaad, gezien de omvang van dat andere project… In Amersfoort moet dit weekend ook het een en ander getest en in dienst gesteld worden namelijk, want per 29 juli gaan Amersfoort - Baarn, Amersfoort - Schothorst en Amersfoort - Apeldoorn weer in dienst.

De vraag is of daar niet deels dezelfde mensen voor nodig zijn met als risico dat het maandag bij beide projecten niet werkt. Vooral aan electronici voor de beveiliging schort het al langer, 


  • 25 juli 2024

Delft en Amersfoort zijn zo te zien twee verschillende aannemers.


  • 26 juli 2024
Tamzin schreef:

....Dan wil ik nog wel eens zien of er de maandag erna wel gereden kan worden.....

Woensdag 31 juli 2024 - 04.00 uur is nu de nieuwe zeer voorlopige prognose.


  • Koploper****
  • 26 juli 2024

Mañana mañana. Ze kunnen dus geen personeel vinden om zaterdag en zondag te testen, dus gebeurt dat pas maandag en dinsdag. En dan nog maar hopen dat het überhaupt werkt.


  • Koploper****
  • 26 juli 2024
Bemined schreef:

Delft en Amersfoort zijn zo te zien twee verschillende aannemers.

Ik betwijfel of die beveiligingsspecialisten bij de aannemer werken. Het is geen ongeschoold werk zoals grind storten of dwarsliggers plaatsen.


Forum|alt.badge.img+1
Tamzin schreef:
Bemined schreef:

Delft en Amersfoort zijn zo te zien twee verschillende aannemers.

Ik betwijfel of die beveiligingsspecialisten bij de aannemer werken. Het is geen ongeschoold werk zoals grind storten of dwarsliggers plaatsen.

Dat denk ik ook. Zijn waarschijnlijk gewoon zzp-ers. Kan dus best één en dezelfde persoon zijn.


  • 26 juli 2024
Henkpeetersen schreef:

Zijn waarschijnlijk gewoon zzp-ers.

Tamzin schreef:

Ze kunnen dus geen personeel vinden om zaterdag en zondag te testen,

Aan vermoedens en vage ideeën hebben we niet zo veel, dat geeft veel ruis en gaat een eigen leven lijden op forums en doet de waarheid geweld aan.


Forum|alt.badge.img+1

Omdat zowel NS als ProRail niet transparant hier over willen zijn, krijg je dat mensen gaan speculeren. Oorzaak en gevolg dus.


  • 26 juli 2024
Henkpeetersen schreef:

Omdat zowel NS als ProRail niet transparant hier over willen zijn, krijg je dat mensen gaan speculeren. Oorzaak en gevolg dus.

Wat een onzin, dus maar wat verzinnen, omdat bedrijven zogenaamd transparant moeten zijn.

"Openheidmodus aan"  Wil je dan weten dat er van de 12 monteurs er 2 op vakantie zijn, 2 gewoon hun weekend hebben, twee het NORO virus, 1 net vader is geworden, 1 langdurig buiten dienst is en er dus maar 4 beschikbaar zijn waarvan 3 landelijke oproepdienst storingen hebben en er dus maar 1 beschikbaar is. Alleen dit soort werk moet je vanuit de veiligheid altijd met je tweeën zijn......"openheidmodus uit"

Ik denk dat geen bedrijf dit soort detail info deelt, denk jij ook niet @Henkpeetersen ?


Forum|alt.badge.img+1

Ik zal nog een keer reageren. Zoals we allen weten liggen NS en ook ProRail onder verscherpt toezicht. Dit soort zaken dan onder de pet houden doet beide bedrijven geen goed. Inmiddels zijn er van diverse kanten al berichten naar de staatssecretaris over deze kwestie gestuurd.


  • 26 juli 2024
Henkpeetersen schreef:

Ik zal nog een keer reageren. Zoals we allen weten liggen NS en ook ProRail onder verscherpt toezicht. Dit soort zaken dan onder de pet houden doet beide bedrijven geen goed. Inmiddels zijn er van diverse kanten al berichten naar de staatssecretaris over deze kwestie gestuurd.

Wat houd NS dan onder de pet, die is als vervoerder toch ook zwaar getroffen, dat weet jij ook best @Henkpeetersen. De complete materieel- en personeelsomloop bijvoorbeeld in het honderd zo vlak voor het weekend in een vakantietijd met ook nog eens veel zieken.

Maar van een afstandje beschuldigingen en verwijten typen is natuurlijk zo fijn.......


  • 26 juli 2024

Update: Zaterdag en Zondag 27 en 28 juli 2024

Treindienst Rotterdam <> Schiedam

Busdienst Delft <> Schiedam (zonder stops)

Taxi-busdienst Delft <> Delft Campus

Geen Busdienst Delft Den Haag HS

Geen Busdienst Rijswijk, Moerwijk

HTM is afgekocht voor Delft <> Den Haag en tussenstation.

HTM is afgekocht naar Ypenburg.

IC treinen stoppen op Ypenburg

RET lijn E rijdt versterkt, niet afgekocht voor NS.

Op alle locaties zo ver noodzakelijk: extra ov chippalen


  • Koploper****
  • 26 juli 2024
Ret.tep schreef:
Henkpeetersen schreef:

 

van de 12 monteurs er 2 op vakantie zijn, 2 gewoon hun weekend hebben, twee het NORO virus, 1 net vader is geworden, 1 langdurig buiten dienst is en er dus maar 4 beschikbaar zijn waarvan 3 landelijke oproepdienst storingen hebben en er dus maar 1 beschikbaar is. Alleen dit soort werk moet je vanuit de veiligheid altijd met je tweeën zijn......"openheidmodus uit"

Klopte mijn aanname dat ze geen personeel konden regelen dus toch. Dat er van de 12 man 8 niet beschikbaar gemaakt kunnen worden geeft natuurlijk ook te denken. Ik denk niet dat je op die manier de IT afdeling van bijv. een bank of een energiebedrijf kunt runnen.


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 26 juli 2024
Ret.tep schreef:

HTM is afgekocht voor Delft <> Den Haag en tussenstation.

HTM is afgekocht naar Ypenburg.

 

Het kaartje van NS zelf spreekt je tegen, dat meldt expliciet “geen NS-tarief” bij de trams: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1721996373866/content/gallery/ns-nl/detail-body-afbeeldingen/reisinformatie/v2-situatieschets-bijstelling-den-haag-rotterdam.png


  • 26 juli 2024

Mijn bron geeft duidelijk aan,

RET niet afgekocht

HTM wel afgekocht


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 26 juli 2024

Dat kan die bron wel leuk aangeven, maar de informatie op de NS website zegt anders.

 

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/betere-reis/werkzaamheden-rotterdam-den-haag.html net onder de link naar dat kaartje waar Daniel het over heeft staat:

Vervoerbewijs niet geldig in metro

In de Reisplanner staat dat je tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal de metro kunt nemen. Maar ons vervoerbewijs is niet geldig in deze metro. Gebruik de bussen die wij inzetten of reis via één van de omreisroutes.

en niets over de HTM bussen en trams.

 

Maar bij de werkzaamhedenpagina wordt dit aangegeven:

Wat dus ook bij dat kaartje staat. 

 

Blij dat ik niet meer naar Delft hoef voor mijn werk. 


  • 27 juli 2024
Momo schreef:

Dat kan die bron wel leuk aangeven, maar de informatie op de NS website zegt 

Mijn bron heeft vannacht na vragen hierover gerectificeerd. De HTM is niet afgekocht.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 27 juli 2024
Ret.tep schreef:
Momo schreef:

Dat kan die bron wel leuk aangeven, maar de informatie op de NS website zegt 

Mijn bron heeft vannacht na vragen hierover gerectificeerd. De HTM is niet afgekocht.

"Mijn bron", kan je ook nog vertellen wat jouw bron is of moeten we je maar gewoon geloven op je (vast) mooie ogen?

Vind het vooral gek dat je jouw bron eerder gelooft dan de officiele NS site, maarja NS zit wel eens mis. 

 

gelukkig heeft die 'bron' van jou het gerectificeerd 🙃.


Reageer