In de NS app (android versie - ik zie het nog niet op iPhone) staat sinds kort dat de tab bewaarde trajecten gaat verdwijnen.
Voor mij is dit de meest gebruikte functie van de app omdat je met een oogopslag op een traject de actuele reisopties op ieder moment kan zien - wat met bijv vertragingen en trein uitval, maar ook gewoon omdat je niet altijd op hetzelfde moment van kantoor naar huis gaat, bijzonder handig is. Volgens mij is dit een functionaliteit die het voorgestelde alternatief - een vaste reis met herhalende dagen - niet heeft en dus geen echt alternatief is.
Contact met de NS leverde niet meer op dan dat Als genoeg gebruikers die functionaliteit willen het app team zal overwegen om het toe te voegen. “Weliswaar in een andere vorm, maar met dezelfde functionaliteit.”
Ik heb nog nagevraagd waarom deze functie verdwijnt en hoe ze bepalen of genoeg reizigers m terug willen, en de respons zal ik voor de geïnteresseerden posten. Maar ik vroeg me dus eigenlijk af: ben ik nou de enige die dit zo’n handige functie vindt?
Bladzijde 1 / 1
Ik heb nog nagevraagd hoe ze bepalen of genoeg reizigers m terug willen, en de respons zal ik voor de geïnteresseerden posten.
Ik heb het antwoord wel.
Geklaag via social media kanalen en treinpersoneel, dit hebben ze bijvoorbeeld ook gedaan toen er zo veel werd geklaagd over het verdwijnen van de snelle knop "vertrekken", toen moest je een hele omweg nemen om bij hetzelfde tabje uit te komen...
Die was na een aantal weken/maanden weer terug op de plek waar hij hoorde .
Waarom de knop vedween is voor mij nogsteeds een mysterie, maar het is wel duidelijk dat de app developers niet goed kijken naar de gebruik van bepaalde functies .
ik gebruik dit ook altijd!
Als incidenteel reiziger is Trajecten de enige functie die ik veel gebruik in de NS app. Het alternatief dat men aanbiedt (onder Extra opties) is niet geschikt voor incidentele reizigers. NS heeft lak aan reizigers en ziet ze liever reizen met de auto lijkt het.
Welk probleem zou NS denken op te lossen door Trajecten te verwijderen?
Ik zie vandaag helaas dat de optie Trajecten nu écht verwijderd is uit de app. Ik vond dit een hele handige optie in de app, en gebruikte hem vaak. Ik heb ooit nog een ticket ingeschoten bij de app support met de opmerking dat ik het jammer vond en dat de geboden ‘workaround’ niet écht een workaround was want het was gewoonweg niet dezelfde functionaliteit.
Voorbeeld: ik gebruikte de optie Trajecten vooral op dagen dat ik op kantoor werkte en dan reis ik altijd hetzelfde traject met de NS. Maar ik neem nooit ‘exact’ dezelfde trein (tijd) want de NS doet sinds COVID aan ‘trein lengte bingo’ op dit traject / tijd, waardoor je de ene dag een trein van 4 deeltjes op die tijd krijgt en de volgende dag (op exact dezelfde tijd) eentje van 10 delen. Omdat het een 10-minuten traject betreft, keek ik vaak met ‘Trajecten’ of 1 trein eerder of later wellicht gunstiger was. Dit kan je met de ‘workaround’ niet doen. Het lijkt mij dus ook wel alsof de mensen achter de app niet (meer) begrijpen waar de functie dan ooit voor bedoeld was.
Ik heb helaas nooit antwoord gehad op mijn ticket en snap ook niet wat nou het grote probleem is om die functie er gewoon te laten staan. Nu moet ik weer terug naar alles elke keer handmatig invoeren in de Reisplanner.
Ik hoop dat meer mensen zich melden die deze functie missen nu hij verdwenen is uit de app.
Ik bewaar hem nog steeds, maar zodra hij verdwijnt, doei NS-app. Het was de enige nuttige functie in de app die niet wordt gekopieerd van andere planners zoals 9292 of CityMapper. Ik begrijp ook niet waarom ze het niet zomaar kunnen toestaan. Het zou perfect een heel nuttige widget kunnen zijn. Het lijkt erop dat degene die deze beslissingen neemt, niet met de trein reist.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.