Skip to main content
beantwoord

‘Drukte melden’ Eurocity Direct Ams-Brus

  • 17 december 2024
  • 12 reacties
  • 517 Bekeken

Beste lezer, 

 

Sinds kort reis ik meermalen per week met de Eurocity Direct, dan wel de ‘reguliere’ IC direct vanaf Schiphol naar Rotterdam CS. Super fijn die optie, zeket met de ICNG. 
 

Echter, vaak ook goed vol. Nu wil ik de drukte van de Eurocity melden in de NS app, ik bedoel waarom is die optie er überhaupt anders toch? Maar dat is nu juist het probleem… ik kan het bij dit traject niet melden. Specifiek de Eurocity dus.

 

Waarom is dit precies? Je voelt je als reiziger een beetje in de boot genomen als je niet laagdrempelig een melding kan maken van moeten staan omdat er niet voldoende stoelen zijn. 
 

Alvast dank voor eenieders reactie.

Beste antwoord door Thom

NS kennende denk ik dat het gewoon nog niet is geïmplementeerd. U wordt niet bewust in de boot genomen. Bij de voormalige ICBrussel kon dit wel. Ik vrees overigens dat deze optie als een soort ventiel functioneert. Er moet een flink aantal dezelfde klachten zijn voor dat NS er aandacht aan schenkt.

Persoonlijk vind ik het zonde van de tijd, maar u kunt de link hierboven volgen.

Bekijk origineel

12 reacties

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2614 reacties
  • 17 december 2024

Je kunt drukte ook hier melden:

https://volletreinen.nl/


Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24945 reacties
  • Antwoord
  • 17 december 2024

NS kennende denk ik dat het gewoon nog niet is geïmplementeerd. U wordt niet bewust in de boot genomen. Bij de voormalige ICBrussel kon dit wel. Ik vrees overigens dat deze optie als een soort ventiel functioneert. Er moet een flink aantal dezelfde klachten zijn voor dat NS er aandacht aan schenkt.

Persoonlijk vind ik het zonde van de tijd, maar u kunt de link hierboven volgen.


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2614 reacties
  • 17 december 2024
Thom schreef:

Ik vrees overigens dat deze optie als een soort ventiel functioneert. Er moet een flink aantal dezelfde klachten zijn voor dat NS er aandacht aan schenkt.

Persoonlijk vind ik het zonde van de tijd, maar u kunt de link hierboven volgen.

Als niemand klaagt/meldt, dan is er voor NS geen probleem. Anders gezegd: als je nooit meldt, dan weet je zeker dat er niets zal verbeteren. Als je wel meldt, dan is er tenminste een kans dat er iets verbetert.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3611 reacties
  • 17 december 2024

Ik vermoed dat het komt omdat de trein onder NS International valt. Voor de IC Berlijn en de ICE kun je ook geen drukte melden, ook niet op het binnenlandse deel. Wel suf natuurlijk, ook internationale treinen kunnen vol zijn...


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4129 reacties
  • 17 december 2024

Personeel ziet toch zelf ook wel dat het heel erg druk is / vol is en geeft dat dan intern door (neem ik aan)….. waarom moeten reizigers dat toch steeds doen om vervolgens te constateren dat er zelden iets mee gedaan wordt - reactie krijg je sowieso niet. 

 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2265 reacties
  • 18 december 2024
Rene74 schreef:

Personeel ziet toch zelf ook wel dat het heel erg druk is / vol is en geeft dat dan intern door (neem ik aan)….. waarom moeten reizigers dat toch steeds doen om vervolgens te constateren dat er zelden iets mee gedaan wordt - reactie krijg je sowieso niet. 

Omdat NS niet naar het eigen personeel luistert. Ik heb al meermaals gefrustreerde conducteurs over de omroep reizigers horen smeken om te klagen over te kort materieel.


Oei. Een volgepropte Eurocity Direct. Bedankt voor de review, dan weten we dat ook al weer. Het is nu niet, dat die kaartjes zo goedkoop zijn...


Sem
  • Developer NS app
  • 24 reacties
  • 12 februari 2025

@surivanoroC Dankjewel voor het melden! Ik heb het probleem doorgezet naar het team.


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 12 februari 2025
Ferdinand Delasoie schreef:

Oei. Een volgepropte Eurocity Direct. Bedankt voor de review, dan weten we dat ook al weer. Het is nu niet, dat die kaartjes zo goedkoop zijn...

Het probleem is dat deze treinen vol zIjn met binnenlandse reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam maar daarna richting België belabberd bezet zijn. 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4129 reacties
  • 13 februari 2025
Tamzin schreef:
Ferdinand Delasoie schreef:

Oei. Een volgepropte Eurocity Direct. Bedankt voor de review, dan weten we dat ook al weer. Het is nu niet, dat die kaartjes zo goedkoop zijn...

Het probleem is dat deze treinen vol zIjn met binnenlandse reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam maar daarna richting België belabberd bezet zijn. 

Zo belabberd bezet zijn ze nu ook weer niet. Ik zie ze dagelijks in Breda en ze zitten vaak best vol. En in de vakantieperiodes zijn ze vaak compleet vol.


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2614 reacties
  • 13 februari 2025
Rene74 schreef:
Tamzin schreef:
Ferdinand Delasoie schreef:

Oei. Een volgepropte Eurocity Direct. Bedankt voor de review, dan weten we dat ook al weer. Het is nu niet, dat die kaartjes zo goedkoop zijn...

Het probleem is dat deze treinen vol zIjn met binnenlandse reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam maar daarna richting België belabberd bezet zijn. 

Zo belabberd bezet zijn ze nu ook weer niet. Ik zie ze dagelijks in Breda en ze zitten vaak best vol. En in de vakantieperiodes zijn ze vaak compleet vol.

De ECD komt niet in Breda. Of zie je ze op de HSL?


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 13 februari 2025
Rene74 schreef:
Tamzin schreef:
Ferdinand Delasoie schreef:

...

 

Zo belabberd bezet zijn ze nu ook weer niet. Ik zie ze dagelijks in Breda en ze zitten vaak best vol. En in de vakantieperiodes zijn ze vaak compleet vol.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.knack.be/nieuws/belgie/de-nieuwe-amsterdamtrein-lijkt-wel-een-hollandse-belgenmop/&ved=2ahUKEwigrY_U6cGLAxXxhv0HHaQMJQwQxfQBKAB6BAgHEAE&usg=AOvVaw2B2zXOBpMLKlaYtojR1KTr

(Moet je wel een account aanmaken. Inhoud beschrijft dat de treinen zeer slecht bezet zijn en tussen Antwerpen en Brussel meestal vrijwel leeg)


Reageer