Skip to main content
beantwoord

Uploaden pasfoto lukt al dagen niet


Als ik mijn pasfoto heb geselecteerd en op verder druk krijg ik de volgende melding:

 

Pasfoto Bericht Storing

Er is helaas een technische storing in het programma. U kunt later opnieuw proberen uw pasfoto te versturen.

 

Foto is in het juiste formaat (.jpeg) en met de juiste bestandsgroote 663 kb

Dat heb ik al een paar dagen zonder dat het probleem opgelost is.

Kan ik op een andere manier mijn pasfoto aanleveren?

Beste antwoord door Aurora NS

Hoi Jelko, en welkom op de NS Community.

Balen dat dit niet goed gaat voor je. Heb je al eens geprobeerd om je cookies te verwijderen? Of een andere browser?
Als dit allemaal niet werkt kun je het beste contact leggen met de Klantenservice.

Bekijk origineel

24 reacties

Aurora NS
Moderator
  • Oud moderator
  • 435 reacties
  • Antwoord
  • 6 september 2022

Hoi Jelko, en welkom op de NS Community.

Balen dat dit niet goed gaat voor je. Heb je al eens geprobeerd om je cookies te verwijderen? Of een andere browser?
Als dit allemaal niet werkt kun je het beste contact leggen met de Klantenservice.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 11 september 2022

Ik kan al dagenlang geen Dal Voordeel abonnement bestellen omdat het progarmma weigert mijn pasfoto te uploaden. Melding: 

Storing

Er is helaas een technische storing in het programma. U kunt later opnieuw proberen uw pasfoto te versturen.

Klik op de link om nu verder te gaan.

Verder

Ik heb niets aan een Flex Abonnement want ik wil graag gebruikmaken van Keuzedagen. Alles is geprobeerd, andere JPG bestanden, andere computer en ander IP adres. Kilkken op “Verder” werkt niet.Ik zag dat de eerste melding over dit topic al 22 dagen oud is! 
NS doe hier iets aan! Dit kan echt niet, kost klanten en goodwill…
 


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1398 reacties
  • 11 september 2022

Hey EdwardBoer01. Welkom bij de NS Community.

We zijn bewust dat deze storing er nog is, dit is helaas nog niet opgelost. Er is wel een alternatief.

Ik raad je aan in overleg met de klantenservice (zodat er een notitie met de toezegging komt) de kaart los te bestellen bij OV-chipkaart en dan het abonnement te kopen als de kaart binnen is en de kosten van de kaart terugvragen.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 6 oktober 2022

Ik heb hetzelfde probleem, zowel op mobiel als computer, het probleem lijkt nog niet opgelost.

Uploaden pasfoto faalt met bovenstaande message.


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1398 reacties
  • 6 oktober 2022

Hey chesstrainer. Welkom bij de NS Community.

Krijg je deze melding ook na de tips van Aurora hierboven? Dan wil ik je vragen om het alternatief in mijn eerdere bericht te volgen.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 31 januari 2023

Het is inmiddels bijna februari...u raadt het al...nee? Ik kan blijkbaar ook nog steeds geen foto uploaden bij aanvraag/vervanging van OV Chipcard. Blijft hangen bij ‘volgende stap’. Foto type en formaat is in orde. Bij de Chipcard/NS is er momenteel weinig in orde. Doe eindelijk iets aub!


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3103 reacties
  • 1 februari 2023

Wat vervelend SaschaB! Blijft hij hangen en doet hij verder niks/is het scherm bevroren? Of krijg je wel daadwerkelijk iets van een foutmelding?


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 15 februari 2023

Bij mij lukt het uploaden van de pasfoto helaas ook niet.

Mijn OV-chipkaart is bijna verlopen en ik wil een nieuwe aanvragen. Maar de pagina blijft hangen als ik op de knop volgende stap druk. Dan laad hij even maar er gebeurd niets. Ik kan het proces daarom dus niet afronden. De foto valt binnen de eisen dus daar ligt het niet aan. Ik krijg verder ook geen foutmeldingen. Ik kan dus binnenkort geen gebruik meer maken van een OV chipkaart omdat de website niet werkt.. en als ik het topic hierboven zie is dit al heel lang een probleem. Een beetje raar dat dit niet opgelost is inmiddels.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3749 reacties
  • 15 februari 2023
Anne.H schreef:

Bij mij lukt het uploaden van de pasfoto helaas ook niet.

Mijn OV-chipkaart is bijna verlopen en ik wil een nieuwe aanvragen. Maar de pagina blijft hangen als ik op de knop volgende stap druk. Dan laad hij even maar er gebeurd niets. Ik kan het proces daarom dus niet afronden. De foto valt binnen de eisen dus daar ligt het niet aan. Ik krijg verder ook geen foutmeldingen. Ik kan dus binnenkort geen gebruik meer maken van een OV chipkaart omdat de website niet werkt.. en als ik het topic hierboven zie is dit al heel lang een probleem. Een beetje raar dat dit niet opgelost is inmiddels.

De problemen zijn er ook al veel langer dan 4 maanden. Ze bestaan al jaren. Gebruikers die langer op dit forum zitten zien maandelijks dit soort topics, zie bijvoorbeeld onderstaand topic. Waar heb je de nieuwe kaart aangevraagd bij OV chipkaart of via de NS? Als het via NS gaat, kan je onderstaand topic eens doornemen. 

 

 


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 15 februari 2023

@Henkpeetersen

Inmiddels is het wel gelukt op onze vaste PC gelukkig. Op de telefoon werkt het aanvragen niet, daar loopt hij vast bij de knop volgende stap na het uploaden van een foto. Ik had op de telefoon ook de desktop versie variant aangezet, maar dat hielp ook niet. (Het ging overigens via de OV Chipkaart website)


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 15 februari 2023
Anne.H schreef:

@Henkpeetersen

Inmiddels is het wel gelukt op onze vaste PC gelukkig. Op de telefoon werkt het aanvragen niet, daar loopt hij vast bij de knop volgende stap na het uploaden van een foto. Ik had op de telefoon ook de desktop versie variant aangezet, maar dat hielp ook niet. (Het ging overigens via de OV Chipkaart website)

De ‘nieuwe’ OV-chipkaart website is een draak. Je moet je soms suf zoeken om bepaalde opties te vinden, en een opgeslagen link naar zo’n pagina werkt niet meer. Heb je de juiste pagina gevonden dan is ‘je sessie verlopen’ en mag je opnieuw inloggen (wat dan ook weer niet lukt)


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 19 februari 2023

Bij mij lukte het nadat ik eerst de foto in een ander programma veel kleiner had gemaakt, Van meer dan 2MB naar minder dan 200kB.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 22 maart 2023

Inmiddels maanden verder en nog steeds dit probleem. Foto uploaden lukt niet op GSM niet op iPad en niet op vaste PC. Ja het voldoet aan alle eisen, het is dus een functionerende fout van jullie website/systeem. Hoe moeilijk is dit om op te lossen? Het probleem speelt al maanden!


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13517 reacties
  • 22 maart 2023
Sanneamazone schreef:

Inmiddels maanden verder en nog steeds dit probleem. Foto uploaden lukt niet op GSM niet op iPad en niet op vaste PC. Ja het voldoet aan alle eisen, het is dus een functionerende fout van jullie website/systeem. Hoe moeilijk is dit om op te lossen? Het probleem speelt al maanden!

Bestandsformaat verkleind?


  • Intercity
  • 5 reacties
  • 9 augustus 2023

Dit probleem is schijnbaar nog steeds niet opgelost.

maakt niet uit wat ik probeer. Ik krijg die foto niet geüpload. Andere browser. Groter formaat kleiners formaat. En iedere keer er weer uitgegooid worden.

 

en ja ook de cookies een keer verwijderd. 
Vanaf je mobiel kan t sowieso niet. Schijnbaar 


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3749 reacties
  • 9 augustus 2023

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 10 augustus 2023

Zie 

er is blijkbaar een storing.


  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 16 augustus 2023

Probleem is er nog steeds.

De website is dus al jaren slecht, en er wordt niets aan gedaan. Mijn advies; blijven proberen. het is laatst wel gelukt… vraag me niet waarom toen wel en nu niet. Wellicht overbelasting van de website; dus ‘s nachts proberen…?


  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 16 augustus 2023
JRML schreef:

Probleem is er nog steeds.

De website is dus al jaren slecht, en er wordt niets aan gedaan. Mijn advies; blijven proberen. het is laatst wel gelukt… vraag me niet waarom toen wel en nu niet. Wellicht overbelasting van de website; dus ‘s nachts proberen…?

En nu doet ie het wel, het lijkt erop dat het een probleem is van een website die niet goed werkt bij veel gebruikers. triest voor een vervoerder van veel reizigers. Overigens nu blijft hij hangen bij betalen. Wat een ruk-website


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13517 reacties
  • 16 augustus 2023

Cookies verwijderen, andere browser?


  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 17 augustus 2023
MoDe schreef:

Cookies verwijderen, andere browser?

Aardige suggestie, die ik al had opgepikt uit de lange lijst met suggesties in deze community voor dit probleem, maar dat is niet de oplossing. De oplossing voor de gebruiker, is blijven proberen en hopen dat je er door komt. De oplossing voor de website bouwer is eindelijk eens een keer fatsoenlijk dit probleem oplossen.


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 30 januari 2024

Dit probleem is nog steeds niet opgelost NS!


Lorena NS
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 1335 reacties
  • 31 januari 2024

Hey Flipflop

Dat is wel vreemd, maar goed dat je het meldt! Krijg je dezelfde melding als hierboven in de foto's is weergegeven?


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3749 reacties
  • 31 januari 2024

Dat dit soort basale zaken maar niet worden opgelost, zegt veel over het bedrijf NS.


Reageer