beantwoord

Wel ingecheckt, door de opengaande poortjes gelopen, niet geregistreerd op mijn NS kaart

  • 17 April 2024
  • 6 reacties
  • 172 Bekeken

Gisteren ben ik in Haarlem ingestapt in de trein. In de stationshal mijn NS kaart aangeboden en het poortje ging open. Zonder aarzeling ging ik ervan uit dat ik daarmee was ingecheckt bij NS. Tijdens een controle door de conducteur “bleek dat niet zo te zijn volgens hem”. Hij vroeg mij waar ik was opgestapt en heeft mijn rit alsnog ingecheckt. Ik vertelde hem dat ik zoals het hoort netjes door de toegangspoortjes was gelopen op station Haarlem, dus dat ik wel degelijk ingecheckt zou moeten zijn. Hij antwoordde dat hij ook niet wist hoe dat kwam. Misschien was mijn kaart kapot. Ondanks dat kon hij mij in de trein wel inchecken. Overigens ging het uitchecken aan het eind van de treinrit ook zonder problemen.

Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat iik een correctietarief van 50 euro moet betalen. Ofwel ik moet een “boete” betalen waar ik naar mijn gevoel geen enkele overtreding heb begaan. Ik vind dit niet prettig.

Wat kan ik hier aan doen?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 17 April 2024, 11:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Arthur62 en welkom bij de NS Community! 

Het is helaas niet mogelijk voor een conducteur om jou in te checken. Wanneer er bij een NS Flex abonnement niet is ingecheckt en gecontroleerd wordt, zal er een correctietarief berekend worden. Ik begrijp zeker dat dit niet prettig is. Ik adviseer je om hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice om te kijken of dit te corrigeren is. Omdat je wel hebt uitgecheckt, is de kans ook aanwezig dat hiervoor ook een correctietarief wordt berekend. 

Heb je wellicht per ongeluk een bankpas gebruikt om in te checken?

Reputatie 3

Heb je wellicht per ongeluk een bankpas gebruikt om in te checken?

Dat is een goeie.

 

U kunt op uw creditcard of bank afschriften herkennen door tekst OV pay. Zonder uitchecken moet het een bedrag van €20 zijn. Meestal wordt 1 dag na reizen afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +1

Zo te zien is er dus wel degelijk iets misgegaan in Haarlem gisteren met de poortjes zie dit topic.

 

Hij vroeg mij waar ik was opgestapt en heeft mijn rit alsnog ingecheckt. 

Een conducteur kan u niet in of uitchecken. Hij kan alleen in het systeem aangeven dat u tijdens uw reis niet was ingecheckt 

Reputatie 7
Badge +1

Hij vroeg mij waar ik was opgestapt en heeft mijn rit alsnog ingecheckt. 

Een conducteur kan u niet in of uitchecken. Hij kan alleen het systeem melden dat u tijdens uw reis niet was ingecheckt 

@Tamzin. 2 verschillende reizigers in Haarlem die inchecken op dezelfde dag en nu 2 keer een boetekrijgen. Ik denk hier toch echt aan een defect poortje wat wel opent maar niet registreert. Aangezien het in Haarlem geweest is zullen er veel meer mensen dit krijgen. Ik hoop dat NS nu wel eens een keer doorpakt en niet gaat verwijzen naar privacyregels.

Reageer